Spring naar bijdragen

Countdown Op TV


dave76

Aanbevolen berichten

20 uur geleden zei dave76:

Beste leden, ik start met een nieuw draadje. Na het succes van het Top 40 verzameltopic gaan we ons nu bezighouden met naar mijn mening één van de beste muzikale programma's, namelijk Countdown. Het programma werd gestart in 1978 en is door velen geliefd. Ik zag net al in een ander draadje dat de vraag groot is en dus heb ik speciaal voor deze geweldige serie dit verzameltopic gestart. Iedereen mag uiteraard weer meedoen dus wie weet heb jij wat in je verzameling van Countdown en kun je dat hier met ons allen delen.

Ik zal vast aftrappen met een aflevering van Countdown, gedateerd augustus 1980, met hierin een live special van The Kinks.

Ze spelen in deze live special ook de live versie van Lola die later in 1980/1981 de eerste plaats in de Top 40 zou halen. Aan het eind zit nog een klein stukje met Janis Joplin.

Er zit een skip in Xanadu en de informatie over Spargo maar dat mag de pret niet drukken. Deze aflevering duurt 37 minuten. Geniet ervan en ik zou zeggen, vul maar aan.

Tot slot bedank ik Theo Jansen die verantwoordelijk is voor het delen hiervan een aantal jaren geleden. Dank je Theo. Deze upload gaat via Stack dus je kan er altijd bij.

Veel kijkplezier met Countdown, augustus 1980.

Please login or register to see this link.

Deze aflevering werd uitgezonden op woensdag 13 augustus 1980.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op ‎19‎-‎1‎-‎2017 om 14:46 zei Theo Jansen:

Hier is de Kiss special.

 

Please login or register to see this link.

 

Ik heb denk ik nog wel wat countdown voor je.... even zoeken

Deze Countdown Late Kiss-special werd uitgezonden op zaterdag 17 juli 1993 (het laatste jaar van Countdown op de televisie)

 

bewerkt door Bosmeester
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 22-1-2017 om 09:53 zei Theo Jansen:

Ik heb een klein stukje van The Police special gevonden. helaas niet compleet. slechts 20 minuten

Ik ben echt ontzettend blij met dit topic, dus wil absoluut geen negatieve reactie geven. Deze uitzending is echter niet de originele uit 1981, maar een herhaling uit vermoedelijk 1992.
Evengoed ben ik er blij mee, iedere minuut is welkom!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Platenruiter:

Ik ben echt ontzettend blij met dit topic, dus wil absoluut geen negatieve reactie geven. Deze uitzending is echter niet de originele uit 1981, maar een herhaling uit vermoedelijk 1992.
Evengoed ben ik er blij mee, iedere minuut is welkom!

De Countdown Late-special bevat beelden van het tv-concert dat the Police speciaal voor Countdown gaf in de Vliegermolen te Voorburg eerder uitgezonden op 10 oktober 1979.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

30 minuten geleden zei Platenruiter:

Ik ben echt ontzettend blij met dit topic, dus wil absoluut geen negatieve reactie geven. Deze uitzending is echter niet de originele uit 1981, maar een herhaling uit vermoedelijk 1992.
Evengoed ben ik er blij mee, iedere minuut is welkom!

Ik denk dat dat klopt hoor.  Ik beweer ook niet dat het uit 1981 komt. Toen had ik nog geen videorecorder haha :D  Die had ik pas in 1982 zo te zien aan de banden. Het komt van een eigen videoband dus je hebt gelijk:shy:

bewerkt door Theo Jansen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.