Spring naar bijdragen

Piraat radio Leiden 1975/1976


Veronica1960

Aanbevolen berichten

Is er iemand die opnames heeft van piratenzender Radio Leiden, rond 1975/1976?
De zender was elke zondag van 10 tot 14 uur in de lucht op FM, vanaf wisselende locaties in Leiden.
Programmamakers waren Jan van Leiden en Paul Plezier. Paul was tevens verantwoordelijk voor de zender. Radio Leiden zond zeer professioneel gemaakte reclames uit voor een aantal Leidse ondernemers, onder andere Café Napoleon aan de Steenstraat op een "bedje" van Root Beer Rag van Billy Joel. Ik hoop dat er nog iets van bewaard is gebleven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé, da's leuk! Ik kende de mensen van Radio Leiden. Ze waren vaste gasten in de discotheek in Warmond waar ik in die tijd diskjockey was. Later heb ik met een paar van hen nog even samengewerkt bij andere radio- en tv-projecten, maar het contact is al vele jaren geleden verloren gegaan. Ik heb geen opnames, maar het is wellicht aardig om te weten dat die zondagse programma's veelal werden uitgezonden via een zender die was gemonteerd in een personenauto die door Leiden reed. Dat was natuurlijk moeilijk uitpeilen voor de Radiocontroledienst van de PTT. Na afloop van de uitzendingen kwamen de jongens van Radio Leiden dan naar de 'zondagmiddagborrel' in de discotheek.

 

Piet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6401
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Peterbaars
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.