Posted January 28, 20178 yr In mijn archiefje vond ik nog een bandopname met Het Steenen Tijdperk van 17-08-1997. Hans Schiffers laat hier in de Nationale Hitparade van 20-08-1977 horen. De opname duurt helaas maar ongeveer anderhalf uur dus is hij niet volledig. Hier de link: This is the hidden content, please Sign In or Sign Up en de lijst: This is the hidden content, please Sign In or Sign Up
January 28, 20178 yr Author Op de andere zijde van de band stond die van 24-08-1997. In deze uitzending de Nationale Hitparade van 26-08-1978, helaas ook maar 1uur 40 minuten.. This is the hidden content, please Sign In or Sign Up This is the hidden content, please Sign In or Sign Up
January 29, 20178 yr Beste It Feintsje, Hierbij heb ik nog 2 uitzendingen uit het archief van Het Steenen Tijdperk. De uitzending van 24 augustus ging over 1978 en die van 31 augustus over 1979. Het eerste en het tweede uur heb ik los geplaatst van de 2 uitzendingen. This is the hidden content, please Sign In or Sign Up This is the hidden content, please Sign In or Sign Up This is the hidden content, please Sign In or Sign Up This is the hidden content, please Sign In or Sign Up
January 29, 20178 yr Veel meer Nationale Hitparade of Daverende Dertig te vinden op This is the hidden content, please Sign In or Sign Up Zoek op nationalehitparade of nationale hitparade of felix meurders of felix meu. Hopelijk vindt de persoon, die dit heeft geplaatst op Mixcloud, het goed dat ik dit allemaal doorstuur. Ik weet niet hoe ik deze persoon kan benaderen. Anders hoor ik het graag.
September 22, 20186 yr Deze week bij Ben weer een hoop banden en cassettes uit mijn archief gedigitaliseerd terug gekregen waarvoor weer veel dank. Ook bovenstaande serie van Het Steenen Tijdperk zit hier tussen. Ik weet niet alle data (zeker). Misschien heeft iemand hier een aanvulling op. Zie de bijgesloten pdf This is the hidden content, please Sign In or Sign Up
September 23, 20186 yr 17 uur geleden zei Albatrosstudio: Deze week bij Ben weer een hoop banden en cassettes uit mijn archief gedigitaliseerd terug gekregen waarvoor weer veel dank. Ook bovenstaande serie van Het Steenen Tijdperk zit hier tussen. Ik weet niet alle data (zeker). Misschien heeft iemand hier een aanvulling op. Zie de bijgesloten pdf This is the hidden content, please Sign In or Sign Up 333 moet 1977 zijn. 335 zit er niet tussen
September 23, 20186 yr 2 uur geleden zei bert ree: 333 moet 1977 zijn. 335 zit er niet tussen 1. Lijkt onwaarschijnlijk gezien het feit dat telkens een nieuw jaar op volgorde werd behandeld, maar ik weet het niet. 2. Klopt, maar kon net niet op de 2Gb van wetransfer dus moest ik effe verwijderen bij het uploaden
September 23, 20186 yr 1 uur geleden zei Albatrosstudio: 1. Lijkt onwaarschijnlijk gezien het feit dat telkens een nieuw jaar op volgorde werd behandeld, maar ik weet het niet. 2. Klopt, maar kon net niet op de 2Gb van wetransfer dus moest ik effe verwijderen bij het uploaden bij 333 staat het programma aangekondigd als terugblikken naar 1997, waarschijnlijk tikfoutje met pixeldra gaat het tot 5gb en het blijft langer bereikbaar.
September 23, 20186 yr 52 minuten geleden zei bert ree: bij 333 staat het programma aangekondigd als terugblikken naar 1997, waarschijnlijk tikfoutje met pixeldra gaat het tot 5gb en het blijft langer bereikbaar. Je hebt gelijk Bert, ik zie wat je bedoelt. Was tikfoutje inderdaad.
September 23, 20186 yr Ik zie intussen op de Mega Top 50 website dat de uitzending over 1976 de lijst van zaterdag 14-8-1976 betreft. Het lijkt er op dat alle lijsten hier op zaterdag zijn gezet. Was de uitzending van de Nationale Hitparade in de jaren zeventig altijd op vrijdag? En de lijst dus van de dag erna? This is the hidden content, please Sign In or Sign Up
September 24, 20186 yr Avro's Toppop presenteert de nationale hitparade op tv, was dit op donderdag of vrijdagavond?
September 24, 20186 yr 6 uur geleden zei Albatrosstudio: Was de uitzending van de Nationale Hitparade in de jaren zeventig altijd op vrijdag? En de lijst dus van de dag erna?
September 24, 20186 yr In 1976 was de uitzending van de Nationale Hitparade dus op vrijdag. Mijn vraag was of dit gedurende de hele jaren 70 zo was. Ik lees op Wikipedia: De Nationale Hitparade was de opvolger van de Daverende Dertig, uitgezonden op Hilversum 3 van 27 juni 1974 tot en met 27 november 1985 door de NOS met presentator Felix Meurders. betekent dit dus dat de lijst tot 27 juni 1974 "Daverende dertig" heette? Verder lees ik: In 1979 verloor de NOS door het behalen van de C-status van VOO haar zendtijd op vrijdagmiddag en werd het programma in eerste instantie verbannen naar een halfuurtje op woensdagavond van 19.00 tot 19.30 uur voor Langs de Lijn. Weet iemand wanneer in 1979 dit gebeurde?
September 24, 20186 yr De laatste uitzending van de Nationale Hitparade op vrijdagmiddag was op 29 december 1978. Vanaf 3 januari 1979 zat de Nationale Hitparade een half uurtje van 19.00 tot 19.30 uur. Men kon een briefkaart insturen en daar werd dan een selectie van gedraaid. In ieder geval werd de nummer 1 gedraaid. De laatste woensdagavond was op 28 maart 1979. Vanaf 1 april 1979 zat de Nationale Hitparade op zondagmiddag/avond van 17.00 tot 19.00 uur.
September 25, 20186 yr Ter info: programma werd zondagmiddag tussen 14 en 16 uur uitgezonden op Radio 2.
October 4, 20186 yr Hier het laatste deel en de aangevulde pdf met beschrijving. This is the hidden content, please Sign In or Sign Up
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.