Spring naar bijdragen

Radiozender van Lex Harding, LXClassics, gaat uitzenden via DAB+


pvanklei

Aanbevolen berichten

Net even ingescand, en inderdaad hij zit er al bij. Ik zit nu te luisteren naar wat mooie oude soulplaatjes uit de jaren zeventig.

 

Maar wat ik niet zo goed snap, Ruud: vorig jaar augustus meldde je dat Radio Paradijs zijn licentie per 1 september kwijt zou raken. Daarna heb ik er helemaal niets meer over vernomen. Het is nu 31 januari, en je komt hier in Amsterdam nog steeds luid en duidelijk door. En ik krijg de indruk (als ik op je jingles afga) dat je ook nog steeds op de middengolf zit. Hoe zit dat nu? Lopen er nog beroepsprocedures?

 

Een beetje meer informatie naar je luisteraars toe zou misschien geen kwaad kunnen.

20170131_204504.jpg

20170131_204547.jpg

paradijs.PNG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Paul:

 

 

Maar wat ik niet zo goed snap, Ruud: vorig jaar augustus meldde je dat Radio Paradijs zijn licentie per 1 september kwijt zou raken. Daarna heb ik er helemaal niets meer over vernomen. Het is nu 31 januari, en je komt hier in Amsterdam nog steeds luid en duidelijk door.

 

 

 

1 september 2017!

 

Please login or register to see this link.

 

 

Robin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag in de auto naar mijn werk en naar huis naar LXClassics via DAB+ geluisterd. Een lekkere muziekmix van oude classics afgewisseld met wat recenter materiaal. Helaas streamen ze maar op 48 kbps en dat hoor je jammer genoeg. Ik ben van mening dat 96kbps via DAB+ de minimale geluidskwaliteit is om de kwaliteit van FM een beetje te evenaren. Hopelijk spelen ze wel gewone lineaire audiobestanden (WAV) uit en geen MP3 anders is dat ook bepalend voor het geluid, net zoals de distributie naar de DAB zender. Voor mij is die lage bitrate wel een reden om voor een andere zender te kiezen met een betere geluidskwaliteit.

 

Verder viel mij op dat het signaal onderweg een aantal keer weg viel.

 

Grt,

 

Peter

 

 

 

 

 

 

bewerkt door pvanklei
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het beluisteren via enternet is ook een stuk moeilijker geworden met een Windows omgeving en Chrome als browser, er zijn een paar applicaties die niet meer worden ondersteund door Chrome, waardoor de webplayer van LX Classics niet meer werkt, ook niet als je via TuneIn wilt luisteren.

Komt omdat LX Classics nog met Shoutcast server versie 1 werkt, en ook geen registratie meer via het Shoutcast platform.

Radionomy is gestopt met het laten zien van Versie 1 streams.

De verwachting is dat ook ander browsers die applicaties zullen stoppen.

 

Groet Nico.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 3-2-2017 om 12:20 zei Skyseth:

i guess KX Classics is a different station ?

 

Hi Skyseth,

 

KX Classics is a webstream with oldies that was initiated a couple of years ago by deejay Rob Stenders. Last year, it inspired Lex Harding to start his own webstream, with the music he himself prefers. That’s why the names are so much alike. And of course, you can pronounce LX as 'Lex', just like you can pronounce KX as 'kicks'.

 

Paul

bewerkt door Paul
aanvulling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 2-2-2017 om 22:11 zei nchuijg:

Het beluisteren via enternet is ook een stuk moeilijker geworden met een Windows omgeving en Chrome als browser, er zijn een paar applicaties die niet meer worden ondersteund door Chrome, waardoor de webplayer van LX Classics niet meer werkt, ook niet als je via TuneIn wilt luisteren.

Komt omdat LX Classics nog met Shoutcast server versie 1 werkt, en ook geen registratie meer via het Shoutcast platform.

Radionomy is gestopt met het laten zien van Versie 1 streams.

De verwachting is dat ook ander browsers die applicaties zullen stoppen.

 

Groet Nico.

 

Versie 2 is ook niet alles, die doet het niet op WinAmp, stopt na 2 sec. 

Zelf zit ik met Paradijs in versie 2.

Omzetten kan maar moeten alle stations op dezelfde server van de provider naar versie 2.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.