Spring naar bijdragen

Tony Withers op Radio Atlanta


jan227

Aanbevolen berichten

Info over Muziek express 28 met 1964.

Vanaf master 1616.

 

======

Band is van slechte kwaliteit. Veel ruis. "de jaren tellen dus"! De originele band ruist een beetje, maar het is een prachtig "tijdsdocument". Vooral als gevolg van de gebezigde taal. Techniek: Karel van der Woerd.

In het programma wordt Karel gefeliciteerd ivm geboorte dochter. Zegt Bob: "Ria veel sterkte!". (Ria, vrouw van Karel).

=======================================================

Krijn Torringa overleden  15-16 aug. 2006

 

Presentator Krijn Torringa is in de nacht van dinsdag 15 op woensdag 16 augustus 2006 overleden. Hij is 66 jaar geworden. Torringa was al langere tijd ernstig ziek.

Torringa werd bekend als dj op het zendschip van Radio Veronica. Als 'Bob' presenteerde hij samen met zijn toenmalige vrouw Freda ('Brenda') het programma Teenager Muziek Express. Later verwief hij grote faam met diverse AVRO-programma's, zoals Hollands Glorie en Top Pop. Hij was de laatste jaren presentator bij Enschede FM en Radio Oost. Ook was hij stadionspeaker bij FC Twente. 

=====

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Erg bedankt, Vincent!

Ik zal kijken of het te dateren is, het moet allemaal van tussen 9 mei en 2 juli  1964 zijn... ;)

Ik kan me herinneren dat Caroline en Atlanta goed te ontvangen waren, beter dan Veronica in die tijd.

Maar later kwam London, en die waren nog veel harder, en nog later SRE, die waren het hardst van allemaal. Niet alleen qua signaal, ook de DJ's konden er wat van met die boss echo...

Jan

bewerkt door jan227
Link naar opmerking
Deel via andere websites

390 luisterde ik eigenlijk nooit naar, ze waren meer een op huisvrouwen gericht station, concurrent voor de Home Service van de BBC. Hetzelfde met Britain Radio, die waren mij ook te tam.

Ik was in die tijd 16 jaar, en Matt Monroe en Tony Bennett moesten het toch afleggen tegen de Stones ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei jan227:

 

Ik was in die tijd 16 jaar, en Matt Monroe en Tony Bennett moesten het toch afleggen tegen de Stones ...

 

Dat begrijp ik, de waardering voor dat soort artiesten, komt meestal (pas) op oudere leeftijd.

 

Maar waar ik meer benieuwd naar ben, hoe de ontvangst in Nederland van 390 was in 1966/1967 ?

In Engeland was Radio 390 van alle zeezenders verreweg het beste te ontvangen.

 

Radio Caroline heeft ook (nog) uitgezonden via de 773 kHz (1973/1975) en wat ik mij daarvan kan herinneren, is dat in het midden van het land, op niet al te selectieve radio's, Hilversum er door heen spetterde.

 

 

Robin

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Robin Westhof:

 

Dat begrijp ik, de waardering voor dat soort artiesten, komt meestal (pas) op oudere leeftijd.

 

Maar waar ik meer benieuwd naar ben, hoe de ontvangst in Nederland van 390 was in 1966/1967 ?

In Engeland was Radio 390 van alle zeezenders verreweg het beste te ontvangen.

 

Radio Caroline heeft ook (nog) uitgezonden via de 773 kHz (1973/1975) en wat ik mij daarvan kan herinneren, is dat in het midden van het land, op niet al te selectieve radio's, Hilversum er door heen spetterde.

 

 

Robin

 

de ontvangst hangt uiteraard ook af van het uitgestraald vermogen en het antenna-systeem. 390 zat op een fort die al een bepaalde hoogte had en kon daarop dan een antenne plaatsen waardoor ze met 10 kw heel erg ver kwamen. In 73 zond Caroline naast de 259 ook kort uit op een 2e golflengte die eerst 390 werd genoemd, maar heel snel 389 werd, terwijl het eigenlijk 388 was. Bedoeling was dat op 15 juli 73 Atlantis die golflengte zou gaan gebruiken met 10 kw, daar zouden ze het station als 385 aankondigen als concurrent tegen 538. Echter dat lukte niet en daarom kreeg Atlantis de 259 met 50 kw zender waardoor het door zijn kracht een enorme concurrent werd voor de bestaande stations. Caroline wou opnieuw een eigen frequentie, maar blijkbaar bleek na test op 389 in 1975 de ontvangst in London allesbehalve te zijn, waardoor het uiteindelijk 192 werd in 1976. 192 was niet zo ideaal daar ze Capitol op 194 niet wilden storen en daarom slechts met een beperkt vermogen in de lucht zaten. de 259 spetterde wel overal door waardoor Orwell 257 de 212 erbij kreeg omdat ze wel last hadden van de zender op 253m. Toen Caroline dan van 1187 naar 953 verhuisde, had Orwell geen storing meer en werd de 212 uitgeschakeld. Daarop besloot Mi Amigo ook te verhuizen van 192 naar 212.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei bert ree:

en daarom kreeg Atlantis de 259 met 50 kw zender waardoor het door zijn kracht een enorme concurrent werd voor de bestaande stations.

 

Klopt en door de goede antenne was Atlantis (Seagull) de allersterkste zeezender ooit (qua signaal) voor de Nederlandse kust.

 

10 uur geleden zei bert ree:

192 was niet zo ideaal daar ze Capitol op 194 niet wilden storen en daarom slechts met een beperkt vermogen in de lucht zaten.

 

Al waren er luisteraars (verder landinwaarts) in Engeland die 192 beter konden ontvangen (avond/nacht) dan 259 en het jammer vonden, dat die zender op een gegeven moment eerder (20.00 uur) uit de lucht ging en dan 'gedwongen' naar de 259 moesten luisteren.

 

11 uur geleden zei bert ree:

Daarop besloot Mi Amigo ook te verhuizen van 192 naar 212.

 

En dat was (ook) geen succes door een vreemde vervorming/brom op het signaal en de volgende frequentie werd de 319 (962 kHz).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Robin Westhof:

 

Klopt en door de goede antenne was Atlantis (Seagull) de allersterkste zeezender ooit (qua signaal) voor de Nederlandse kust.

 

 

Al waren er luisteraars (verder landinwaarts) in Engeland die 192 beter konden ontvangen (avond/nacht) dan 259 en het jammer vonden, dat die zender op een gegeven moment eerder (20.00 uur) uit de lucht ging en dan 'gedwongen' naar de 259 moesten luisteren.

 

 

En dat was (ook) geen succes door een vreemde vervorming/brom op het signaal en de volgende frequentie werd de 319 (962 kHz).

Tussen 9 maart 77 en 4 juli 77 zond Caroline eerst uit op 953 khz, pas op 5 juli 77 werd er verhuisd naar de voormalige radio Atlantis frequentie van 962 khz (312m). Mi Amigo die op 1 december 77 weer samenging met Caroline op 1 frequentie gebruikte dan inderdaad de 962.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6400
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    kees o
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.