Spring naar bijdragen

Jingles Gezocht


Oever532

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Voor mijn eigen verzameling ben ik nog op zoek naar verscheidene jingles en tunes en ik hoop dat ik hier hetgeen vind van wat ik zoek. 

 

Waar ik nog naar op zoek ben is het volgende:

 

- STER Radio Pingels (begin en eind van rond 1992, 2012 en nu)

- Veronica naam/programma/algemene jingles uit het HitRadio pakket (Origineel pakket is van JAM Creative Productions)

- Reclame Pingels van Radio Rijnmond (jaren '90)

- TROS jingles van de jaren '90

 

Ook zijn eventuele promo's, leaders en bumpers van het NOS Journaal van de periode 1988 tot 2001 welkom, zo zoek ik bijvoorbeeld de leader/bumper van het uitgebreid weeroverzicht wat in 1993/1994 bij het programma 2Vandaag werd gebruikt.

 

Bij voorbaat alvast hartelijk bedankt,

 

Oever532

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Even een update:

Momenteel ben ik nog op zoek naar het volgende:
- STER Radio Pingels van 1990-1993, 2004 en 2012, en wat Radio 1 gebruikte in de jaren '90 bij Radio Tour De France, bedoeld om de eigen collectie uit te breiden. 
- Reclame Pingels en Jingles van Radio Rijnmond (1990-1999)
- Losse jingles van het KRO Extra Radio pakket uit 1991 (ik ken de compilaties, het gaat mij om de losse cuts)
- TROS Jingles van begin jaren '90.

Het is puur bedoeld voor eigen luisterplezier + jeugdsentiment. :)

Nogmaals alvast hartelijk bedankt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Op 20-2-2018 om 00:52 zei Oever532:

Even een update:

Momenteel ben ik nog op zoek naar het volgende:
- STER Radio Pingels van 1990-1993, 2004 en 2012, en wat Radio 1 gebruikte in de jaren '90 bij Radio Tour De France, bedoeld om de eigen collectie uit te breiden. 
- Reclame Pingels en Jingles van Radio Rijnmond (1990-1999)
- Losse jingles van het KRO Extra Radio pakket uit 1991 (ik ken de compilaties, het gaat mij om de losse cuts)
- TROS Jingles van begin jaren '90.

Het is puur bedoeld voor eigen luisterplezier + jeugdsentiment. :)

Nogmaals alvast hartelijk bedankt.

Naast bovenstaand ben ik ook nog op zoek naar oude (losse) jingles van Arrow Classic Rock en Radio 10 Gold, van de periodes dat ze nog op AM 675 en AM 828 uitzonden (Arrow) of in ieder geval van vóór 2003 (Radio 10 Gold), allemaal in het kader van nostalgie. Losse cuts/jingles hebben de voorkeur.

Nogmaals van harte bedankt bij voorbaat.

Rick.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

Hallo, bij deze nog even een update.

Ben momenteel nog steeds op zoek naar het volgende:

 

- STER Radio Pingels van 1990-1993, 2004 en 2012, en wat Radio 1 gebruikte in de jaren '90 bij Radio Tour De France, bedoeld om de eigen collectie uit te breiden. Eventueel kan ik een bestand meesturen met hetgeen wat ik al heb, want naar mijn weten had iedere publieke radiozender (van radio 1 t/m 5) een eigen (variatie op een) STER Pingel.
- Reclame Pingels (Opener, tussenpingel en sluiter) van Radio Rijnmond (1990-1999)

 

Allemaal in het kader van nostalgie/jeugdsentiment, omdat ik ze vroeger vaak heb horen langskomen (en in mijn geheugen de melodie nog kan terughalen) en daarom deze graag nog een keer wil horen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

@Tino Hartstikke bedankt, dit is een leuke aanvulling op de verzameling. :D

Mocht iemand mij nog verder kunnen helpen aan andere jingles en tunes, ben ik u zeer dankbaar. :)

Nog even voor de herinnering, momenteel zoek ik (voornamelijk) naar het volgende:

- STER Pingels van ca. 1991 tot 1993 (Radio 1 t/m 5, iedere zender had z'n eigen Loeki de Leeuw riedeltje, zoals een pianoversie op Radio 2).
- STER Pingels van ca. 2004 (deze pingels zijn qua melodie gelijk aan de STER tunes op TV, ik heb al de pingels van Radio 2)
- STER Pingels van ca. 2012 (alleen die van Radio 3FM en Radio 4 zoek ik nog)
- Reclamepingels van Radio Rijnmond begin jaren '90 (voor nostalgische redenen)

Alvast bedankt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Richard079 Bedankt voor het delen van de links. Het grootste gedeelte heb ik helaas al in mijn verzameling, maar ik wil je toch bedanken voor de genomen moeite, zeker aangaande de TV-pingels.

In ruil heb ik hier twee voorbeelden van de stijlen die ik nog mis van de STER Radio wat betreft de pingels van 2003 tot heden, Ik zoek alleen nog de pingels van Radio 1, 3FM, 4 en 5; naar mijn weten hadden zij ook hun eigen variatie op de pingels. De hieronder gelinkte voorbeelden zijn te horen geweest op Radio 2:

 

Please login or register to see this link.  Radio 2 STER Pingels uit 2004
Please login or register to see this link.  Radio 2 STER Pingels uit 2012

En wat begin jaren '90 betreft, rond 1992 hadden de Radiozenders ook een variatie op het bekende Loeki riedeltje. Hieronder een voorbeeld:
 

Please login or register to see this link.  Radio 3 STER Pingels uit 1992

Van deze variatie zoek ik die van Radio 2; deze had een piano variant.

Hopelijk geeft dit wat meer duidelijkheid. ^^;

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Hallo, bij deze nog even een update, waarin ik de volgende compilatie wil delen:

 

Please login or register to see this link.

 

Dit is een (incompleet) overzicht van (bijna) alle STER-pingels die op de radio te horen waren/zijn. Dit is inclusief de pingels van 'Lekker Weg in Eigen Land' en een verkorte versie van de Radio 2 Pingels uit 2014 ten tijde van de Top 2000 uitzending.

 

Het incompleet refereert simpelweg naar de pingels die ik in mijn verzameling nog mis:

- Radio 2 Opener, tussenpingel en Sluiter van ca. 1992
- Een Opener, Tussenpingel en Sluiter die te horen waren voor de uitzending van Radio Tour De France van medio tot eind jaren '90
- De Openers, Sluiters en evt. Tussenpingels van Radio 1, 3, 4 en 5 uit 2004
- De Openers en Sluiters van radio 3 en 4 uit 2012.

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Hallo, bij deze een update van de compilatie, met veel dank aan JinglePlanet voor de recente aanvullingen (Vet gedrukt):

 

Please login or register to see this link.

 

De Tracklist, kort en bondig:

0:00 - 0:08 - STER Opener, Tussenpingel en Sluiter van de jaren '70
0:08 - 0:14 - STER Opener, Tussenpingel en Sluiter van begin jaren '80
0:14 - 0:27 - STER Opener, Tussenpingel en Sluiter van eind jaren '80 tot mogelijk begin 1990
0:27 - 0:39 - STER Opener, Tussenpingel en Sluiter rond Kerst 1986.
0:39 - 1:08 - STER Openers, Tussenpingels en Sluiters van waarschijnlijk 1990 - 1992, deze komen mij niet zo 1-2-3 bekend voor om eerlijk te zijn, dus enige aanvulling hierop is altijd gewaardeerd.
1:08 - 1:25 - STER Openers en Sluiters van Radio 1 en 2 van 5 oktober 1992 - 31 augustus 1995, nogmaals dank JinglePlanet.
1:25 - 2:15 - STER Openers, Sluiters en de Tussenpingel van 1 september 1995 - 7 november 2001.
2:15 - 2:26 - STER Opener, Tussenpingel en Sluiter van de rubriek Lekker Weg in Eigen Land. Was iedere zondagochtend tussen 9 en 10 of 11 te horen op Radio 1 (en 2).
2:26 - 2:30 - STER Opener, Tussenpingel en Sluiters van 8 november 2001 - 24 augustus 2005. (De Sluiter van Radio 1 is toegevoegd)
2:30 - 3:25 - STER Openers, Sluiters en Tussenpingel van 25 augustus 2005 t/m 31 maart 2014 (De Pingels van Radio 3 en 4 zijn hieraan toegevoegd)
3:25 - einde track - STER Openers, Sluiters en Tussenpingel van 1 april 2014 tot heden, is inclusief twee variaties van de Radio 2 pingel en een verkorte versie die bij de Top 2000 te horen was.

 

Naar mijn weten zijn de series uit 2005 - 2014 en 2014 tot nu compleet, of ik moet iets toch hebben gemist. Mochten er nog aanvullingen zijn op de data (voor het geval ik het mis heb bij bepaalde pingels), dan hoor ik dat graag.

 

Vooralsnog zoek ik alleen naar een soort drum-pingel die in eind jaren '90 (mogelijk in de serie van 1995 - 2001) die werd afgespeeld voordat Radio Tour De France begon op Radio 1.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Hallo allemaal,

Bij deze nog even een update. Bij het nader uitpluizen van de compilatie bleek ik de STER Pingels van Radio 3 van 1992-1995 op de verkeerde plaats te hebben gezet, dit is bij deze gecorrigeerd.

 

Please login or register to see this link.

 

Als Bonus heb ik hier nog een korte compilatie van andere reclame pingels:

Please login or register to see this link.

 

Het zijn 2 van Radio Veronica, 5 van Radio 10 (Gold), 1 van Radio Rijnmond, 1 van Omroep Flevoland en 3 van Arrow Classic Rock.

 

En als laatste nog een korte compilatie betreffende Postbus 51/Rijksoverheid (TV en Radio)

Please login or register to see this link.

 

En voor degenen die alles bij elkaar willen downloaden:

Please login or register to see this link.


Eén van de redenen waarom ik deze verzamel is omdat ik een eigen playlist met allerlei jingles en tunes heb op mijn computer, om lekker thuis (of onderweg) te genieten van een dosis nostalgie en jeugdsentiment (voor mij althans), dus enige extra aanvullingen zijn altijd welkom.

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.