Spring naar bijdragen

Nieuwe stem Kruidvat ?


Broozen

Aanbevolen berichten

Ik ga ook eens luisteren.

 

Ik hoor weer Ron Stoeltie met z'n "duisond"  als ie "duizend" bedoeld.

En d'r is niemand die er iets van zegt……….

Maar ja hij heeft ook "huis en haard" nadat ie door Jurre op een zijspoor is gezet.

 

Op naar het Kruidvat dus.

Benno, is het TV of Radio ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Juul:

Ik hoor weer Ron Stoeltie met z'n "duisond"  als ie "duizend" bedoeld.

Bij deze opmerking moet ik denken aan "nieuwslezer" Frank van der Klugt. Die hoor je op ontzettend veel stations, waarschijnlijk omdat hij de goedkoopste aanbieder is. Dat is ie niet voor niks; hij heeft dan wel net zoals Ron Stoeltie een redelijke stem, inhoudelijk is het maar zo-zo. Ik hoor regelmatig "miniumtemperatuur", "buiwen", "herfs", foute klemtonen en veel meer ergernissen.

Ik heb overigens nog geen andere Kruidvatstem gehoord. Heb je een voorbeeld?

Huidige stem is heel herkenbaar, maar inderdaad irritant "nep"-vrolijk.

Dat hoor ik trouwens vaker bij vrouwen in spots, bijvoorbeeld bij Jolanda van Kooten (overigens prima stem!).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Al die reclamestemmetjes klinken toch geforceerd? Ik maak me daar meestal niet echt druk om. Alleen als reclames te vaak worden herhaald, zoals die nep-Willy Alfredo van Parkline en die vreselijke Ton van de MKB brandstofpas. Maar die laatste is er niet meer, geloof ik.

 

Als ik in de trein zit, hoor ik altijd met plezier Tuffy Vos die vertelt welke stations er allemaal worden aangedaan. Helder en duidelijk.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuke discussie hier ;) Erger me niet alleen aan de (radio-)reclames van Kruitvat, maar aan zo'n beetje alle radioreclames die momenteel te horen zijn. Ze blijven ook totaal niet hangen. Heb ik zojuist een reclameblok op Sky Radio voorbij horen komen kan ik je 5 minuten later niet vertellen welke adverteerders het waren. Dat is naar mijn mening wel eens anders geweest. Ik ben opgegroeid met het medium radio in het begin van de jaren '80 van de vorige eeuw. Zowel op de landelijke zenders als via de vele vrije zenders waren destijds reclameblokken te horen waarbij het merendeel van de commercials werd ingezongen, of half zang half spraak (ookwel de donut). Bijna iedere commercial zong je bewust of onbewust mee, maar hij bleef wel hangen. Ik snap dan ook niet waarom men daar vanaf is gestapt bij het maken van radiocommercials. Iemand een idee ? Als jullie het leuk vinden zal ik hier een topic starten met mijn (maar ook jullie) favoriete gezongen radioreclames.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Richard079:

Ik ben opgegroeid met het medium radio in het begin van de jaren '80 van de vorige eeuw. Zowel op de landelijke zenders als via de vele vrije zenders waren destijds reclameblokken te horen waarbij het merendeel van de commercials werd ingezongen, of half zang half spraak (ookwel de donut). Bijna iedere commercial zong je bewust of onbewust mee, maar hij bleef wel hangen. Ik snap dan ook niet waarom men daar vanaf is gestapt bij het maken van radiocommercials. Iemand een idee ?

 

Ja, wie kan dat eens goed uitleggen, want ik begrijp het ook niet?

 

 

Robin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Robin Westhof:

 

Ja, wie kan dat eens goed uitleggen, want ik begrijp het ook niet?

 

 

Robin

Zelfde vraag geldt voor gezongen jingles met een herkenbaar logo. Het is algemeen bekend dat een herkenbare logo blijft hangen. Denk aan het 'WIND' logo die voor Veronica eind jaren '70 en in de jaren '80 werd gebruikt. Je hoeft de WIND melodie maar te neuriën en een ander vult het aan met 'Dit is Veronica'.

 

Nieuwe trends zijn om helemaal niet meer een logo te zingen of een logo te kiezen die niet lekker klinkt of niet klopt. 3FM heeft bijna geen gezongen jingles meer en wat er gezongen wordt blijft niet hangen (driehie).

 

Peter

 

 

 

 

bewerkt door pvanklei
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.