Spring naar bijdragen

mi amigo top 50


hans knot

Aanbevolen berichten

6 uur geleden zei hans knot:

Op 20 mei wordt in Harlingen de Radio Day gehouden. Veertig jaar eerder werd in de week van 20 mei op Radio Mi Amigo de Top 50 uitgezonden. Wie oh wie heeft er opnamen van gemaakt en wil die beschikbaar stellen voor een reconstructie van de lijst? Graag dan even een reactie.

Sorry Hans, maar ik heb geen enkele Top 50 uit mei 1977.

Groet,

Martin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei bert ree:

Please login or register to see this link.

hier vind je een opname van stuurboord van Marc Jacobs van 24 mei 77. Als je de opname goed beluistert, zijn er duidelijk bevoorradingsproblemen. De uitzendingen komen ook allemaal live van boord. Andere opnames van die week heb ik nog niet kunnen terugvinden.

Ik heb:

1111. Mi Amigo 192 Nederlandse top 40 live with Herman de Graaf 22‑5‑77                 180'

1112. Mi Amigo 192 Discoshow with Marc Jacobs live 22‑5‑77                         56’

maar daar word je voor dit doel ook niet wijzer van vrees ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei hans knot:

het kan dus best zijn dat in die periode de Top 40 werd uitgezonden en geen Mi Amigo top 50,. Lijsten zijn er ook niet te vinden ook niet in de Joepie. Wil je me beide opnamen wel toesturen met zoals altijd grote vrienden dank?

 

Ze staan op een tape die nog gedigitaliseerd moet worden. Ik kan je wel die tape zenden.............

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei hans knot:

het kan dus best zijn dat in die periode de Top 40 werd uitgezonden en geen Mi Amigo top 50,. Lijsten zijn er ook niet te vinden ook niet in de Joepie. Wil je me beide opnamen wel toesturen met zoals altijd grote vrienden dank?

 

Het antwoord op de eerste opmerking is nee. Op zaterdagmiddag werd de Top 50 live van boord uitgezonden en op zondagmiddag werd de Top 40 live van boord uitgezonden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank Harm als je die moeite wil doen zijn we je zeer dankbaar.  Ingesloten een kopie die ik maakte uit een Monitor Magazine van mei 1977. Freeway van die tijd ontbrak in de collectie en in RadioVisie waar ik een soort day to day report had zoals ook in Baffle was de rubriek net veranderd in een item rubriek. In 1978 zijn we dan met Freewave opgestart en kwam het logboek weer terug. Uit de bijlage wordt veel duidelijk uit mei 1977

Feb20$02.JPG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Hans

 

Ik heb pas beginnen opnemen (als ik thuis was van de visserij op de noordzee)  eind 1977, oktober dacht ik

Toen had ik weer een nieuwe recorder die wel werkte, later volgde nog een aankoop van een Akai

Helaas was de nieuwe Philips die ik kocht voor 1977, ik denk rond de jaren 70 altijd na kwartier, half uur o.a..de pijp naar maarten. Na 13 keer de winkel binnen gedaan te hebben dan eens woedend stuk geworpen tegen een muur

Eerst me moed ingedronken met alcoholische drank

De vader van de zoon die de winkel openhield bekende dat het nooit goed kon komen

Mijn garantie was wel ten einde, daarna nam mijn leven ook later een andere wending.

En toen ik 24 was was ik opeens mede reder met hopen schulden.

Zeker ik als jonge gast

We hadden ik en mijn schoonbroer  die veel ouder was (zijn houten schip was gezonken in een minuut ofzo) was aangevaren door een Cyprioot die er van onder muisde) kochten het vaartuig de Pallieter

Ik als jonge gast niet echt beseffend dat de overname en schulden ook nog van de vorige eigenaar eigenlijk veel teveel was. Ik dacht ach mijn schoonbroer heeft een vaartuig gehad dus hij weet het wel

 

Ik had was aan boord van zijn houten vaartuig ...toen de aanvaring gebeurde. Om kort te gaan mijn schoonbroer en ik hebben het overleefd. het verhaal in het water enz is lang. hij kon niet zwemmen maar ik wees op de boei aan het stuurhuis enz mocht hij nemen wat hem nog lukte

mij lukte het na een tijd een stuk wrakhout te pakken te krijgen en te zwemmen naar hem en nzo hel vast te houden

door de golven draaide hij om en ondanks de boei gng hij verdrinken, hij was ook op

Ik moest hem dan omdraaien terug, diverse keren

Nooit gedacht dat ik het zou overleven,

In februari , koud , koud...nooit zo gebibberd in mijn leven toen ik op een andere vissersboot gehesen werd

Mijn schoonbroer was zowat dood en ikzelf moest nog in het water meehelpen want ze kregen die grote zware man niet uit het water

Toen riep ik, geef de stalen kabel met haak voor de vislier, want ik ga zelf verdrinken, ,ik kan niet meer, ben compleet uitgeput, moet hem loslaten, doe het aub

Ze dachten nog het gaat Jean-Pierre niet lukken die kabel rond zijn lichaam te doen want hij is uitgeput

Toch lukte het me, ik denk adreline nog eens denken dat je voor de laatste keer nog macht bovenhaalde

Sorry voor hem zo'n kabel rond je lijf maar kijk..het was reageren

Kijk in het ziekenhuis is hij erdoor gekomen

Dat het pijnlijk is als je zo uit het water gehesen word dat wist ik ook wel

Mij konden ze dan wel uit het water hijsen na meedere pogingen, ook mezelf meewerkten

Ikzelf vroeg me te laten liggen op dek en me aub met rust te laten voor minuten, ik kon niet meer

Ik was compleet uitgeput, verdwaasd, mijn adem....

Ze waren bang voor mij voor de koude, maar ze moesten even van mlj af blijven

Dan benedendeks de trap afgaan en dat is weer een opdracht voor iemand die compleet uitgeput is

De mazout kachel volle bak, 3 dekens en ik bleef maar bibberen en klappertanden nonstop

Na Half uur dachten ze dat er iets aan de hand was en weden ze ongerust dat ik het niet zou halen

Ik bleef maar bibberen en tanden klapperen ondanks dat het heel warm was beneden voor mij

Meer verwarmen kon men niet meer

 

Ik vond het verschrikkelijk dat de broer van de jongen die bij de aanvaring meegesleurd werd mij aan boord hielp hijsen

Hijzelf had in de verte aan de horzizon de 2 stippen gezien van de vaartuigen en opeens 1 stip

Hij rende naar het logies naar de schipper

Toen ze weer in de brug waren waren we al gezonken

Iemand is toen daar in de mast gekropen om te speuren in het water

2 helicopers uit de UK en Koksijde Belgie kwamen ook zoeken

 

Ik was tja..ik dacht hij ziet zijn broer niet....

Hoe ik me voelde............

Maar genoeg erover..anders denk ik teveel terug, en te pijnlijk

 

Na die schipbreuk zou ik nooit meer varen en zat 3 maanden of meer thuis  te bekomen, wachten

Wat reders kwamen aan mijn oren zagen, ga mee met ons, je moet toch eens weer starten

Ik stond te wachten op plaats bij de Belgische loodsdienst en dat kon, nog heel lang duren

Mijn schoonbroer die begon  terug te varen bij een neef van hem en vroeg of ik wilde meevaren en zo proberen of het me nog wel zinde enzz..

Ik zei ok ik probeer het maar het kan dat ik weer stop

Op die boot was ik nog aangemonsterd toen mij schoonbroer opnieuw een vaartuig wilde kopen

Hij had iemand nodig in plaats van een zakenman die er part in had, hij dacht met die man wil ik niet , hij kan me foppen

Dus de familie zaagde aan mijn oren

Zo ging ik weer de Noordzee op voorgoed ondanks alles

Ik had ook nog een andere reden, mezelf bewijzen

van nada niks tot medereder (alhoewel hoop schulden)

Was ik ouder geweest ik ging niet de durf gehad hebben

de vroegere eigenaars hadden teveel schuld nagelaten, diverse keren machinepech, olierisis, de visprijzen die ineenstuikten enzz

We visten ook van stormen 8 9 10 11 om toch maar uit de schuldenberg te komen

3 keer waren we bijna failliet, zeker toen mijn schoonbroer aan boord zijn hand geplet was en de helicopter moest komen 

de ineen stuiking visprijzen wat maakte dat 1 meter hoog facturen lagen te wachten

 

Toch zijn we vele jaren later er goed uitgekomen

 

maar goed , voor ik weer de zee opging nog dit:

Dat ik naar Vlissingen bij de Belgische loodsdienst ging werken daar zag mijn vrouw, vader die mee woonde enz  tegen op

De vrouw wilde niet helpen bij een viswinkel, frituur dus dat werd niks

Enfin we zijn dus weer op de Noordzee beland uiteindelijk

in 1977 was ik 26 en 2 jaar medereder van de N.723 Pallieter uit Nieuwpoort in Belgie en kocht ik toch een recorder Philips

 

Voorjaren terug 70s

Heel jammer dat die nieuwe recorder niet ok was anders had ik opnames van Radio Dolfijn o.a..ja toen had ik    ee n Philips gekocht

 

Ik begon vanaf eind 1977 toen als een gekkerd volop op te nemen van Mi-Amigo, later ook de nederlandstalige Caroline ...

Soms zeg ik, ik kijk naar mijn lijsten en ik weet wanneer ik niet thuis was haha

Jammer ik kan je niet helpen Hans

Wat ik heb van opnames (ook wat ik ruilde) zwerven rond via downloadclub, het forum alhier en Golden Radio club

Als wij het bij Golden Radio niet hebben dan vrees ik ervoor dat we je niet kunnen helpen

 

Vriendelijke groeten vanaf de Vlaamse westkust

 

Jean-Pierre

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.