Spring naar bijdragen

Hajo Backhus: Visiting Caroline and Laser


MvdVen

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Juul:

Mooi foto's. 

Maar wat een tering zooi daar binnen………..Niks een beetje opgeruimd.

Dan was het bij ons beter "georganiseerd" en ik denk bij RNI ook.

Volgens mij tiepisch engels die willen alleen maar radio maken en de rest, en zo te zien was dit nog voor dat de hollanders kwamen met uitzenden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 20/02/2017 om 13:28 zei Fons:

Je ziet duidelijk wat zeewater na een jaar doet met de verf op de scheepshuid. Het valt nog mee bij de Ross in tegenstelling tot de Communicator. Mooie foto's van lang geleden. Ik meen dat ik in die tijd een video van de boottrip te koop is aangeboden.

 

Er is destijds een video gemaakt door Serge Hadermann en Stef Mertens tijdens een trip. Op de site van Serge kunnen je van deze trip ook foto's bekijken.

Please login or register to see this link.

 

Ik herinner me dat het moeilijk was om te filmen, omdat er teveel inslag van antenne straling was. Dit veroorzaakte strepen tijdens de registratie. Ze hebben toen aluminiumfolie om de camera gedaan en daarna ging het goed.

 

Rob Olthof heeft ook het één en ander op video vastgelegd, maar zonder een bescherming tegen straling en daardoor zag je dus strepen in beeld.

 

Er zijn ook video's gemaakt door 'eigen'  boord mensen zoals Jan Parent en  Ad Roberts . Deze video's heeft Alex van de Hoek bewerkt en zijn ook te bekijken.

 

Salut

Leendert

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 20/02/2017 om 19:12 zei Juul:

Mooi foto's. 

Maar wat een tering zooi daar binnen………..Niks een beetje opgeruimd.

Dan was het bij ons beter "georganiseerd" en ik denk bij RNI ook.

 

Welke 'zooi' bedoel je Juul? In de keuken of in de zenderkamer?

 

Vergeet niet dat de Engelsen over het algemeen niet betaald werden. De animo om dan verplicht op te ruimen is er niet. Daarnaast was er geen echte gezagsstructuur.  Kapitein was er alleen voor het nautische gedeelte en vaak net zo'n 'viespeuk'. Hij kon dus geen orders geven om een hut of een keuken op te ruimen.

 

Er was ook geen speciale bemanning aan boord om te 'kuisen'. Het waren discjockey's en technici die maar één ding voor ogen hadden/ Een zo goed mogelijk programma via een een zo goed mogelijk signaal.

 

Het kwam dus aan op eigen initiatief. Dat werd ééns in zoveel tijd genomen door o.a. Johnny Lewis en Simon Barrett .  Ook de Nederlanders die bij Monique werkten hielden van een opgeruimde keuken. 

 

Zo heel af en toe was er een kok/kokkin aan boord. Die zorgde voor een schone en frisse keuken.  Helaas  kwam hij of zij niet meer terug, toen bleek dat Ronan O'Rahilly hen niet betaalde. 

 

Salut

Leendert

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, dat hoogfrequent videorecorders op tilt kan zetten, is bekend. Maar het kon ook misgaan als je met je auto dicht bij een hoogfrequentbron stond. Na afloop van een rondleiding in de jaren 80 bij de Wereldomroepzenders in Zeewolde, wilden een paar auto's niet starten. Ze hebben toen moeten wachten tot de zenders uitgeschakeld werden... Toen ging het weer, zonder probleem.

De bedieningsruimte van de zenders was ook hoogfrequent dicht, een kooi van Faraday.

Groeten,

Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.