Spring naar bijdragen

Transatlantic Radio Rotterdam


koos in het veld

Aanbevolen berichten

Op 28-3-2017 om 20:59 zei Mark de Mast:

Heb het Jinglepakket van Transatlantic weer gevonden. Eigenlijk waren het 2 paketten, het eerste jinglepakket uit 1981 en het 2e jinglepakket uit 1983. De laatste is het meest bekend. Heb het zelf laten maken bij Top Format in Haarlem destijds.

 

@Mark de Mast: Kan het zijn dat het eerste pakker van Transatlantic uit 1981 door Top Format is ingezongen op SOB tracks?

 

Op de originele LP (William B. Tanner SOB #6102) van Top Format staan de originele aantekeningen voor Transatlantic.

 

58dc0f8e4fad9_WilliamB.Tanner-SOB6102-V4.jpg.1ef050a7129daf6c478ea021c1d947ea.jpg

 

Grt,

 

Peter

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

Super!

Was als puber een grote fan van TransAtlantic.

Komen veel mooie gevoelens van toen boven.

Weleens in de studio bij de Rozenbrug geweest.

Echt heel gaaf dit allemaal.

Mocht iemand nog reclame spots hebben dan zou dat super zijn.

De oudere bestanden kan ik niet meer downloaden omdat ze verlopen zijn.

 

TransAtlantic het zonnetje van je radio!

 

Bedankt en groetjes

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat goed dat jij dat nog weet Koos! 

Ben je nog met radio bezig?

Ik denk nog vaak met warme gevoelens terug aan TAR, ben op zoek naar jingles en vooral reclames en jingels niet uit de pakketten. In die snackbar heb ik toen veel handtekeningen opgehaald voor behoud van TAR helaas heeft dat niets uitgehaald.

bewerkt door pvdo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gaaf die commercials. Behalve voor het dekken van de kosten vond ik ze vooral handig om je muziekkeuze in t programma aan te passen :-)

Op 22-7-2017 om 21:27 zei pvdo:

Wat goed dat jij dat nog weet Koos! 

Ben je nog met radio bezig?

Ik denk nog vaak met warme gevoelens terug aan TAR, ben op zoek naar jingles en vooral reclames en jingels niet uit de pakketten. In die snackbar heb ik toen veel handtekeningen opgehaald voor behoud van TAR helaas heeft dat niets uitgehaald.

Ik heb daarna nog gewerkt bij de lokale omroep Pijnacker en de lokale omroep van Leiden, Holland Centraal maar miste de vrijheid die ik bij TAR had.

Halverwege de jaren 90 ben ik gestopt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jammer dat je nu helemaal niets meer doet in radioland.

Mijjn gevoelens in radioland zijn weer warm. Nu mijn herinneringen aan TAR weer verder boven komen.

Heb nog veel interesse in het eerste jinge pakket destijds gedeelte ingezongen door DEE DEE van vulcano meen ik.

Jij nooiy heimwee naar die tijd Koos? Inmiddels 30 jaar geleden. Voor TAR luisterde ik Yoko 3.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 10 months later...
Op 9-3-2017 om 19:07 zei pvanklei:

Het was een Top Format resing van William B. Tanner - Up & Easy.

Naast Transatlantic Radio Rotterdam werd het pakket ook ingezongen voor Keizerstad en Radio Stad Denhaag.

 

 

Inderdaad Peter, en voor Radio Antigoon:

Please login or register to see this link.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 11 months later...

Hai radiopiraten. Ik was vroeger ook een radiopiraat en totaal 8x “uit de lucht gehaald” door vriend van Kampen van de RCD. Ik heb een vraag: vroeger was er een radiopiraat in een zijstraat van de Binnenweg, was dit nu Transatlantic? Of kan iemand mij vertellen wie dat wel was? Groeten Rick Internetradio XXL Radio Rotterdam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 3 years later...
On 3/8/2017 at 10:55 PM, Mark de Mast said:

Had ik nog ergens digitaal opgeslagen. Transatlantic Radio 5 jaar. Uitgezonden op 1 juni 1986. Met veel terugblikken van de voorgaande 5 jaar, de Top30 en prijzen weggeven. Met Edwin Bouman, Rick van Rijn, Henk Jones, Ronald van der Meijden, Martin Volder, Jan Vis en ikzelf. Bij elkaar ongeveer 3 uur, van 15:00uur tot 18:00 uur.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

 

Die jingels moet ik nog even opzoeken....

Dat zie ik dan weer vijf jaar te laat! Slingert er nog wat van mijn programma's rond ergens? De Zwarte Markt, Take it Easy, Sound Waves? Ik ben vergeten hoe dat 'Marktplaats'-programma dat ik in de vroege jaren deed, nog bij John op zolder.. gewoon zes uur achter elkaar. Ik moet nog eens kijken of er nog wat in postbus 21111 ligt (die leegde ik altijd op de Coolsingel).

bewerkt door John Watson
  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

On 6/12/2019 at 10:23 PM, Robin Westhof said:

 

Niet dat ik weet, wel een aantal jaren ( 1982/1984) vanaf het  Zwaanshals in Rotterdam.

Eerste jaren (vanaf 1981 zo'n beetje) in het Kleiwegkwartier (Hagedoornstraat), daarna nog tot zo'n beetje 1986 op het Zwaanshals boven de snackbar vlak om de hoek van de Zaagmolenstraat. Ik wisselde daar altijd 's avonds en 's nachts de banden toen live uitzenden wat lastig werd. Hierdoor konden we 24x7 uitzenden. Daarna begon de RCD een versnelde campagne om alles uit de lucht te houden in verband met 'legale radio op de kabel', het latere Radio Rijnmond. 

On 8/1/2017 at 1:04 AM, pvdo said:

Jammer dat je nu helemaal niets meer doet in radioland.

Mijjn gevoelens in radioland zijn weer warm. Nu mijn herinneringen aan TAR weer verder boven komen.

Heb nog veel interesse in het eerste jinge pakket destijds gedeelte ingezongen door DEE DEE van vulcano meen ik.

Jij nooiy heimwee naar die tijd Koos? Inmiddels 30 jaar geleden. Voor TAR luisterde ik Yoko 3.

Ik meen me te herinneren dat destijds alomtegenwoordige achtergrondzangeres Jody Pijper hier ook een bijdrage aan leverde. Ook schiet me steeds de naam Andreas van der Schaaf te binnen als het gaat om Top Format. Ik ben bij hun in de studio geweest met Ronald van der Meijden. Maar het kan best zijn dat ik wat herinneringen door elkaar haal. Enerverende tijd met drive-in shows, uitzendingen op het strand, en andere gekkigheid.

bewerkt door John Watson
  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik draaide hier zelf ma/di/do/vrij 'De Zwarte Markt' (funk, disco), wo 'Take It Easy' (soul, slow disco), za of zo 'Sound Waves' (experimentele muziek, gitaargeweld etc). Daarnaast wat dagprogramma als invaller of als ik gewoon zin had. Ook maakte ik uren non-stop banden (die Revoxen die op een stukje metaal op de band netjes omdraaiden waren heel fijn) met wat 'meer geavanceerde muziek' die je weinig op de radio hoorde. Beetje niveau VPRO, zeg maar. Niet te veel, er kwamen altijd klachten over :angel: van mevrouw Tuijtjens..

bewerkt door John Watson
typo
  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.