Spring naar bijdragen

The Motown Story


Juul

Aanbevolen berichten

5 uur geleden zei Juul:

 

 

Hoi Edwin, Kun je je inzake "wél" verklaren. Ben nieuwsgierig…...

 

En "jullie" ? Is er hier nog een TROS collega dan ?    HI

Of bedoel je "jou" ?

 

Juul

'Wel' sloeg inderdaad op het feit dat de TROS Kas maar liefst tweeenhalf jaar liet ronddobberen zonder eigen programma. 

 

En dat 'jullie': Laten we het op 'jou' houden. 
'Jullie bij de TROS' (zo bedoelde ik het) klinkt misschien inderdaad wat vreemd voor iemand die er allang weg is. 

Edwin

bewerkt door rauhfaser
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat snap wel Thijs, maar hij legt er zo de nadruk op.  "wél"….

Ik zoek daar meer achter.

Er waren wel meer mensen die geen vast programma hadden.

 

En hoewel Kas een aardige gozer was-is, kwam ie wel "verkeerd" binnen.

Ik heb eens 2 uur bij de tram staan wachten in A'dam totdat "meneer" kwam opdagen.

We gingen een klankbeeld maken over de ontruiming van de Grote Keyser. De producent van de docu stuurde 'em direct naar huis.

Op tijd komen was iets wat 'em achtervolgde.

Hebben meer dj's last van.

Een jaar of 3 terug heb ik Kas weer eens gezellig ontmoet bij Herbert V. en het was heel gezellig……...

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Juul:

Op tijd komen was iets wat 'em achtervolgde.

Hebben meer dj's last van.

 

Ik denk dat dat een veel voorkomende eigenschap is van creatieve mensen. In tegenstelling tot velen heb ik daar ook begrip voor. Als je een uur te laat bent, maar je presteert in twee uur meer en beter dan iemand die wel op tijd is .... ik weet waar ik voor zou kiezen. Daarnaast vind ik Kas een groot talent, dat zou eigenlijk moeten prevaleren boven gedrag. Had hem liever gehoord dan Ad Roland.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, zo lust ik er nog wel meer. Ik hoor Kas ook liever dan een heel regiment dj's die je nu op de radio hoort. De vergelijking Ad en Kas gaat ook niet op.

Het is inderdaad wat je als luisteraar aantrekt.

 

Ook ik ben een creatief mens maar ben altijd op tijd, zoals het hoort.

Want anders begeef je je op een glijdende schaal.

Maar ja, ik wil jou wel eens zien met een zware Stereo NAGRA  en dan 2 uur staan wachten bij een tramhalte met het vooruitzicht dat je midden in krakersrellen terecht komt.

 

Maar zullen we het maar weer hebben over de door mij aangeboden Motown LP's?

 

Heb ik je nog niet over gehoord……………..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

31 minuten geleden zei Juul:

Ja, zo lust ik er nog wel meer. Ik hoor Kas ook liever dan een heel regiment dj's die je nu op de radio hoort. De vergelijking Ad en Kas gaat ook niet op.

Het is inderdaad wat je als luisteraar aantrekt.

 

Ook ik ben een creatief mens maar ben altijd op tijd, zoals het hoort.

Want anders begeef je je op een glijdende schaal.

Maar ja, ik wil jou wel eens zien met een zware Stereo NAGRA  en dan 2 uur staan wachten bij een tramhalte met het vooruitzicht dat je midden in krakersrellen terecht komt.

 

Maar zullen we het maar weer hebben over de door mij aangeboden Motown LP's?

 

Heb ik je nog niet over gehoord……………..

 

Om de één of andere reden lukte het mij maar niet om de LP's te beluisteren.

Ik kan er helaas dus geen mening over geven. Gr.thijs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Juul:

Ja, zo lust ik er nog wel meer. Ik hoor Kas ook liever dan een heel regiment dj's die je nu op de radio hoort. De vergelijking Ad en Kas gaat ook niet op.

Het is inderdaad wat je als luisteraar aantrekt.

 

Ook ik ben een creatief mens maar ben altijd op tijd, zoals het hoort.

Want anders begeef je je op een glijdende schaal.

Maar ja, ik wil jou wel eens zien met een zware Stereo NAGRA  en dan 2 uur staan wachten bij een tramhalte met het vooruitzicht dat je midden in krakersrellen terecht komt.

 

Maar zullen we het maar weer hebben over de door mij aangeboden Motown LP's?

 

Heb ik je nog niet over gehoord……………..

Ha Juul,

Ik had je al bedankt voor de Motown-downloads toch?

 

Wat Kas betreft: ik was een groot fan van hem, beschouwde hem een van de beste deejays van de jaren tachtig en vond het inderdaad een schande dat de TROS hem zo lang aan het lijntje hield. Ik ken eigenlijk geen andere deejays die wel bij een omroep 'werkten' maar geen vast programma hadden. Terecht dat hij in '84 voor de AVRO koos. Jan Steeman gaf hem wel direct de 'morning drive' en de 'afternoon drive' zoals ze dat in Amerika toen al noemden (en in NL tegenwoordig ook).

Over hoe hij als persoon of collega was,  kan ik niet oordelen. 

 

Edwin

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei rauhfaser:

Ha Juul,

Ik had je al bedankt voor de Motown-downloads toch?

 

Wat Kas betreft: ik was een groot fan van hem, beschouwde hem een van de beste deejays van de jaren tachtig en vond het inderdaad een schande dat de TROS hem zo lang aan het lijntje hield. Ik ken eigenlijk geen andere deejays die wel bij een omroep 'werkten' maar geen vast programma hadden. Terecht dat hij in '84 voor de AVRO koos. Jan Steeman gaf hem wel direct de 'morning drive' en de 'afternoon drive' zoals ze dat in Amerika toen al noemden (en in NL tegenwoordig ook).

Over hoe hij als persoon of collega was,  kan ik niet oordelen. 

 

Edwin

 

 

 

 

Hoi Edwin,

 

je schrijft:

"Ik ken eigenlijk geen andere deejays die wel bij een omroep 'werkten' maar geen vast programma hadden."

 

 

Jij doelt dus op een z.g vast programma.

Er was een reden voor, die ik hier niet ga openbaren.

Ik had daar als OR lid wetenschap van-over.

En je opmerking over aan het lijntje houden……..heb jij info over een belofte dan ? En als er een belofte was gedaan heb je een punt, anders niet.

 

Neemt niet weg dat ik ook "fan" was van Kas.

 

Maar bij RTL Boulevard was er toch ook "geduvel ?" als voice over ?

 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Juul:

 

 

Hoi Edwin,

 

je schrijft:

"Ik ken eigenlijk geen andere deejays die wel bij een omroep 'werkten' maar geen vast programma hadden."

 

 

Jij doelt dus op een z.g vast programma.

Er was een reden voor, die ik hier niet ga openbaren.

Ik had daar als OR lid wetenschap van-over.

En je opmerking over aan het lijntje houden……..heb jij info over een belofte dan ? En als er een belofte was gedaan heb je een punt, anders niet.

 

Neemt niet weg dat ik ook "fan" was van Kas.

 

Maar bij RTL Boulevard was er toch ook "geduvel ?" als voice over ?

 

 

 

 

 

Tja, en bij de AVRO schijnt ie in '86 ook met mot weggegaan te zijn. Dus ik sluit niet uit dat je een punt hebt als je zegt dat hij lastig was/is.

Wat 'aan het lijntje houden' betreft: dit precedent bestond gewoon niet in het Hilversum van 1982, wel een deejay aannemen, maar die geen programma laten doen. Neem van mij aan dat ik de Hilversumse programmeringen en deejays uit de jaren '80 erg goed ken. Het is daarna ook niet meer voorgekomen.

Maar hoe dan ook, wat er in de OR ook besproken mag zijn, ik was 'slechts' luisteraar - als het goed is de 'core target' van de toenmalige TROS, die een fantastische deejay werd onthouden.
Goed te lezen dat je ook fan van hem was.

 

Edwin
 

bewerkt door rauhfaser
Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei rauhfaser:

Tja, en bij de AVRO schijnt ie in '86 ook met mot weggegaan te zijn. Dus ik sluit niet uit dat je een punt hebt als je zegt dat hij lastig was/is.

Wat 'aan het lijntje houden' betreft: dit precedent bestond gewoon niet in het Hilversum van 1982, wel een deejay aannemen, maar die geen programma laten doen. Neem van mij aan dat ik de Hilversumse programmeringen en deejays uit de jaren '80 erg goed ken. Het is daarna ook niet meer voorgekomen.

Maar hoe dan ook, wat er in de OR ook besproken mag zijn, ik was 'slechts' luisteraar - als het goed is de 'core target' van de toenmalige TROS, die een fantastische deejay werd onthouden.
Goed te lezen dat je ook fan van hem was.

 

Edwin
 

 

Het beleid van de Tros was mij ook niet duidelijk. Vervelende presentatoren als Hugo van Gelderen en Ad Roland hadden wel vaste uren. Gr.thijs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We hebben al eens eerder een discussie gevoerd over talentvolle DJ's die wel lastige personen bleken te zijn, ook bij de TROS. Als luisteraar weet je dat niet en beoordeel je alleen hetgeen je hoort. Je schreef desondanks dat het een aardige kerel is en je hem ook een talent vind.

Op 14-3-2017 om 10:19 zei Juul:

Maar ja, ik wil jou wel eens zien met een zware Stereo NAGRA

Ik ben inderdaad van de generatie die met een Zoom H4 de straat op ging. Past in mijn binnenzak en weegt niks.

 

Ik heb de Motown-story niet beluisterd, wat niet wegneemt dat ik het waardeer dat je dergelijk materiaal aanbied.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei thijs5326:

Vervelende presentatoren als Hugo van Gelderen en Ad Roland

 

Vervelend is waarschijnlijk voor iedereen (een beetje) anders, maar ik vond het altijd heel vervelend en een afknapper als Ad Roland b.v. de Soul Show deed i.p.v. Ferry Maat.

2 uur geleden zei Platenruiter:

We hebben al eens eerder een discussie gevoerd over talentvolle DJ's die wel lastige personen bleken te zijn,

 

Bij de zeezenders had je er behoorlijk wat van rondlopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.