Spring naar bijdragen

USA vinyl singles


Juul

Aanbevolen berichten

Ik heb in m'n Veronica tijd heel veel Amerikaanse vinyl singles gespaard. We kregen ze vaak toch 3-dubbel. Meestal "viel" ik voor West-Coast bandjes en soms iets anders.

En aangezien ik van onze Adriaan een prachtige pickup heb gekregen ben ik ze allemaal in de iMAC aan het digitaliseren. Maar onvermijdelijk  zijn de af en toe aanwezige tikjes.

Dus daar helpt de Click Repair applicatie mij weer. Maar dan heb je toch mooi de originele versies zoals ze toen waren en zoals wij ze soms draaiden.

 

En daarna ga ik Ad blij maken met de originele singles en zoals Ad zegt, "komen ze toch weer de Veronica discotheek terecht". En zo is het.

Voor die tijd ga ik ook de hoesjes en labels scannen en zal ze dan wel eens op de één of andere manier aan jullie ter beschikking stellen. Niet hier want dat doen we niet. Ik zin nog op een methode. Maar zo ver is het nog niet.

Een paar titels kun je hier onder bewonderen.

 

Maar als laatste mijn held Glen Campbell, omdat ik het lied nog steeds zo mooi vind.

 

 

 

 

Electric Prunes - I had too much to dream last night

 

Please login or register to see this link.


Strawberry Alarm Clock - Incense & Peppermints 

 

Please login or register to see this link.


The Seeds - Pushin' Too Hard.

 

Please login or register to see this link.


We Ain't Got Nothin' Yet Blues Magoos 

Please login or register to see this link.


Kicks Paul Revere & The Raiders

 

Please login or register to see this link.


Solitary Man Neil Diamond

Please login or register to see this link.

 


A Hazy Shade Of Winter Simon & Garfunkel 

Please login or register to see this link.

 

 


Bob Dylan - The Ballad of a Thin Man

 

Please login or register to see this link.

 

 

The Stone Poneys Different Drum

 

 

The Stone Poneys Different Drum

 

 

 

Tommy James & The Shondells - Crystal Blue Persuasion

 

 

 


I Think We're Alone Now Tommy James & The Shondells

 

 

 


Midnight Confessions The Grass Roots

 

 

 

Three Dog Night - Out in the Country

 

 

 

 

 

 


Wichita Lineman Glen Campbell

Please login or register to see this link.

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 uur geleden zei Platenruiter:

Dat ik je waardeer wist je al. Het verbaast me dat we dezelfde muzieksmaak hebben, ik ben ruim 25 jaar later geboren ..

God only knows, Wichita Lineman ... tranen in mijn ogen zo mooi.

Out in the Country kende ik nog niet, leuk om weer bij te leren.

 

 

Dank voor je leuke reactie.

 

 

Hier de USA single:

 

59uf5.jpg

 


Zoals ik al schreef heb ik veel USA persingen maar nu kwam ik iets tegen…….."het is eigenlijk zo slecht en niets zeggend".
Het is geen muziek maar een soort docu maar dan op een single. Vandaar dat ik vind dat ie hier wel kan.

Het draagt de titel :"Top Forty Love" door Cashbox, Billbox and Young. ( leuke naam )
We kregen uit de USA een DJ copy. Eén kant mono en de andere zefs nog stereo.
Ik heb er op Internet niks over kunnen terug vinden…………als je het hoort, logisch.

Ik vermoed dat we 'em nooit gedraaid hebben !
Toch heb ik hem digitaal gemaakt.

Na, de label scan kun je hem beluisteren.

2ceovoo.jpg

 

 

Please login or register to see this link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk zo'n promotional copy en DJ copy Juul. Behalve dat het natuurlijk een grote emotionele waarde heeft, heeft zo'n single eigenlijk een monetaire waarde?  Zou het bijvoorbeeld wat opbrengen op een veiling?

Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen, dat al je zo'n mint promotie-exemplaar van de Beatles zou bezitten, dat het best wel wat waard is, Juul, voor de verzamelaar?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Juul:

Nog een leuke single met de aantekeningen van Joost de Draaijer op de hoes.

Volgens mij is het Engels bandje en werd dus veel gedraaid op Radio London.

 

 

The Symbols - Canadian Sunset 1966kl .jpg

 

Voor de volledigheid, het plaatje steeg de week daarop (nog) naar nr 16 in de Big L top 40 en dat was gelijk de laatste week dat ie genoteerd stond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 17-3-2017 om 23:16 zei Platenruiter:

Dat ik je waardeer wist je al. Het verbaast me dat we dezelfde muzieksmaak hebben, ik ben ruim 25 jaar later geboren ..

God only knows, Wichita Lineman ... tranen in mijn ogen zo mooi.

Out in the Country kende ik nog niet, leuk om weer bij te leren.

Grootste deel hiervan zit (dus weer gewoon) in de Paradijs playlist, naast allemaal ander moois natuurlijk. We worden saai en vervelend......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 uur geleden zei Omnivoor:

Leuk zo'n promotional copy en DJ copy Juul. Behalve dat het natuurlijk een grote emotionele waarde heeft, heeft zo'n single eigenlijk een monetaire waarde?  Zou het bijvoorbeeld wat opbrengen op een veiling?

Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen, dat al je zo'n mint promotie-exemplaar van de Beatles zou bezitten, dat het best wel wat waard is, Juul, voor de verzamelaar?

 

Het is allemaal een kwestie van vraag en aanbod en 'wat de gek ervoor geeft'. Als de artiest heel beroemd is en de oplage van een bepaalde 'pressing' heel klein, kan dat een leuk prijskaartje opleveren, zoals bv hieruit blijkt: Please login or register to see this link. Elders op het internet vind je wel meer van dat soort lijstjes.

 

Maar dat zijn uitzonderingen, denk ik. Vorige week kocht ik in Amsterdam voor 3 euro een originele Amerikaanse persing van 'Patches' door Clarence Carter (1970) in origineel Atlantic-hoesje. Een favoriet plaatje van me en ik was er (vanwege de voor mij emotionele waarde) blij mee, maar ik snap wel dat het niet al te duur was: in Amerika was het een toptienhit, dus er moeten nog vele (tien?)duizenden exemplaren van bestaan. Vinyl kun je van de hand doen, maar je gooit het niet zomaar weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar ja Paul, alles is betrekkelijk.

De Todd Rundgren radio show die ik twee weken terug poste staat voor  

$ 400,-  in een aantal lijsten. Er zijn er maar 500 ex van gemaakt. En die staat hier gewoon tussen een paar andere LP's.

 

Please login or register to see this link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu ik al die USA persingen, althans de meeste, aan het overzetten ben realiseer ik me dat ze in de US de platen wel heel erg "hard" persten.

Veel hoge tonen e.d.

En toen schoot mij dat stukje te binnen dat Niels schreef n.a.v. mijn ontworpen RIAA voorversterker voor onze PU's. En daar kwam dat ter sprake.

 

Please login or register to see this link.

 

En dat kon ik vanmiddag goed horen op deze USA persing van "Flamingo" door Herb Alpert. (de tune van 3Master volgens mij ).

 

 

Flamingo - Herb Alpert kl.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Juul:

"Flamingo" door Herb Alpert. (de tune van 3Master volgens mij ).

 

Klopt, in de jaren 60 ook (al) gebruikt door verschillende dj's op Engelse zeezenders, o.a. door Tony Allan op Radio Scotland. 

5 uur geleden zei Paul:

Vorige week kocht ik in Amsterdam voor 3 euro een originele Amerikaanse persing van 'Patches' door Clarence Carter (1970) in origineel Atlantic-hoesje. Een favoriet plaatje van me en ik was er (vanwege de voor mij emotionele waarde) blij mee

 

Mooi plaatje.

6 uur geleden zei Rob Veld:

Mooi hoor Juul. Stone Poneys met de nog jonge Linda Ronstadt.

 

Inderdaad, ook al een heel mooi plaatje. :-)

bewerkt door Robin Westhof
spelfout
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Juul,

Deze heb ik altijd leuk gevonden, maar waar hoor hem nog?

Strawberry Alarm Clock - Incense & Peppermints 1967

 

En natuurlijk deze instrumentale: "Flamingo" door Herb Alpert!:shy:

 

Misschien kan ik t.z.t. Ruud AM (Radio Paradijs) in de namiddag weer horen.

Bij hem hoor je regelmatig 'bijna vergeten platen'......

 

 

Groet,

 

HA

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, Ruud programmeert ze nog gelukkig.

Deze heb ik net "geremasterd" van af m'n vinyl ex. Het is wel niet uit m'n Veronica tijd maar een prachtige plaat !

Ik kocht 'em in 1976  toen ik bij familie in Montreal was en ik een bezoek bracht bij CFOX en het was tijdens de Olympische spelen ook nog. Het was in Montreal een "mega-hit".

 

Hier wat ik bedoel en nog een prima live versie ook !

Ze zijn allemaal wat ouder geworden,………..net als wij.

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat oud vinyl betreft is YouTube natuurlijk een schatkamer van jewelste. Hier dan nog maar een favoriet top 40-hitje van mij:

 

 

En ik herhaal het maar weer eens: wie het leuk vindt te duiken in al dan niet obscuur vinyl uit de jaren zestig (waaronder talloze singles die nooit in Nederland zijn uitgebracht) kan eigenlijk niet om de podcast van Andrew Sandoval heen: Please login or register to see this link.

Veel west coast pop en veelal ‘in original mono’.

 

En zo zijn er meer podcasts met leuke oude plaatjes. Ik luister zelf bijvoorbeeld graag naar Please login or register to see this link.

 

 

Paul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.