Spring naar bijdragen

Top zendmast Mi Amigo


Ricky

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

 

Gisteren zag ik op canvas in een programma dat de Mi Amigo op 20 maart 1980 gezonken is.

Dat weet iedereen hier natuurlijk. Maar op de beelden die men toonde, kon ik de top van de mast zien.

Daarop was een raar ding te zien. Het was juist een spin die platgetrapt was.

Was dat een bliksemafleider? Ofzoiets?

Groeten

Ricky

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toploading wil zeggen ( vooral bij antennes voor een zeer lage ferquentie ) als je antennemast te kort is zet je een spoel boven in de antenne, zo dat deze op die manier elektrisch verlengt wordt, zo dat de zender 50 ohm ziet. En het dient er voor om de korte antenne te composeren , het moet als het ware de antenne stroom op zuigen zo dat de rest van de antenne straalt, in leken taal gezegd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede avond Andre,

 

 

Dank u eveneens voor het antwoord.

Wat men allemaal moest doen om een zender in de lucht te krijgen.

Zonder dan alle andere problemen.

Ten tijde van Mi Amigo en Caroline,  was ik nog tamelijk jong (geboren '61) toen dacht ik dat het normaal was dat men op zee zat met zenders. Dat men gewoon wat muziek draaide enz.

Toen ik in de jaren '80 de gelukkige was om een paar keer op de Ross Revenge te mogen vertoeven keek ik wel anders naar de zaken.

Vele dank ook aan Juul.

 

Ricky

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.