Spring naar bijdragen

op zoek naar orgineel


FredZ

Aanbevolen berichten

alpha_channel_cd_cover.jpg

Artist  : Alpha Channel
Track : International Jetset
Album : Exotic Tales
Year  : 2009

 

Helaas......
Ik heb de track International Jetset nogmaals beluisterd.
De heren van Alpha Channel hebben slechts 10 seconden van de door jou gezochte muziek gebruikt.

 

Jammer, mijn excuses.

 

bewerkt door Henk S.
correctie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Ha die Henk,

 

Wat goed dat je het muziekstuk gevonden hebt. En in de juiste uitvoering...... Ik ben er erg blij mee.

Korte geschiedenis van de zoektocht:

Rond 1978 is de muziek gebruikt als ondergrond muziek bij de nieuwsberichten uit 1967 in de top 100 van dat jaar. Destijds ingesproken door Erik Beekman (Bart van Gogh) van Radio Centraal in Den Haag en ook uitgezonden op Radio Centraal. En omdat ik de muziek nooit ergens ander heb gehoord, vind ik het wel destijds een goede keuze geweest.

Later zijn de ingesproken muziekfragmenten ook gebruikt in een heruitzending in 1984 op de Radio Centraal zaterdag maar nu zijn de Nieuwsberichten uitgebreider en ingesproken door Rinaldo. (Ook Radio Centraal Den Haag)

Deze zelfde fragmenten zijn weer later opnieuw gebruikt in een uitzending op Midvliet FM in Leidschendam/Voorburg waar de top 100 over 1967 een 8 uur durend spektakel werd met nog meer wetenswaardigheden over dat roemruchte jaar 1967.

Afgelopen Paasdagen (2017) is de top 100 over 1967, met dezelfde fragmenten, opnieuw uitgezonden op diverse (internet)radiostations zoals Hollands Palet, Radio 509, Seabreeze AM 1395, Radio Centraal Den Haag en Lokale Omroep Zeewolde. Op de link hieronder de uitzending (deel 2) op Hollands Palet. Overigens zijn al de 8 delen van de top 100 van Holland Palet hier te beluisteren.

 

Nu ben ik bezig met de voorbereidingen van de top 100 over 1977 in een zelfde opzet. Daarom wilde ik graag de originele muziek van de nieuwsondergrond hebben...... vandaar. :cool:

Bedankt voor de zoektocht en veel luisterplezier met de top 100 over 1967...... als je dat leuk vindt, uiteraard.

 

Groet,

Fred

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.