Spring naar bijdragen

Dick Verheul overleden


bert ree

Aanbevolen berichten

3 uur geleden zei Vincent:

Later, na het overlijden van zijn vrouw, werd het contact minder. Dick kon moeilijk lopen en trok zich steeds meer terug op zichzelf. Twee jaar geleden reageerde hij helemaal niet meer op mailtjes en nam zijn de telefoon niet meer op. Zelf kreeg ik het enorm druk met een verhuizing, verbouwing, drie zieken in de familie. We zijn elkaar toen uit het oog verloren.

 

Waardering voor het persoonlijke verhaal wat je schrijft. Goed leesbaar  en onderhoudend geschreven.  Geeft een goede indruk hoe Dick zich gedroeg. Opmerkelijk dat tot op heden geen medewerkers uit zijn Mi Amigo tijd hier hebben gereageerd.

 

Hij is dus dezelfde gebleven. De Dick van 1986, was nog steeds dezelfde in 2007. Het is natuurlijk wel jammer dat hij blijkbaar niet de kracht had om het leven naar zijn hand te zetten. Je moet er namelijk zelf wat aan doen. Een ander doet het niet voor je.

 

Dick heeft toch wel contact met de zeezenders gehouden.  'Amigo' was zijn schuilnaam in deze groep en een week voor zijn dood reageerde hij nog op een bericht over een single van Frans Landmeier. Waarschijnlijk  is dit het allerlaatste wat hij op het web heeft geplaatst:

 

"Zie het hoesje met de tekst nog voor me:'Kan die troep niet gewoon aan land blijven'......


Zijn laatste bezoek aan deze groep was 29 maart. Wat er daarna is gebeurd blijft gissen.

 

Salut

Leendert

 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kende Dick Verheul niet, totdat ik in mei 2013 op dit forum mijn Revox bandrecorder te koop aanbood. Dick had interesse en vroeg of ik die recorder bij hem thuis kon brengen. Zo gezegd, zo gedaan. Op een doordeweekse avond ben ik langs gegaan en heb de Revox naar boven gedragen naar zijn flat. Daarna hebben we nog een tijd zitten praten. En hele aardige kerel. Alleen rookte hij zoveel dat die hele flat bruin was van de nicotine.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dick was merdere keren te gast op de radiodag in Erkrath. In 2007 deed ik een heel interessant interview met hem en Ad Roberts over hun woelige tijden op de Noordzee. Ik vond hem bijzonder vriendelijk en bescheiden. Maar hij was inderdaad permanent aan het roken...

 

Kijk even Please login or register to see this link.

 

En dit is volgens mij toch Please login or register to see this link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei Revenge85:

Heeft Dick zowel op Mi Amigo als bij Monique tot het eind van het bestaan van deze stations op zee gewerkt???, kan me dit niet meer herrinneren,,volgens mij is hij niet op het Nederlandstalige Caroline in 79 te beluisteren geweest.

 

Ik heb m'n aantekeningen er op nagekeken. Dick Verheul heeft tussen 9-3-1986 en 11-11-1987  17 periode's programma's gemaakt en nieuws gelezen voor Radio Monique vanaf de Ross Revenge. Een paar dagen na z'n laatste aflossing was de frequentiewisseling en 2 weken later de mastbreuk.  Bij Radio 558/819 heeft Dick niet gewerkt. Gr.thijs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Leendert Vingerling:

Opmerkelijk dat tot op heden geen medewerkers uit zijn Mi Amigo tijd hier hebben gereageerd.

Niet alle medewerkers van bv Mi Amigo of Monique weten van het bestaan van het internetradiocafe of bezoeken het regelmatig. Toen ik het overlijden hier vermeldde werd dit door een aantal mensen overgenomen en verspreid via andere media. Op deze manier verspreidde het nieuws zich. Eén medium nam het bericht over en gaf een link mee naar deze pagina. Op deze manier kwamen er al minstens 2 reacties van voormalige Monique medewerkers die hier voor het eerst actief werden. Op facebook hebben zowel Marc Jacobs als Norbert het bericht van overlijden verspreid, waardoor ze op die manier zowel luisteraars als medewerkers hebben kunnen bereiken met heel veel berichtjes. Ook Otto bv reageerde al... Het duurt altijd een tijdje voor het nieuws zich verspreid. Als er bv een radiodag wordt georganiseerd moet ik iedere keer vaststellen dat een aantal mensen het pas te weten komen als het al weer gepasseerd is.

Er is soms een probleem bij een radiodag. Als je het programma wil volgen, heb je bijna geen tijd om te praten met de diverse radiomensen. Het viel me enkele jaren terug al op dat Dick daar bijna onbewogen op een stoel zat, tenzij hij in gesprek was met zijn vroegere collega's. Ondertussen missen we ook al John Anderson, Dany Vuylsteke en Gerard van Dam om maar enkelen te noemen. Ja, we worden ouder.

3 uur geleden zei MvdVen:

Dick was meerdere keren te gast op de radiodag in Erkrath. In 2007 deed ik een heel interessant interview met hem en Ad Roberts over hun woelige tijden op de Noordzee. Ik vond hem bijzonder vriendelijk en bescheiden. Maar hij was inderdaad permanent aan het roken...

 

Kijk even Please login or register to see this link.

 

En dit is volgens mij toch Please login or register to see this link.

Ik ben benieuwd wie deze pagina onderhoudt. hopelijk verdwijnt deze pagina niet, zoals toentertijd bij Jan Kat -John Anderson.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei bert ree:

Ik ben benieuwd wie deze pagina onderhoudt. hopelijk verdwijnt deze pagina niet, zoals toentertijd bij Jan Kat -John Anderson.

 

De site is voor Dick opgezet door een gezamenlijke vriend van ons. Ik heb van de week alleen alleen aan hem door kunnen geven dat Dick is overleden. Maar voor zover ik weet staat de domeinnaam al op zijn naam en is de hosting voor een langere periode geregeld. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei Harm ten Brink:

Hier niet Leendert, wel op Facebook.

Ik las aardige woorden van o.a. Marc Jacobs.

 

"Over de doden niets dan goeds"

Harm,

 

Het zal wel toeval zijn, maar deze tekst in combinatie met het onderschrift onder je profielfoto doet mij de wenkbrauwen fronsen:

 

Ik lees namelijk:  'Hard lid'

 

Salut

Leendert

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

43 minuten geleden zei Leendert Vingerling:

Harm,

 

Het zal wel toeval zijn, maar deze tekst in combinatie met het onderschrift onder je profielfoto doet mij de wenkbrauwen fronsen:

 

Ik lees namelijk:  'Hard lid'

 

Salut

Leendert

 

 

Klopt, je bent pas de tweede in 3 jaar tijd die daar een opmerking over maakt.

Er had ook ODOL kunnen staan...

bewerkt door Harm ten Brink
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Harm ten Brink:

Klopt, je bent pas de tweede in 3 jaar tijd die daar een opmerking over maakt.

Er had ook ODOL kunnen staan...

 

Ik vind het een vreemde omschrijving van een lid. Kan daar geen ander woord voor in de plaats komen? Verzoek aan de moderatoren/administratoren ?

 

ODOL lijkt me overigens gezien onze leeftijd niet zo'n geschikt woord. Het herinnert me aan het de titel van het boek van Louis Couperus:' Van oude mensen,  de dingen die voorbij gaan.' ODOL is zo'n ding...

 

Salut

Leendert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 5-4-2017 om 11:34 zei Leendert Vingerling:

 

Een mooie ludieke herinnering aan Dick. Weer prima geschreven in de  bekende ' Simon Carmiggelt' taal.  Het is me een waar genoegen om Drs. De Valk op dit Forum te mogen begroeten.

 

Jij hebt  lange periodes met Dick aan boord gezeten. Ik bracht en haalde hem op. Heb dus minder tijd met hem doorgebracht.

Dick was in alles een 'volger'. Hij nam zelden het voortouw.

 

Plaatjes aan elkaar praten was zijn passie. De rest er om heen vond hij maar niks. Zelfs het bespreken van een format, deed hij af met 'zinloos geleuter'. Hij had ook geen interesse in de journalistieke kant van de radio uitzendingen. De hele wereld kon in vuur en vlam staan. Dick bewoog niet. Zijn gortdroge humor bracht alles weer terug tot normale proporties. Het liet hem allemaal koud.

 

Dick kon zich nergens over opwinden. Nou ja? Als er geen shag was, dan had hij het erg slecht. Op bijna alle foto's staat Dick  ook met een 'shagje' in zijn hand. Het roken is hem uiteindelijk fataal geworden.

 

 

Salut

Leendert

 

 

 

 

 

Foto is genomen in de messroom van de tender Windy in Duinkerken.

 

vlnr: Dick Verheul(met shaggie), Jan Veldkamp , dan drs. Wim de Valk (Wim Vriezen), daarnaast een Engelse discjockey. Ik weet helaas niet meer wie het was. Misschien dat Wim dat nog weet en vervolgens Willy Wormleighton, de schipper.

 

Salut

Leendert

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 6-4-2017 om 17:25 zei Harm ten Brink:

Uh, ik heb dit zelf ooit ingesteld bij wijze van grap.

Humor kan echt geen kwaad, maakt het leven draaglijker.

Ik ga hier niet ingrijpen, kan er wel om lachen.

Had het ook al geconstateerd maar heb er bewust niks van gezegd om deze discussie juist te vermijden.

Kom hierdoor helaas wel tot de constatering dat ik al een tijdje "anders" wakker wordt...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.