Spring naar bijdragen

vandaag 53 jaar geleden


hans knot

Aanbevolen berichten

12 uur geleden zei Robin Westhof:

In België kwamen ze in 1974 (wel) echt voor de Radio Mi Amigo Drive In Shows.

 

Ook nadat Mi Amigo er niet meer was ,trokken drive in shows in België volle zalen. Ben een paar keer met Jan Veldkamp en Dick Verheul meegegaan voor de  radio Monique drive in show.  Het was afgeladen.  Mooie tijd. Toen nog zonder irritante ' bontkraagjes' en opgefokte pillenslikkers.

 

Vraag me wel eens af of het ooit nog goed komt...

 

Salut

Leendert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei Leendert Vingerling:

 

Dan de drive in show. Ik had  ongeveer hetzelfde probleem. Vooral de sigaretten rook vond ik het ergste. Sloeg op mijn stembanden en verder stinkt alles in en aan je lichaam naar rook. De harde muziek vond ik ook niet plezierig. Converseren was  bijna onmogelijk. Je staarde elkaar alleen maar aan en gebruikte gebarentaal.  Ik snap niet, waarom ik toch nog vier jaar in discotheken heb gewerkt als dj.  

 

Ik las onlangs dat de discotheek op zijn retour is . Daarvoor in de plaats schijnen de de techno optredens te zijn. 

 

 

 

 

Ik (eind dit jaar 50) draai één of twee keer per maand op privéfeestjes voor mensen die 40 of 50 of 60 jaar worden of 25 jaar getrouwd zijn. Dan gaan twee koffers met vinylsingles (dance classics en rock classics uit de 60s tot en met 90s) mee plus een paar usb's voor actueel werk. Lekker kleinschalig, max 150 man, mensen vinden dat erg leuk. 
Groot voordeel is inderdaad dat roken niet meer 'bon ton' is en in de horeca sowieso verboden.
 

Edwin

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Robin Westhof:

 

Als dat het criterium was, waren er nog een wel een paar (goede) dj's afgewezen,tijdens die periode.

 

Inderdaad Robin.

 

Ik vind Felix een aardige mens, maar ik heb 'm ook meegemaakt.

Geen idee waar Thijs z'n mening op baseert.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laat ik het zo stellen Thijs  In mijn 'oren' is hij een perfecte radiomaker. En het is net zo als met keuzes voor groenten, de een lust wel spruiten en de ander niet. Smaken verschillen en meningen dienen niet afgedaan te worden met 'bestaan niet'. Doe het maar eens wat hij allemaal gepresteerd heeft, over 40 jaar discussiëren we dan wel verder over dit onderwerp.

 

Prettige Paasdagen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei hans knot:

Laat ik het zo stellen Thijs  In mijn 'oren' is hij een perfecte radiomaker. En het is net zo als met keuzes voor groenten, de een lust wel spruiten en de ander niet. Smaken verschillen en meningen dienen niet afgedaan te worden met 'bestaan niet'. Doe het maar eens wat hij allemaal gepresteerd heeft, over 40 jaar discussiëren we dan wel verder over dit onderwerp.

 

Prettige Paasdagen

 

 

Daar sluit ik mij bij aan !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 14/4/2017 om 08:30 zei Leendert Vingerling:

 

Ook nadat Mi Amigo er niet meer was ,trokken drive in shows in België volle zalen. Ben een paar keer met Jan Veldkamp en Dick Verheul meegegaan voor de  radio Monique drive in show.  Het was afgeladen.  Mooie tijd. Toen nog zonder irritante ' bontkraagjes' en opgefokte pillenslikkers.

 

Vraag me wel eens af of het ooit nog goed komt...

 

Salut

Leendert

Na Mi Amigo begin jaren 80 waren het in Belgiê hoofdzakelijk de vrije radio's die drive-in shows hadden. Vanaf 1981 tot 1985 deed Jan Veldkamp enorm veel drive-in shows als Hugo Meulenbroek bij radio Kompas.

Please login or register to see this link.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In de zeventiger jaren heb ik vele nachten in de studio van Hilversum 3 de Buma-lijsten bijgehouden tijdens de nachtelijke programma's op deze zender. Ook Felix presenteerde toen. In een van de augustus-maanden had ik de single 'We Love The Pirates' van de Roaring Sixties meegenomen. Dat exemplaar was een promo van de Engelse platenmaatschappij uit 1966, met een grote A in het midden. De plaat had ik in 1974 meegenomen toen ik als 'Peter de Vries' aan boord zat van de Jeanine van Radio Atlantis. Felix zag die plaat, en bood me er spontaan 30 gulden voor. Heb ik niet gedaan...

 

Piet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Piet van der Vooren:

In de zeventiger jaren heb ik vele nachten in de studio van Hilversum 3 de Buma-lijsten bijgehouden tijdens de nachtelijke programma's op deze zender. Ook Felix presenteerde toen. In een van de augustus-maanden had ik de single 'We Love The Pirates' van de Roaring Sixties meegenomen. Dat exemplaar was een promo van de Engelse platenmaatschappij uit 1966, met een grote A in het midden. De plaat had ik in 1974 meegenomen toen ik als 'Peter de Vries' aan boord zat van de Jeanine van Radio Atlantis. Felix zag die plaat, en bood me er spontaan 30 gulden voor. Heb ik niet gedaan...

 

Piet.

 

Dat is toevallig Piet.

 

Eind zeventiger jaren deden wij hetzelfde. In de nacht van zaterdag op zondag werden daar ook nog  programma's gepresenteerd door Peter Holland en Frits Spits, terwijl het ANP nieuws werd gelezen door Marc van Amstel. Wij, dat waren Kees kaas Mulder, Ronald Bakker mijn vrouw Marjo en ik. We 'vertegenwoordigden' radio Delmare. Met name tijdens de uitzending bij Peter Holland werd er over de zeezenders gesproken. Hij had toen al last van zijn ogen.

 

Peter Holland (Klaas van Onselen) komt oorspronkelijk uit het Westland en we zochten onze streekgenoot op en namen Westlandse producten zoals druiven mee. Na de uitzending met Peter Holland kwam Frits Spits die het prima vond dat iemand de BUMA lijsten invulde. Dat deed Marjo.

 

We konden toen nog zonder problemen het gebouw binnenstappen. Geen enkele controle was er.  Ook dat is geschiedenis geworden. Jammer, dat  zoiets niet meer kan.

 

 

Salut

Leendert

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.