Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Na het verdwijnen van  Radio Veronica als zeezender vielen veel medewerkers  in het bekende diepe' zwarte gat'. Jarenlang hadden ze een vaste baan gehad en ineens was het 'over en sluiten'. Geen werk meer.  Ze stonden op de Hilversumse straat.

 

De wereld zag er voor hen anders uit op 1 september 1974. Onzekerheid over de toekomst speelde een grote rol. Hoe nu verder? Er was een aanvraag ingediend als aspirant omroep, maar die  was afgewezen. De VOO was in hoger beroep gegaan , maar de  gerechtelijke uitspraak zou nog even zich laten wachten. Wel of niet bij  de Veronica organisatie blijven hangen of toch maar op zoek naar ander werk, want de pijp moet blijven roken.

 

Veronica had natuurlijk een geweldige naamsbekendheid en daar zou van geprofiteerd kunnen worden. Er vonden veel 'melkkoe ' projecten plaats. De naam Veronica werkt gebruikt om nog iets te kunnen verdienen.

 

Tijdens het opschonen van mijn fotoarchief kwam ik een aantal projecten uit die tijd tegen: Studio Top 40, Jingle pakketten, de Popfoon van Lex Harding en zelfs een heuse Will Wil Wel show!

 

Ongetwijfeld zullen enkelen onder ons er  gebruik van hebben gemaakt of zelfs een avondje Wil Luikinga hebben bezocht.

 

Bij het project Popfoon moest ik ineens denken aan een ander telefoonnummer waar naar gebeld kon worden voor specifiek zeezender nieuws.  Ben vergeten wie dit verzorgde. Freewave soms?

 

Salut

Leendert

 

 

 

 

 

 

 

 

 

poptelescoop.jpg

studiotop40.jpg

willwilwel.jpg

jingles.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei bert ree:

dit moet de RadioVisieTelefoon geweest zijn met een tel nr in België en een in NL. Dat moet ergens rondom 1979-1980 zijn geweest.

 

Klopt de Radio Infoon, begon in de zomer van 1979.

 

1 uur geleden zei bert ree:

Ook in GB bestond er zoiets, 1 of 2 infolijnen begin jaren 80

 

Ook rond 1990.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei bert ree:

Christopher England was een van die mannen met een telefoonline.

Daarmee werden ook de uitzendingen mee gefinancierd.

Please login or register to see this link.

 

een tweede telefoonline

Please login or register to see this link.

Goed speurwerk Albert naar de Engelse versies van de  informatie telefoon over de ontwikkelingen van Caroline. Wist het niet meer precies.

 

Het was natuurlijk heel nobel dat de opbrengsten naar Caroline gingen. Het  geld werd helaas niet altijd op de goede manier besteed. Maar al te vaak kon Ronan O'Rahilly daarvan weer eens naar een luxe restaurant gaan met een of andere dame die hij weer aan de haak had geslagen en waarmee hij goede sier wilde maken.

 

Salut

Leendert

  

19 uur geleden zei Alex:

Volgens mij heb ik hier nog iets van op cass. Zodra ik zaterdag thuis ben zal ik eens even gaan graven.

 

Prima Alex.

 

Ben benieuwd naar de inhoud, want hoe kwam men dan aan de informatie?' Glazen bol' of daadwerkelijke informanten. Ik ben in ieder geval nooit benaderd.

 

Ten tijde van de mogelijke nieuwe start van Caroline  in 1983 werd Rob Olthof van SMC ook plat gebeld om informatie. Rob lepelde dan maar iets op, zonder er inhoudelijk vanaf te weten.

 

 

 

Salut

Leendert

 

 

 

 

bewerkt door Leendert Vingerling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Alex:

Na de Radiodag in België was dit een van de cassettes die op de tafel 'Om mee te nemen" bleef liggen.

Ik had die niet zien liggen, wel van Noël, de organisator nog wat bladen meegekregen nog van juist voor de Baffle periode. de 1977-periode met telefooncassettes, dat was ik vergeten. Die van 1979 daar zal ik even moeten voor zoeken maar waarschijnlijk vind ik nog wel enkele opnames, wordt nog vervolgd.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 29/04/2017 om 22:42 zei bert ree:

In 1979 begon dan de RadioVisieInfoon service met een B en een Nl telefoonnummer.

 

 

Ben weer terug na een feestelijk weekend van een bruiloft ' in den vreemde '(Tivat in Montenegro). Dus weer tijd voor een reactie. Uitstekend speurwerk heren, maar het meest interessante vind ik toch de inhoudelijke kant. Wie vergaarden en checkten de informatie ? Of was het 'gebakken lucht'? Dus veel speculatieve berichten, zonder een op waarheid gebaseerde basis? 

 

Salut Leendert

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In de zomer van 79 zat een zekere Johan Rood een beetje alleen programma's te maken. Het  ene moment heette hij de luisteraars welkom vanaf de berg hier in Italië, een half uur later had hij het erover dat de luisteraars blij mochten zijn dat er regelmatig toch 1 van de 3 in de lucht was. Het was om diverse redenen af en toe stil op 272, 319 of 192. Toen ik het bv in het onderstaand krantenartikel uit 'de Zeewacht' schreef dat Delmare enkele dagen uit de lucht was, meldde ik gewoon wat Johan aan de luisteraars had medegedeeld. Ik kreeg al onmiddellijk telefoon van Radiovisie hoe ik aan het nieuws kwam en of ik iemand kende bij Delmare. Ik had gewoon als luisteraar mijn informatie verzameld en gemeld. Ik kende niemand op dat ogenblik. IMG_6628.thumb.JPG.8fb2f2186ddca187c3554b32e8926f8b.JPGDat de autoriteiten er dan kort daarop voor zorgden dat Johan geen bevoorrading kreeg en van zijn dromen er niets terechtkwam is een ander verhaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.