Spring naar bijdragen

Koninklijk geluister


Revenge85

Aanbevolen berichten

Juul zou nu posten ....Muziekje maar weer ......

 

Laten we het netjes en open houden en ja de herinneringen zijn persoonlijk ik persoonlijk luister nu weer naar MiAmigo en Caroline ben 59 dus heb vele verschillende zenders mogen mee maken en beluisteren . En net als met muziek heeft een ieder zijn voorkeur . 

 

GRoet Jaap  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach, toen ik zo nodig met een eigen zendertje moest beginnen en opeens, door omstandigheden (slechte verdeelmethode) een aantal frequenties kreeg, was de wereld te klein, de nieuwsgroepen stonden stijf van de haat berichten.

 

Maar om terug te gaan naar het topic, of de zeezenders na 74 een rol speelden of niet, (ik was niet altijd blij met de kwaliteit) ze waren er, en het was voor mij journalistiek als "niet correcte" Nederlander leuk geweest om te horen of WA op dit punt een beetje stout was geweest.

 

De vraag is niet gesteld omdat de vragensteller weinig tot niets van omroep geschiedenis en - politiek weet, zoals vrijwel alle vragenstellers. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Juul en Piet,

 

Alhoewel ik jullie reactie begrijp wil ik jullie met klem verzoeken te blijven deelnemen aan dit forum en jullie mening vooral kenbaar te maken.

In deze tijd van wat mij betreft "asocial media" is het hard nodig dat mensen met een "afwijkende" mening de kans krijgen deze tentoon te spreiden. Als we ons laten afschrikken door "Nico's" wordt Nederland straks net zo'n mooie "democratie" als Turkije.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Richard079:

Als puber zal hij daar vast de jongerenzender Stad Den Haag hebben aangezet

 

Als luisteraar van Hilversum 3 ( al tijdens de periode Drakensteyn) kon hij Stad Den Haag ( of voorganger City) via de 97.2 MHz, keihard te ontvangen in groot Den Haag, vlak naast de 96.8 MHz van H 3 bijna niet missen.

 

Misschien luisterde hij ook wel naar Hofstad, Centraal, Telstar of één van de tientallen andere radiostations in de vrije radiostad van Nederland.

 

Met een beetje redelijk ontvanger en antenne, kon hij waarschijnlijk op zijn kamertje in Huis ten Bosch, ook nog de wat sterkere radiostations uit Rotterdam ontvangen, zoals b.v. Atlantis, Havenstad, Amerika, FRR en TransAtlantic.

 

In Den Haag was de ontvangst van Caroline, Monique en Laser 558 via de middengolf trouwens ook gewoon goed.

 

 

Robin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onze Willy en zijn broers luisterden toen ze in de zomer van 1981 in Den Haag kwamen wonen naar Hofstad radio. Was toen de enige piraat die 24 uur per dag keihard uitzond. Op school, het VCL waar ik ook zat, droeg hij wel eens een Hofstad t-shirt. Op 97.2 zat toen nog Radio Eldorado, in 1982 opgegaan in Radio Stad Den Haag. Willem was niet zo'n disco-Henkie. Aan de muur had hij een poster van Kim Wilde hangen. Ook Golden Earing was/is een van zijn favorieten. En vergeet Rene Froger niet! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Hans van Rijswijk:

Onze Willy en zijn broers luisterden toen ze in de zomer van 1981 in Den Haag kwamen wonen naar Hofstad radio. Was toen de enige piraat die 24 uur per dag keihard uitzond. Op school, het VCL waar ik ook zat, droeg hij wel eens een Hofstad t-shirt. Op 97.2 zat toen nog Radio Eldorado, in 1982 opgegaan in Radio Stad Den Haag.

 

Grappig om te lezen Hans.

 

Hofstad was inderdaad het eerste radiostation, dat de klok rond uitzond in Den Haag, maar de rest volgde snel dat jaar.

 

Eldorado zat iets hoger qua frequentie (97.4) dan City (97.2) en ze zijn dacht ik samen in 1982 verder gegaan onder de naam Radio Stad Den Haag.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 27-4-2017 om 21:42 zei Juul:

 

En die miljoenen luisteraars ?………..waar blijkt dat uit dan ? Of doen we een wijsvinger in de lucht ?.

 

 

 

Ik vraag het me ook af. Ik heb wel een krantenartikel uit de regio Z.O. Brabant waar in het gevecht om de luisteraar in elk geval geen zeezender mee deed.

RRR-H3.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een miljoenen publiek of niet, is alleen belangrijk voor nationale adverteerders, bij Mi-Amigo waren het vooral de middenstanders uit die hoek van de Benelux die adverteerden, waar het hele jaar door een goede ontvangst was.In de regio Limburg was - met een goede antenne- de ontvangst in de wintermaanden na 15 uur niet meer mogelijk. Ikzelf luisterde altijd naar Mi-Amigo en later de andere stations als de ontvangst goed was en natuurlijk vrij van school en naderhand werk. Maar in veel regio's was er door de
slechte ontvangst in delen van het jaar, geen groot luisterpubliek en zoals Juul opmerkt hebben daar hele volksstammen nog nooit geluisterd naar zeezenders. In N-Holland woont familie, daar stond destijds van 's morgens tot 's avonds de radio aan .... radio

Veronica.Daar was ik als achtjarige-in 1969- zo gefascineerd van dat ik daarna altijd naar zeezenders geluisterd heb.In deze regio werd veel geluisterd naar radio Luxemburg, de Duitse service, en de jaren tachtig waren de Belgische vrije radio's hier heel populair, die met hun destijds sterke zenders richting Limburg zo en beetje de voorlopers waren van de hedendaagse regio-radiostations.Of Willem Alexander heeft geluisterd heeft vind ik niet zo heel belangrijk, maar veel belangrijker vind ik het feit dat ik met veel plezier geluisterd heb naar veel stations die in die jaren uitzonden en waar je dan ook weer afscheid van moest nemen, om welke reden dan ook.

 

Groet jannie

  

 

 

 

    

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

44 minuten geleden zei peellandfm:

 

Ik weet het niet precies meer, maar gezien de tekst (24/7 en reclame) denk ik medio 84.

 

5 jaar na het stoppen van Radio Mi Amigo, 4 jaar na het stoppen van de Nederlandstalige Caroline en voor de start van Monique. Er was dus al een aantal jaren geen Nederlandse zeezender actief bij het verschijnen van het artikel. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat klopt Vincent, maar ik denk dat de bijdrage van Jannie hier boven voldoende aangeeft, waarom er waarnaar werd geluisterd in Z.O. Brabant en Limburg.

Dan maakt jaartal en/of aanwezigheid van zeezenders niet zoveel uit.

 

Het ging mij om die "miljoenen" waarover Juul berichtte. Ik denk echt dat dat met een korreltje zout genomen moet worden, maar het verkoopt wel lekker natuurlijk :blush:

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei peellandfm:

Dat klopt Vincent, maar ik denk dat de bijdrage van Jannie hier boven voldoende aangeeft, waarom er waarnaar werd geluisterd in Z.O. Brabant en Limburg.

Dan maakt jaartal en/of aanwezigheid van zeezenders niet zoveel uit.

 

Dan moet je geen relatie leggen tussen het krantenartikel en de zeezenders. Dat deed je namelijk wel: "Ik vraag het me ook af. Ik heb wel een krantenartikel uit de regio Z.O. Brabant waar in het gevecht om de luisteraar in elk geval geen zeezender mee deed."

6 uur geleden zei peellandfm:

Het ging mij om die "miljoenen" waarover Juul berichtte. Ik denk echt dat dat met een korreltje zout genomen moet worden, maar het verkoopt wel lekker natuurlijk :blush:

 

En beter lezen. Het was niet Juul zijn opmerking.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vraag me af waar we hier mee bezig zijn. Een gegeven dat W.A. naar de radio luisterde, maar we weten niet waarna. Vervolgens vliegen de veronderstellingen niet van de lucht met alle gevolgen van dien en inmiddels is het ook al aardig off-topic. 

 

Rob V.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn luisteronderzoeken geweest in die de periode 76-78 met daarin verwerkt Mi Amigo. Ik kan alleen de berichtgeving er niet van terug vinden. Wel een stuk van Hans Knot over Monique, onderbouwd met documenten:

 

Please login or register to see this link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 27/04/2017 om 18:41 zei ruudam:

Met de koninklijke financiën zal er toch wel een FM (stereo) radio hebben gestaan in de koninklijke vertrekken . Dus geen Amigo's, Moniques en 819's op AM.

Maar wel jammer dat het niet werd gevraagd.

We hebben deze discussie in 2009 ook al eens gevoerd. We worden allemaal ouder en blijkbaar vergeetachtig.

 

Please login or register to see this link.

 

Naar voren kwam dat Rob Olthof via Bob Noakes had gehoord dat Ferry Maat had vernomen dat Willem Alexander naar RNI zou hebben geluisterd.

 

Vervolgens is er een hele discussie of  het wel mogelijk is dat een jongen van pakweg 6 of 7 jaar daar al  naar kan luisteren en het zich kan herinneren. Mocht dat niet kunnen dan blijven er volgens de 'groep' twee opties open: Hofstad Radio of de Soul Show van Ferry Maat met de zeezender jingles.

 

Ik denk dat Alexander het zelf ook niet meer weet en ik kan het slechts  laten vragen via mijn enige 'ingang' die ik heb bij de Koninklijke familie. Kan daar niet verder daarover uitweiden, want dat kan in haar/zijn nadeel zijn.

 

 

Salut

Leendert

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Vincent:

Er zijn luisteronderzoeken geweest in die de periode 76-78 met daarin verwerkt Mi Amigo.

 

Met de gegevens van een  luisteronderzoek (september 1976), door het blad Ariadne/Revue der reclame, onder ruim 1900 personen, kwam men tot de conclusie, dat er ongeveer 2 miljoen mensen (tussen de 12 en 45 jaar oud!) in Nederland, regelmatig een luisteraar van Radio Mi Amigo waren.

 

Ruim driehonderdduizend van hen luisterden elke dag twee uur of meer naar deze zeezender.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb weleens een onderzoek uit medio 1974 gezien, waaruit bleek dat Mi Amigo meer luisteraars had dan Veronica, RNI en Hilversum III. Heeft Hans Knot hier niet ooit iets over geschreven? Ik heb gezocht, maar kon het niet vinden.

 

Juul, goed dat je er weer bent!!

 

Martin,

 

die eigenlijk wel een beetje klaar is met deze discussie.

bewerkt door Martin1968
vraagteken toegevoegd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Martin1968:

Ik heb weleens een onderzoek uit medio 1974 gezien, waaruit bleek dat Mi Amigo meer luisteraars had dan Veronica, RNI en Hilversum III. Heeft Hans Knot hier niet ooit iets over geschreven? Ik heb gezocht, maar kon het niet vinden.

 

 

Dat onderzoek is nooit gepubliceerd.

Dat beweerde althans Wiil van der Steen in een interview in Freewave. Gr.thijs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.