Spring naar bijdragen

Koninklijk geluister


Revenge85

Aanbevolen berichten

Onze koning onthulde dat erin zijn jeugd veel naar de radio werd geluisterd , zou er ook wel eens naar de Ross- stations in de jaren 80 geluisterd zijn??, er zal best wel eens over de middengolf zijn gefietst in het paleis denk ik... ( Leuk trouwens dat hij de radio benoemde in het interview )

bewerkt door Revenge85
Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei ruudam:

Met de koninklijke financiën zal er toch wel een FM (stereo) radio hebben gestaan in de koninklijke vertrekken . Dus geen Amigo's, Moniques en 819's op AM.

Maar wel jammer dat het niet werd gevraagd.

 

Dat wij nou over het bestaan van de Mi Amigo's etc. weten………….zo'n grote rol  speelden ze niet in het radio landschap hé?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik neem er toch niks van terug.Ik mag dat toch wel vinden ? En  bij zo'n kroonprins speelt dat toch helemaal niet ? Zijn ouders waren ook al helemaal niet opgevoed met zeezenders, kwam in die kringen helemaal niet voor joh.

Ik ken ook nog hele volksstammen die nog helemaal nooit geluisterd hebben naar bijv. Veronica en Noordzee.

 

Over een paar jaar weet niemand er niks meer over………………………

En die miljoenen luisteraars ?………..waar blijkt dat uit dan ? Of doen we een wijsvinger in de lucht ?.

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eerlijk gezegd heb ik ook mijn bedenkingen bij die miljoenen luisteraars, al is het hier misschien vloeken in de kerk. In mijn eigen vriendenkring kende ik helemaal NIEMAND die naar Mi Amigo etc. luisterde. Maar dan ook echt niemand. HIlversum 3 had zijn tekortkomingen, maar alle popliefhebbers die ik kende, deden het ermee.

 

In de periode 1974-1977 vond ik persoonlijk Caroline nog wel bijzonder, vanwege de albumtracks. Eind jaren zeventig leerde ik via een medestudent een paar aardige Engelse leeftijdgenoten kennen die veel van popmuziek hielden. Ik vroeg of ze weleens naar Caroline hadden geluisterd. Hun antwoord: nee, nooit. Hun radiostation was BBC radio one.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

49 minuten geleden zei Juul:

Ik neem er toch niks van terug.Ik mag dat toch wel vinden ?

 

 

Natuurlijk mag je dat. Maar  'zo'n grote rol  speelden ze niet in het radio landschap' ben ik het dus niet met je eens. Het was het enige alternatief voor de publieke radio in Benelux in de tweede helft van de jaren 70. Met name in België werd Mi Amigo zeer goed beluisterd. Vandaar ook dat ik zie 'Benelux'.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Belangrijke factor is ongetwijfeld de plaats waar je woonde.

Ik woonde tot 1981 in Zeeland, waar Mi Amigo uitstekend te ontvangen was.

In mijn beleving was Hilversum III een zender waar je slechts naar luisterde,

als je verder geen popradio kon ontvangen.

 

Ze deden het ermee, schreef Paul.

Ja, ze moesten (verdomme) wel...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Juul:

En die miljoenen luisteraars ?………..waar blijkt dat uit dan ? Of doen we een wijsvinger in de lucht ?.

 

Dat is onderzocht Juul, In 1985 luisterden er in Nederland b.v. 1.375.000 mensen regelmatig naar Radio Monique.

Ook honderdduizenden luisteraars stemden elke dag af op de vrije radiostations, Caroline en Laser 558.

 

 

3 uur geleden zei Paul:

Eind jaren zeventig leerde ik via een medestudent een paar aardige Engelse leeftijdgenoten kennen die veel van popmuziek hielden. Ik vroeg of ze weleens naar Caroline hadden geluisterd. Hun antwoord: nee, nooit. Hun radiostation was BBC radio one.

 

Is luister onderzoek naar gedaan midden jaren 70 en ook in 1983 en het was een miljoenenpubliek, ruim drie miljoen luisteraars nog in 1983,  BBC Radio One had inderdaad (natuurlijk) wel meer luisteraars, kwam door de betere ontvangst landinwaarts en het format gericht op een breder publiek.

 

1 uur geleden zei Martin1968:

In mijn beleving was Hilversum III een zender waar je slechts naar luisterde,

als je verder geen popradio kon ontvangen.

 

 

Inderdaad in het (zuid)westen met de zeezenders en later met de vrije radiostations in de grote steden, die goed te ontvangen waren, hoefde je niet min of meer gedwongen, te luisteren naar een slecht functionerende (nationale) popzender.

bewerkt door Robin Westhof
Verbetering
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedenk wel dat Willem Alexander over de jaren tachtig sprak. Mensen luisterden thuis via fm naar de radio, in stereo. Ik was maar een arme student, maar zelfs ik had zo'n geluidsinstallatie. En zodra ik die had, was de middengolf voor mij verleden tijd.

 

Ik heb het nog eens aan mijn vriendin gevraagd, geboren in 1966, en dus een jaar ouder dan onze Willem. Augustus 1974 heeft ze niet bewust meegemaakt en ze heeft geen emotionele binding met de middengolf en het verschijnsel zeezender. Ze kan zich zelfs niet herinneren ooit naar zo'n station te hebben geluisterd. Lex Harding kende ze alleen van de top 40. En tegenwoordig ook van de oude opnames waar ik weleens naar luister, natuurlijk, maar daar probeer ik haar niet al te vaak mee lastig te vallen. Ze heeft er verder niks mee.

 

En laten we eerlijk zijn, voor jongeren had H3 heus wel wat te bieden. De programmering zat raar in elkaar, maar er zaten goede, professionele deejays tussen die mooie muziek draaiden. Zelf ben ik nooit zo'n grote fan geweest van Frits Spits, maar qua radio is hij zonder meer de belichaming van de jaren tachtig.

bewerkt door Paul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste mede-forum leden,

Het blijkt dat een afwijkende mening en met name over Radio Caroline en Mi Amigo door een paar mensen niet op prijs gesteld wordt.
Dat resulteerd dan in twee ( anonieme)  "scheld" mails. Zo gaat dat dan tegenwoordig met al die "sociale media'. ( eerst mailen en dan pas nadenken )

Ik als ontvanger betreur dat zeer en heeft mij doen besluiten om het forum voor enige tijd maar even het forum te laten. Ik neem "radio stilte" in acht. Na al mijn bijdragen in de loop van de jaren heb ik daar geen zin meer in.
Er zijn andere zaken in het leven die veel belangrijker zijn. Ik kom de tijd wel door.
Ik wens jullie, en de anonieme mailer, veel goeds.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Juul dit soort stinkende LAFAARTS zijn er helaas teveel in dit land lui die zich verschuilen zielig en alleen op een kamertje achter hun laptop om ook zo dapper te zijn om anoniem een haat mail te sturen je kan er alleen maar medelij mee hebben.

Ik hoop dat je snel weer terug bent.

 

Met vriendelijke groet.

 

Henk.

bewerkt door h.roos
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Paul:

En laten we eerlijk zijn, voor jongeren had H3 heus wel wat te bieden. De programmering zat raar in elkaar, maar er zaten goede, professionele deejays tussen die mooie muziek draaiden.

 

Dat is zeker waar, maar het kon in de jaren 80, toch niet echt op, tegen een vrij radiostation met een leuk format en een goede horizontale programmering.

 

2 uur geleden zei Juul:

Dat resulteerd dan in twee ( anonieme)  "scheld" mails. Zo gaat dat dan tegenwoordig met al die "sociale media'. ( eerst mailen en dan pas nadenken )

Ik als ontvanger betreur dat zeer en heeft mij doen besluiten om het forum voor enige tijd maar even het forum te laten. Ik neem "radio stilte" in acht.

 

Wat een stelletje eikels Juul, sorry dat ik het zeg, als je goed argumenten denkt te hebben, is een reactie (gewoon) op een normale manier te formuleren, hier op het forum, met een scheldmail heb je bij voorbaat al verloren.

 

Je moet trouwens juist geen 'radio stilte' in acht nemen, want dat willen ze juist en ook Piet moet hier gewoon weer gaan posten, want ook zijn bijdragen zijn altijd waardevol.

 

Verder wat Thijs en Martin zeggen!

 

Robin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Buitengewoon triest allemaal...

 

Internetfora zijn vaak bezaaid met querulanten en dit forum is daar zeker geen uitzondering op.

Dat is wellicht wel inherent aan de doelgroep.

We koesteren allemaal in meer of mindere mate een 'herinnering' waar een ander niet aan moet komen.

Voor sommigen gaat die emotie erg ver, anderen kunnen dat relativeren.

Het gaat dan ook vaak mis bij de perceptie tussen 'zender en ontvanger'.

Die beeldspraak is tweeledig, zij die aan het medium hebben meegewerkt en zij die het passief hebben mogen ervaren.

 

Ik heb in het verleden ook wel eens vervelende, of soms ronduit strafbare bedreigingen mogen ontvangen.

Ik haal dan mijn schouders op en denk, kennelijk beschikt deze persoon in kwestie niet over de cognitieve vaardigheden om een andere mening te respecteren.

Een kwestie van negeren en verder gaan.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik begrijp de reden van die haatmails niet.

Er vindt alleen een open en eerlijke discussie plaats en iedereen mag zijn mening hebben.

Laat die persoon hier openlijk zeggen wat hij vindt en niet via anonieme privé-mailtjes.

 

Voor degene die dat soort mailtjes krijgt: gewoon op de delete knop drukken en niets van aantrekken! Indien mogelijk afzender blokkeren.

bewerkt door Ronald Gutte
typefoutje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6400
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    kees o
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.