Spring naar bijdragen

Herkomst fragment Theo Stokkink


Broozen

Aanbevolen berichten

Hallo radiovrienden,

De tune van de Theo Stokkink Show op de vaste woensdag op Hilversum 3 uit de jaren '70 is algemeen bekend: 
Tommy Boyce & Bobby Hart - It’s all happening on the inside (elpee-versie!!).

 

Daaraan voorafgaand zat steevast een Brits tekstfragment met 2 stemmen (1 links en 1 rechts): 
".... 2 different arms, 2 different legs, 2 different heads... Two different heads? What a monster!

 

Weet iemand waar dit fragment uit is gehaald? Een TV-serie? Een film?

Bedankt voor het meedenken.

Benno

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit is het enige dat me te binnen schiet:

Please login or register to see this link.   

Please login or register to see this link.   

''This character is described across all versions as having two heads and three arms, though explanations of how he came to receive the extra appendages differed between versions. The original radio version never explained the second head, but did explain that Zaphod "grew" the third arm in the six months between meeting the character of Trillian on Earth, and the start of the series.''

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Vincent:

 

Link geldig tot 8 mei 2017: Please login or register to see this link.

 

Wauw!

 

Dat vermoeden kan best kloppen. Er is indertijd toch ook weleens een Nederlandse versie van The HItchhikers Guide uitgezonden? Door de KRO nog wel, op zondagavond, Hilversum 3. Wellicht had Stokkink daar ook iets mee te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Paul:

 

Wauw!

 

Dat vermoeden kan best kloppen. Er is indertijd toch ook weleens een Nederlandse versie van The HItchhikers Guide uitgezonden? Door de KRO nog wel, op zondagavond, Hilversum 3. Wellicht had Stokkink daar ook iets mee te maken.

 

Klopt. Zal die van de week ook opzoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor wie de link nog niet heeft gelegd; in het Nederlands heette dit 'Het transgalactisch liftershandboek'. De boeken van Douglas Adams hebben tot op de dag van vandaag een cultstatus en er is o.a. een film van gemaakt.

bewerkt door Paul
correctie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Omnivoor,

en ook Vincent en Paul, 

 

Zéér bedankt voor je uitstekende suggestie. The HItchhikers Guide kende ik niet, is heel leuk en radiofonisch. Ik heb een paar uur geluisterd en zorgvuldig gescrolled, maarrrrrr.... het gezochte fragment zit er niet tussen. Terwijl het klinkt alsof dat heel goed zou kunnen. Soms zelfs verdacht veel. Ik blijf dan ook verder zoeken, maar heb het gevoel dat we hiermee heel dicht in de buurt zijn. Ik ga de TV-serie-versie uit 1981 er eens op naluisteren.
Ik houd je op de hoogte, en nogmaals zeer bedankt!

 

Benno

bewerkt door Broozen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.