Spring naar bijdragen

Dodenherdenking op Internetradio en LPAM?


Aanbevolen berichten

Sinds halverwege de jaren 80 neem ik op 4 mei om 20:00 uur geen 2 minuten stilte meer in acht.

Dat doe ik om persoonlijke redenen die hier nu even niet relevant zijn.

Ik sta wel enkele momenten stil bij het feit dat ik hier in relatieve vrijheid mag leven waarvoor in dankbaar ben.

 

Mijn hobbyzender Extra AM is naast de middengolf ook via internet te beluisteren.

Ik heb er wel moeite mee om het playout systeem om 20:00 uur gewoon een plaat te laten in starten.

Aan de andere kant vind ik 2 minuten stilte op een internet station dat wereldwijd te ontvangen is onwenselijk.

Ik vraag me dus af wat een mooie tussenweg is.

A: Een witje na het tijdsein gevolgd door het Wilhelmus (de omroep versie).

B: Een rustig instrumentaal nummer tot 20:02 uur gevolgd door het Wilhelmus.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Gisteren:

C. Deze onzinnige traditie gewoon negeren en de plaat draaien die je wil?

Twee minuten stil op 4 Mei is het meest zinnige wat wij in Nederland hebben.

En als "gisteren" op school had opgelet, dan had hij/zij deze opmerking niet geplaatst.

bewerkt door Bob
schrijf fout herstellen
  • Vind ik leuk 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Bob:

Twee minuten stil op 4 Mei is het meest zinnige wat wij in Nederland hebben.

En als "gisteren" op school had opgelet, dan had hij/zei deze opmerking niet geplaatst.

 

Als jij graag twee minuten stil wil zijn dan moet je dat zelf weten maar laat andere mensen zelf bepalen wat ze doen.

 

Wat er verder zinnig is aan opgelegd stil zijn om aan iets te denken ontgaat mij volledig. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er wordt niets opgelegd, er wordt alleen een beroep gedaan op je intellect en fatsoen.

En wat die laatste zin betreft, die komt bij mij over alsof je de holocaust, iedereen die is omgekomen van de honger,

en de bevrijders, ontkent.

Als de nazi's gewonnen hadden dan zou b.v. dit forum niet eens bestaan hebben.

Er is genoeg materie over dit deel van de geschiedenis te lezen om het zinnige van twee minuten stil in te zien.

 

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

27 minuten geleden zei Bob:

Er wordt niets opgelegd, er wordt alleen een beroep gedaan op je intellect en fatsoen.

En wat die laatste zin betreft, die komt bij mij over alsof je de holocaust, iedereen die is omgekomen van de honger,

en de bevrijders, ontkent.

Als de nazi's gewonnen hadden dan zou b.v. dit forum niet eens bestaan hebben.

Er is genoeg materie over dit deel van de geschiedenis te lezen om het zinnige van twee minuten stil in te zien.

 

 

 

Dus. Jij denkt dat als iemand vindt dat Dodenherdenking een onzinnige traditie is dit gelijk staat aan holocaust ontkenning. Lekker bezig ben je. Dat intellect en fatsoen waar je over spreekt ontbreekt overduidelijk bij jou en niet bij mij. Tevens toont deze volstrekt belachelijke reactie van je nou precies aan waarom Dodenherdenking onzinnig is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelf zou ik waarschijnlijk gewoon twee minuten stilte in acht nemen. Internetradio of middengolf, dat maakt niet uit. Een rustig instrumentaal nummer, dat vind ik een beetje niksig. Doe het wel of doe het niet.

 

Maar uiteindelijk moet je gewoon doen wat voor jou goed voelt, Harm. Dat is de vrijheid die we allemaal hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Paul:

 

 

Maar uiteindelijk moet je gewoon doen wat voor jou goed voelt, Harm. Dat is de vrijheid die we allemaal hebben.

Juist, die vrijheid vieren we morgen en vandaag herdenken we mede die voor die vrijheid hebben gezorgd.

  • Vind ik leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Bob:

Juist, die vrijheid vieren we morgen en vandaag herdenken we mede die voor die vrijheid hebben gezorgd.

 

En dat kost ons maar 2 van de 525.600 minuten die dit jaar heeft. 

 

De vraag is beantwoord, de vraagsteller is eruit. Ik sluit daarmee de topic.

  • Vind ik leuk 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Vincent locked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.