Spring naar bijdragen

robbie dales diary


hans knot

Aanbevolen berichten

 

Ray Anthony and His Orchestra – Slaughter on Tenth Avenue. Voor de bron van een jingle dienen we dit keer terug te gaan naar het 78 toeren tijdperk toen dit nummer voor het eerst in 1952 op het Capital label werd uitgebracht. Het nummer Slaughter on Tenth Avenue, gecomponeerd door Richard Rodgers, werd gebruikt in 1966 voor de jingle: ‘Tonight from the North Sea it’s Robbie Dales Diary’.

 

 

ray anthony slaughter 1966 12 07 Wed 1800-1830 R Caroline South (259m) - Robbie Dale's Diary.mp3

114 kB

Please login or register to see this link.

 

 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En nog veel meer Paul. Kijk maar eens wat we in de loop der jaren hebben verzameld over deze titel door de Ventures

Ventures - Slaughter On 10th Avenue (Liberty). Dit was de tune van het programma "Hits uit Zee" van Jan van Veen op Veronica. Ook Will Luikinga gebruikte dit nummer als tune. Op Radio Mi Amigo gebruikte Walter Galle dit nummer als tune van 5 september 1976 tot 27 maart 1977 voor het onderdeel "Verzoekjes voor Vrije Radio." Tony Berk, tenslotte, gebruikte ditzelfde nummer op Radio Monique. Disco Bolland, een onderneming van Fred Bolland, betaalde mee aan de LP over Caroline die in 1972 werd uitgebracht. In ruil daarvoor kreeg het bedrijf ondermeer een reclamespot op Radio Caroline, die werd ingesproken door Leon Keezer. Voor deze commercial gebruikte men het telefoongeluid van "Telephone Baby" van The Johnny Otis Show (zie aldaar), gevolgd door "Slaughter On 10th Avenue" van The Ventures. Disco Bolland speelde overigens ook een rol bij de tendering van de zeezenders en een aantal zeezenderprojecten. Gelijk aan andere zeezenders had ook Radio Scotland bepaalde artikelen in de aanbieding, zoals de Radio Scotland Biro Pen - een destijds populair product van BIC, vergelijkbaar met de luxe Parker-pen destijds in Nederland. Een promospot voor deze Biro-pennen werd begeleid door "Slaugter On 10th Avenue."

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi, Hans. Toen ik in 1970 zelf actief naar Veronica begon te luisteren, was Jan van Veen al weg. Maar 's avonds van 9 tot 11 had je de Hans Mondt Show, en die gebruikte dezelfde tune. Dat was de manier waarop ik ermee kennismaakte. Omdat het ook op 'Goud van Out 2' stond, ontdekte ik al snel de titel en de uitvoerenden.

 

Van dat avondprogramma van Hans Mondt ben ik trouwens nog nooit een opname tegengekomen. Ik baseer dit puur op mijn eigen herinneringen.

 

Paul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.