Spring naar bijdragen

Ik stop met zippyshare


Paul

Aanbevolen berichten

Dag mede-forumleden,

 

Toen ik gisteren via dit forum naar Zippyshare ging om iets te downloaden, kreeg ik ineens een waarschuwing van mijn virusscanner: er werd een poging geblokkeerd om via een pop-up scherm malware op mijn computer te installeren. Voor mij was dat de druppel: geen zippyshare meer. Zeker in deze tijd, waarin malware een steeds groter probleem dreigt te worden.

 

Nu weet ik, zulke waarschuwingen krijgen we allemaal weleens, en het is soms loos alarm, en als je een goede virusscanner hebt en je installeert braaf alle updates, dan gaat het meestal wel goed. Misschien zijn er zelfs wel weer tijdelijke lapmiddelen beschikbaar om die pop-up schermen weg te houden.

 

Maar toch, bij Zippyshare kreeg ik de laatste tijd standaard schermen voorgetoverd waarop ik helemaal niet zat te wachten, ook als ik op 'download' drukte. Dat foefje zal dan wel zijn bedacht omdat velen tegenwoordig een adblocker hebben, waardoor zo'n bedrijf andere middelen moet bedenken om aan haar advertentie-inkomsten te komen. Maar ik vind het een onveilig idee.

 

Dus voor wat het waard is: als jullie iets via Zippyshare gaan aanbieden, even goede vrienden, maar ik zal het niet meer downloaden, hoe aantrekkelijk de aangeboden opname ook lijkt. Enough is enough!

 

Paul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb goede ervaringen met hightail.com (vroeger yousendit.com). Bij RNW gebruikten we dat o.a. om wekelijks de korte editie van The State We're in op te sturen naar de Associate Producer, Sonologue (Chhavi Sachdev) in Mumbai.

Nooit problemen mee gehad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Vincent:

Een alternatief wat op het eerste gezicht ook betere voorwaarden heeft. Files worden bijvoorbeeld 60 dagen na laatste download verwijderd.

 

 Please login or register to see this link.

Mediafire was vroeger ook ideaal. Wat is de garantie dat dit jarenlang goed gaat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei RobKi:

Ik heb goede ervaringen met hightail.com (vroeger yousendit.com). Bij RNW gebruikten we dat o.a. om wekelijks de korte editie van The State We're in op te sturen naar de Associate Producer, Sonologue (Chhavi Sachdev) in Mumbai.

Nooit problemen mee gehad.

 

 

Hoi Rob,

 

Ik vind 'em zo ingewikkeld. In loggen e.d……….Of zie ik iets over het hoofd ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom niet gewoon via Stack  bevalt prima. geen reclame en bestanden staan er zolang jij dat wilt. Er is oneindig (nou ja overal zit een eind aan) ruimte op te uploaden.  Tot 1 TB.  Ideaal.  Wel even een accountje aanmaken (gratis).  Please login or register to see this link.

bewerkt door Theo Jansen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Juul:

Ik vind 'em zo ingewikkeld. In loggen e.d……….Of zie ik iets over het hoofd ?

* Ja, voor het uploaden zijn een paar stappen nodig. Als je eenmaal een (gratis) account hebt aangemaakt - mailadres en wachtwoord zijn genoeg - dan kun je files uploaden naar "Spaces", dat klinkt eindeloos, maar het zijn gewoon mappen met een link die je kan delen op forums enzovoorts.

Met een gratis account kun je op Hightail max. 250MB kwijt, ruwweg een uur of vier aan mp3's op 128kbps. Dat is dan wel weer een minpuntje.

* Het downloaden werkt zo:

De link naar zo'n "Space" werkt ook voor kijkers zonder Hightail-account; de files zijn downloadbaar.

Please login or register to see this link.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gebruik Waterfox als browser. Dat is een 64 bits Firefox, en kan met alle Firefox add-ons etc. omgaan. Zo heb ik de add-ons  uBlock Origin  en AdBlock Plus in Waterfox toegevoegd.

Bij Zippyshare krijg ik helemaal geen reklame, virusmeldingen, russische dames, etc. te zien. Alleen maar de downloadbanier. Daar klik ik op, en de file komt feilloos in mijn downloadmap. En lekker snel!

Niets moeilijks, inloggen, uploadbeperkingen, trage downloads etc.

Ook MiPony  (prima voor bulkdownload) werkt op deze manier feilloos samen met ZippyShare. Downloadlinks selecteren, copy selecteren, en ze staan al in MyPony.

Deze combinaties werken bij mij feilloos, zonder reklame, pop-ups of andere rommel.

Groeten,

Jan

 

bewerkt door jan227
typo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook ik ben gestopt met Zippyshare. Zowel met up- als downloaden. Ik ben zelf relatief veilig voor virussen, maar door gebruik te blijven maken van Zippyshare kan het zijn dat ik andere in de problemen breng. Gisteren een voorbeeld gezien op het forum. Moet je niet willen.

 

Voor zolang het werkt maak ik gebruik van Please login or register to see this link.

Misschien wel een beter alternatief. Houdbaar tot 60 dagen na laatste download, bestanden groter dan 200 mb zijn mogelijk, geen maximale upload beperking en vooral geen irritante popups/agressieve reclame.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6380
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    DB96
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.