Spring naar bijdragen

foto´s radioday deel 1


hans knot

Aanbevolen berichten

5 uur geleden zei Juul:

Leuk Hans. ( veel mensen ken ik niet maar dat ligt aan mij ). Het lijkt mij zo te zien een prachtige locatie !

 

Voor €17,50 mochten die oude mensen de hele dag op een klapstoeltje zitten in een kale, tochtige schuur. Wat is daar prachtig aan? Gr.thijs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei thijs5326:

 

Voor €17,50 mochten die oude mensen de hele dag op een klapstoeltje zitten in een kale, tochtige schuur. Wat is daar prachtig aan? Gr.thijs

 

 

Je bent wel een beetje een "mopperkont" hé Thijs ?.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei thijs5326:

 

Zelf noem ik het "kritisch positief"

 

En zo zie ik het ook.

 

De stoelen opmerking van Thijs wordt niet serieus genomen en lacherig weggezet. Het is juist goed dat hij hier een opmerking over maakt. Dat hoeft niet direct een aanval op de organisatie te zijn. Hans verwijt Thijs dat hij het anders zelf maar moet organiseren, maar dat is niet waar het om gaat.

 

Thijs weet heus wel dat er een hele gedegen organisatie aan vooraf gaat. En om te zorgen dat het nog beter wordt, doet hij deze opmerking. Niets mis mee, vind ik.

 

Ik heb verder de foto's bekeken. Was zelf niet aanwezig, maar de locatie was in overeenstemming met het aanwezige publiek. Kan helaas geen goed beeld krijgen of de dag nu goed is bezocht. Zie veel lege stoelen en ruimtes en het komt daardoor op mij over als 'matig' bezocht.

 

Salut

Leendert

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Paul en ik hebben vooral voor 11 uur foto's gemaakt en die op de sleper in de middag. Maar ik denk dat je toch mijn tekst eens goed dient over te lezen Leen want nergens staat het woord 'moet'. Ik stel het slechts voor dat hij het eens een keer organiseert zodat hij er achter kan komen wat voor een prijskaartje aan een dergelijke dag hangt. Met 38 jaar ervaring kan ik je stellen dat vooral in de beginjaren toen we ook niet de 400 betalende gasten van later hadden, er door Rob en mij vaak genoeg geld is bijgelegd. Voor mij is het einde discussie. De tijd kan beter aan een mooi verhaal worden besteed.

 

bewerkt door hans knot
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik was er ook niet, maar toch hulde voor de mensen die het toch maar weer doen. Wij weten ook wat het is om maar weer iets leuks voor "het volk" te organiseren. "Het volk" dat steeds meer aan het vergrijzen is.

En vergeet niet, als ik naar mij zelf kijk, ik ben nu 70 en heb helemaal geen zin om zo'n eind te gaan rijden.

Nou is autorijden al helemaal geen liefhebberij van mij. En van mijn zeezendergeneratie zijn er steeds minder mensen die het allemaal levend willen houden.Ik zie het aan onze eigen Veronica reunie's. 

 

En ja, dit soort bijeenkomsten moet altijd door de dezelfde mensen worden georganiseerd anders komt er niks van terecht.

En de locatie ? Op de foto's die ik heb gezien vond ik het prima, leuk in zo'n ruimte. Eindelijk geen (rokerige) zaaltje dat te warm was denk ik.

 

Ik heb eigenlijk nog maar één prangende vraag, "wie is toch mevr. Katja Hoekstra" ? die ik op alle foto's zie. Heeft zij iets, of kennis, met de materie ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei Juul:

Eindelijk geen (rokerige) zaaltje dat te warm was denk ik.

Juul,

 

Roken is sinds 2008  in openbare ruimtes en horeca niet meer toegestaan in Nederland.

 

Ik ken maar één beroemd geworden rokerig zaaltje; het benauwde bovenzaaltje  in Krasnapolsky, waar in oktober 1959 de VRON werd opgericht.

 

Salut

Leendert

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leendert,

"rokerig zaaltje" is hier in Nederland een z.g. "staande uitdrukking". Je kunt ook schrijven "zweterig"……..maar of dat nu zo aardig is?

 

En oh, ja, rookwaren mag er hier ook niet binnen de bebouwde kom bij benzine stations worden verkocht worden………….wanneer heb jij voor het laatst getankt hier ? En ?…………...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelf ben ik voor het eerst sinds 25 jaar weer eens naar zo'n dag geweest

Naast de 'Gouwe ouwe' bekenden liep ik een oude vriend uit Engeland tegen het lijf die ik minstens net zo lang niet meer gezien heb.

Nu valt er over elke organisatie wel wat op- of aan te merken maar ik vond het over het algemeen wel netjes geregeld.

Er was, niet onbelangrijk, catering aanwezig met goed belegde broodjes, 2 smaken soep, frisdrank, koffie en thee.

Alleen het boottochtje van 20 meter vond ik enigszins lachwekkend en sneu maar bovenal onnodig milieu belastend.

Ben overigens niet aan boord geweest maar verbaasde me wel over het feit dat er in de hal tussen de sprekers door niets te horen was van de uitzendingen.

Ik heb overigens geen seconde op mijn reet gezeten want de sprekers konden mij niet echt boeien.

Hoewel ik de boekpresentatie van Frans van der Beek gemist heb konden we elkaar toch nog even de handen schudden.

Ik heb hem onlangs een paar foto's verkocht die in het boek zullen verschijnen waaronder de onlangs ontdekte kleurenfoto van de 'Borkum riff'.

Jörg van Beem doet de lay-out en we hebben nog even gesproken over de juiste manier van digitaliseren van film en foto negatieven.

Tot slot een tip voor de organisatie, op de achterkant van de flyer hebben jullie advertentieruimte laten liggen!

 

@Hans Knot: Heeft er nog iemand gereageerd om een programma regen betaling te mogen maken?

bewerkt door Harm ten Brink
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Juul:

Leendert,

"rokerig zaaltje" is hier in Nederland een z.g. "staande uitdrukking". Je kunt ook schrijven "zweterig"……..maar of dat nu zo aardig is?

 

En oh, ja, rookwaren mag er hier ook niet binnen de bebouwde kom bij benzine stations worden verkocht worden………….wanneer heb jij voor het laatst getankt hier ? En ?…………...

 

Kom twee keer per jaar mijn moeder op zoeken .Vlieg van Nice op Amsterdam en huur dan een auto die af en toe getankt moet worden. Ik ben een felle anti-roker en ben blij dat  het roken wordt ontmoedigd.

 

Was een paar weken geleden voor een bruiloft in Montenegro en daar werd in de feestzaal nog gerookt. Gewoon smerig. Alles stinkt. Mijn haar en kleding en ik krijg er een schorre stem van.

 

Hans Knot en Paul de Haan zullen wel gaan steigeren, maar roken is nu eenmaal niet fijn voor de omgeving.

 

Zag met 'afgrijzen' dat Juul een sigaartje in de auto rookte tijdens de aflevering van 'Andere Tijden'

 

Salut

Leendert

 

 

 

 

1 uur geleden zei Harm ten Brink:

Ik heb hem onlangs een paar foto's verkocht die in het boek zullen verschijnen waaronder de onlangs ontdekte kleurenfoto van de 'Borkum riff'.

 

Harm, 

 

Ken je klassiekers.  Het is de 'Veronica'. Tenzij je spreekt over de periode dat het schip nog niet was aangekocht.  Eenmaal op zee , zie je dat op de boeg en de 'kont' van schip duidelijk 'Veronica' staat en geen Borkumriff.

 

Ik probeer dit hardnekkige misverstand over de juiste naam uit de wereld te krijgen. Enige hulp van jouw kant is welkom. En maak dat ook journalist Frans  van der Beek duidelijk.

 

Salut

Leendert

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En  "een tevreden roker is geen onruststoker, maar er zijn uitzonderingen"  zei de voorzitter van de TROS altijd kijkende in mijn richting tijdens OR overleg.

 

En voor Leendert, ik drink geen druppel alcohol, nog nooit gedaan ook……………..en jij misschien weer wel.

En alcohol maakt altijd heel veel stuk, meestal bij een ander………..

 

En het was niet "Andere tijden" maar "De Reunie".

 

Zullen we maar stoppen met deze discussie ? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei Juul:

Leendert,

"rokerig zaaltje" is hier in Nederland een z.g. "staande uitdrukking". Je kunt ook schrijven "zweterig"……..maar of dat nu zo aardig is?

Vond nog een mooie foto van een zeezenderdag in 1987 in het Badhotel in Scheveningen. Die vond plaats in een heus rokerig zaaltje.

 

Op de foto vlnr: Ben Bode ,Tom de Munck, Rudi Kagon , de engineer op de Mebo 2 en ten onrechte vaak genoemd in het spionageverhaal en Hans Knot met baard.

 

Salut

Leendert5923e88acd7b7_1987BenBodezeezenderdag.jpg.df0e079f89764cc92ff6a580f748fc36.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is er toch gebeurd met 'de man voor wie de wereld nog een avontuur is'? :dodgy: Hoe dan ook, volgens mij is Veronica zo ongeveer half bekostigd door de kettingrokers van destijds.

 

Paul (die nooit heeft gerookt, maar ach, wie zonder zonde is...)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Leendert Vingerling:

Vond nog een mooie foto van een zeezenderdag in 1987 in het Badhotel in Scheveningen. Die vond plaats in een heus rokerig zaaltje.

 

Op de foto vlnr: Ben Bode ,Tom de Munck, Rudi Kagon , de engineer op de Mebo 2 en ten onrechte vaak genoemd in het spionageverhaal en Hans Knot met baard.

 

Salut

LeendertPlease login or register to see this link.

 

Leuk Leendert. Dat is al weer 30 jaar geleden. Ik ben daar ook nog geweest. Van die TV's aan de zijkant waar een video over zeezenders op werd afgespeeld waarbij het beeld steeds naar rechts trok omdat het de zoveelste kopie was :-)

 

Heb je toevallig nog meer foto's van die dag?

 

Grt,

 

Peter

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei hans knot:

gewoon even kijken op www.radioday.nl   daar staan van vele radiodagen de foto's in dit geval Peter: Please login or register to see this link.

 

 

Prima Hans,

 

Ik zie na 30 jaar ineens dat ik op de tweede foto sta. Minuscuul weliswaar, maar toch .Schuin achter het hoofd van Rob Olthof bij de ingang zie ik me staan met Marjo. 

 

Het onderschrift bij de foto klopt niet helemaal. Degene in het blauwe overhemd wordt niet genoemd en is discjockey Mark Stam, degene in het gele shirt  naast hem is geen Monique deejay. 

 

Waar oude foto's soms toe kunnen lijden.

 

Salut

Leendert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

29 minuten geleden zei Leendert Vingerling:

Degene in het blauwe overhemd wordt niet genoemd en is discjockey Mark Stam, degene in het gele shirt  naast hem is geen Monique deejay.

Het wereldje is klein :-)

 

Ik dacht Mark Stam (Mark Pols / Mark van Dale) al te herkennen. Leuk.

 

Grt,

 

Peter

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 22/05/2017 om 17:08 zei Juul:

Ik heb eigenlijk nog maar één prangende vraag, "wie is toch mevr. Katja Hoekstra" ? die ik op alle foto's zie. Heeft zij iets, of kennis, met de materie ?

 

Beste Juul,

 

Er is nog steeds geen antwoord op deze vraag gegeven door de organisatie, maar uit 'welingelichte kringen' heb ik vernomen dat ze was 'ingehuurd', evenals de andere dame.

 

Volgens  één van mijn bronnen hadden ze geen enkele affiniteit met het onderwerp zeezenders en wisten ze van' toeten noch blazen'. Eén bron omschrijft het zelfs als 'tenenkrommend'.

 

Kan er niet over oordelen en ben hier dus slechts de boodschapper.

 

Salut

Leendert

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.