Spring naar bijdragen

558-1988 07 09-1200-1245 - Fred van Amstel


martinja

Aanbevolen berichten

3 uur geleden zei Juul:

Toch niet Fred van Amstel uit de jaren 60 ?

 

Nee Juul,

 

Fred van Amstel is de discjockey naam voor Fred Hendriks.  Hij is het 'broertje' van Ruud Hendriks. Bekend van radio, tv en de Quote 500.

Op bijgaande foto staat Fred  met een roodachtig overhemd en jasje achter Peter Chicago met blauwe trui.

 

Hierbij nog een artikel dat Jacques Geluk heeft geschreven en waarin hij wordt geciteerd.

Please login or register to see this link.

 

Salut

Leendert

 

 

Zeezenderdag 1991 Haarlem.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank Leendert,

Oh, weer lang nagedacht over een naam denk ik.

 

Past in het rijtje van "Klaas Vaak" die ergens op een Internet station doende is.

Alleen die maakt heel slim gebruikt van de "KLaas Vaak" jingles.

Erg creatief……….

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Juul:

Dank Leendert,

Oh, weer lang nagedacht over een naam denk ik.

 

Past in het rijtje van "Klaas Vaak" die ergens op een Internet station doende is.

Alleen die maakt heel slim gebruikt van de "KLaas Vaak" jingles.

Erg creatief……….

 

 

 

Zeer gewaardeerde' PE0GJG',

 

Ik denk dat Fred niet eens wist van het bestaan van een andere Fred van Amstel. Hoeveel mensen herinneren zich 'de' Fred van Amstel van radio Veronica uit 1963? Hij was iemand  uit de begintijd en had niet de  bekendheid  van een , Joost den Draaier, of Tineke.  De boegbeelden van Veronica toentertijd.

 

Fred Hendriks kwam uit Amsterdam en wat ligt er meer voor de hand, dan een schuilnaam te verzinnen die verwijst naar de woonplaats?  Amsterdam ligt toch aan de Amstel? Zijn broer  Ruud werkte  in 1979 voor de Nederlandstalige Caroline  en noemde zich Rob Hudson. Ruud woonde namelijk in de Hudsonstraat in Amsterdam.

 

Hoe simpel kan het verzinnen van een schuilnaam toch zijn ?

 

De' radio 558' Fred van Amstel hoefde niet weg bij het station, omdat zijn verkering met de dochter van de baas uit was gegaan.

In duidelijke taal: Dan Campagne, de echte naam van  'de eerste' Fred van Amstel, had verkering met Ger-Anne Verweij, de dochter van  Veronica baas Dirk en dat ging uit. Fred kon vertrekken. Einde loopbaan .

 

Van beide van Amstel's heb ik geen flauw idee wat ze na hun zeezender avontuur hebben gedaan.

 

Overigens Juul: heb je ooit overwogen om een schuilnaam aan te nemen, net zoals de discjockey's ?

 

Salut

Leendert

 

 

 

 

 

 

 

 

bewerkt door Leendert Vingerling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

33 minuten geleden zei Leendert Vingerling:

 

Zeer gewaardeerde' PE0GJG',

 

Ik denk dat Fred niet eens wist van het bestaan van een andere Fred van Amstel. Hoeveel mensen herinneren zich 'de' Fred van Amstel van radio Veronica uit 1963? Hij was iemand  uit de begintijd en had niet de  bekendheid  van een , Joost den Draaier, of Tineke.  De boegbeelden van Veronica toentertijd.

 

Fred Hendriks kwam uit Amsterdam en wat ligt er meer voor de hand, dan een schuilnaam te verzinnen die verwijst naar de woonplaats?  Amsterdam ligt toch aan de Amstel? Zijn broer  Ruud werkte  in 1979 voor de Nederlandstalige Caroline  en noemde zich Rob Hudson. Ruud woonde namelijk in de Hudsonstraat in Amsterdam.

 

Hoe simpel kan het verzinnen van een schuilnaam toch zijn ?

 

De' radio 558' Fred van Amstel hoefde niet weg bij het station, omdat zijn verkering met de dochter van de baas uit was gegaan.

In duidelijke taal: Dan Campagne, de echte naam van  'de eerste' Fred van Amstel, had verkering met Ger-Anne Verweij, de dochter van  Veronica baas Dirk en dat ging uit. Fred kon vertrekken. Einde loopbaan .

 

Van beide van Amstel's heb ik geen flauw idee wat ze na hun zeezender avontuur hebben gedaan.

 

Overigens Juul: heb je ooit overwogen om een schuilnaam aan te nemen, net zoals de discjockey's ?

 

Salut

Leendert

 

Wat Fred "819" van Amstel tegenwoordig doet,   Please login or register to see this link.

 

 

 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei andre ph5c:

Wat Fred "819" van Amstel tegenwoordig doet,   Please login or register to see this link.

 

 

 

Bedankt voor het vinden  van deze informatie.  Het klinkt allemaal erg wollig vind ik. Ik lees vooral fraaie, holle kreten. Word doodgegooid met Engelse vaktermen. Dat hoort blijkbaar tegenwoordig zo, maar ik snap niet echt wat hij nu doet. Kan iemand me dat in 'Jip en Janneke' taal uitleggen of hebben we allemaal hetzelfde probleem?

 

Salut

Leendert

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Leendert Vingerling:

Hij is het 'broertje' van Ruud Hendriks. Bekend van radio, tv en de Quote 500.

Ik neem aan dat je hierbij doelt op Ruud, en niet op Fred?

1 uur geleden zei Leendert Vingerling:

Overigens Juul: heb je ooit overwogen om een schuilnaam aan te nemen, net zoals de discjockey's ?

Waarom zou hij? Ondanks het wijdverbreide misverstand van "illegale radio" en "piraat", was het gewoon legitieme business.

Ik denk dat de schuilnamen ontstaan zijn om een "flitsende" naam te hebben, of misschien om belastingtechnische redenen?

Nicolaas van Onselen, Lodewijk den Hengst, Ton Egas .... hoor je de jingles al?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het was niet verboden Juul, maar het was wel een andere wereld toen.

 

Wijlen een goede vriend van mij, werd in de jaren zestig ontslagen bij de katholieke krant De Stem in Breda.

 

Hij had het in zijn hoofd gehaald om te trouwen met een vrouw die aan ander geloof beleed. En nog veel erger:

Hij had geen toestemming gevraagd voor het huwelijk aan de hoofdredacteur.

 

Nee, zo'n schuilnaam was vaak zo gek nog niet. Scheelde gewoon een hoop kortzichtig geneuzel in

de zuiltjesmaatschappij.

 

Martin

bewerkt door Martin1968
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.