Spring naar bijdragen

Middengolf radiostation voor minderheden en jeugd


Juul

Aanbevolen berichten

Dan snap je er m.i. helemaal niets van...Als je niet weet waar je doelgroep zit en denkt dat ze op AM zitten of gaan zitten heb je het echt niet begrepen...

AM radio is bedoeld voor een aantal type formats: talk, oldies (jaren 50 t/m 85), oude jazz/standards, blues, country en classic album rock. Dat laatste heeft mijn voorkeur, of talk b.t.w. Dat wordt nog niet gedaan door de LPAM stations.

bewerkt door radiofreak31
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het wel wat hebben, iets doen met radio.

En het indelen in (muziek)hokjes, wat je waar op welke band laat horen, krijgen we dat ook met de FM?

Zo van nee dat kan het beste op de FM ten gehore worden gebracht, oude muziek bij een oude modulatie type :)

Ook daar van af stappen en denk buiten de bestaande indelingen.

 

Maar vooral doe wat jij denkt wat leuk is, en laat je niet hinderen door van maar zo hoort het niet.

Dit is een mooi streven en verdient onze support, radio maken door mensen die er anders niet bij gekomen zouden zijn.

Omdat ze niet passen in hokjes ;)

 

Theo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Precies! De middengolf als ultieme vrijplaats voor mensen die gewoon op bescheiden schaal 'hun eigen ding willen doen', wat dat ding ook moge zijn, en zonder door een ander gedwongen te worden tot welk format dan ook.

Dat is pas vrije radio!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

54 minuten geleden zei Paul:

De middengolf als ultieme vrijplaats voor mensen die gewoon op bescheiden schaal 'hun eigen ding willen doen', wat dat ding ook moge zijn,

 

Dat 'ding' is in het geval van het (komende?) radiostation uit Vaasen, een allegaartje van House en Rap op de middengolf voor de jeugd (welke jeugd?) programma's voor vluchtelingen (in welke taal?) en voor Turken (zijn dat geen Nederlanders?) en  zo'n (vrij?) radiostation, met zo'n onduidelijk format, moet dan luisteraars trekken, met ook nog een laag vermogen zender, die in de grote steden in de buurt, waar de beoogde doelgroepen zich (misschien?) bevinden, hoogstwaarschijnlijk niet eens goed doorkomt.

Dat noem ik zinloze radio.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zou je best eens gelijk in kunnen hebben, maar de initiatiefnemers denken daar kennelijk anders over. Dus laat ze het maar proberen. Als het inderdaad zinloos is, dan zullen die bijdragen van het bedrijfsleven en de giften ook uitblijven, en dan strandt het vanzelf.

 

Hoe gaat dat eigenlijk in zijn werk als iemand een aanvraag doet voor zo'n laag vermogen zender? Moet de aanvrager kunnen aantonen dat hij of zij daarmee iets 'zinvols' gaat doen? Ik heb geen idee, want zelf geen plannen in die richting, maar zo ja, dan heb je weer een commissie nodig die dat moet beoordelen, en moeten er criteria worden opgesteld. Lijkt me niet wenselijk en misschien zelfs een gevalletje 'het sop is de kool niet waard'.

 

 

bewerkt door Paul
aanvulling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Robin Westhof:

 

Dat 'ding' is in het geval van het (komende?) radiostation uit Vaasen, een allegaartje van House en Rap op de middengolf voor de jeugd (welke jeugd?) programma's voor vluchtelingen (in welke taal?) en voor Turken (zijn dat geen Nederlanders?) en  zo'n (vrij?) radiostation, met zo'n onduidelijk format, moet dan luisteraars trekken, met ook nog een laag vermogen zender, die in de grote steden in de buurt, waar de beoogde doelgroepen zich (misschien?) bevinden, hoogstwaarschijnlijk niet eens goed doorkomt.

Dat noem ik zinloze radio.

 

Dus dat.

8 minuten geleden zei radio tpot:

Nee hoor je hoeft niets aan te leveren als plan, of motivatie.

Wat je wel moet is de regels bewandelen van cvdm en dergelijke.

Vervolgens betaal je het AT en dan mag je los gaan.

Sommigen hebben een vergunning en doen er al bijna een jaar niets mee.

En ook dat mag, stille radio :D

 

Maar intussen zijn op radio TPOT, ook al bijna een jaar, drie mensen met een verstandelijke beperking radio aan het maken.

Ze hebben er plezier in, en het is fantastisch om te zien en horen hoe goed het ze doet om dit te doen.

Alleen daarom al, is het een geslaagde stap geweest om dit te doen.

En tegelijkertijd buiten de bestaande kaders willen denken en handelen.

Radio maken, en als er 1 mens luistert is het een geslaagde exercitie.

En voor mij is het dan al de moeite waard om het technisch mogelijk te maken.

 

Theo

 

 

Ja ok, maar dit project slaat dan ook nergens op wat ze in Vaasen willen gaan doen.

bewerkt door radiofreak31
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Robin Westhof:

programma's voor vluchtelingen (in welke taal?)

In het kader van de inburgering zou dat Nederlands moeten zijn.

2 uur geleden zei Robin Westhof:

en voor Turken (zijn dat geen Nederlanders?)

Voor zover ik uit de actualiteit begrepen heb zijn het zowel Turken als Nederlanders.

1 uur geleden zei Paul:

 Als het inderdaad zinloos is, dan zullen die bijdragen van het bedrijfsleven en de giften ook uitblijven, en dan strandt het vanzelf.

Dat hoeft niet. De initiatiefnemer kan het ook zelf (blijven) financieren.

19 minuten geleden zei radio tpot:

Radio maken, en als er 1 mens luistert is het een geslaagde exercitie.

Als de maker er plezier aan beleeft vind ik het ook geslaagd met 0 luisteraars.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Tino:

Als de maker er plezier aan beleeft vind ik het ook geslaagd met 0 luisteraars.

Ik luister altijd naar de uitzending(en) hoe het de zender uit komt.

Het zal mij niet gebeuren dat er een programma loopt, en de zender doet het niet

Dus 1 luisteraar is er al, ik zelf :D

 

Theo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 29-5-2017 om 01:18 zei Robin Westhof:

 

En dan zenden vanuit Vaasen voor zo'n vreemde doelgroep?

Lijkt mij bij voorbaat (al) een kansloos project(je) als er geen (redelijk) goede ontvangst is in Apeldoorn en Deventer.

Dat is het probleem.

Waar is het idioten filter.

In UK moet je ook voor kleine zenders aangeven wat je programmering, doelgroep etc is, en aantonen dat je in staat bent het programma te maken en technisch kan realiseren. Community Radio, 50 W draaggolf EMRP, meestal niet meer. 

Uitzonderingen zijn mogelijk zoals Caroline met 1 kW, maar zij zitten ook vast aan het opgegeven progr.soort, Album Music.  Geen speeltuin dus aldaar, maar voor serieuze hobbyisten, meer dan het in de lucht brengen van een zender, is ruimte.

 

(Je wilt niet weten wat voor mafketels ik allemaal aan de lijn heb gehad die mn frequenties wilden gebruiken, maar toen werkte het filter, bij AT niet.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei ruudam:

Waar is het idioten filter.

 

Dat vraag ik mij ook af?

 

2 uur geleden zei ruudam:

Uitzonderingen zijn mogelijk zoals Caroline met 1 kW, maar zij zitten ook vast aan het opgegeven progr.soort, Album Music.  Geen speeltuin dus aldaar, maar voor serieuze hobbyisten,

 

Inderdaad en dat wordt heel duidelijk uit het aanvraagformulier (application form) dat Radio Caroline (Peter Moore) moest indienen.

 

Please login or register to see this link.

 

bewerkt door Robin Westhof
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De piraten in de jaren zeventig en tachtig hadden toch ook geen idiotenfilter?

 

Komt er eindelijk een vorm van legale 'vrije' radio, op de middengolf nog wel, en dan gaan jullie pleiten voor meer... overheidsbemoeienis!

 

De wonderen zijn de wereld nog niet uit. :s

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

27 minuten geleden zei radiofreak31:

Ik vind dat er altijd toezicht op de geboden content moet zijn, anders wordt het maar een zooitje. Gelukkig snappen ze dat in de UK met name wel.

En dat is er ook, toezicht op het content.

Eerder in dit draadje schreef ik al wat je nodig hebt voor je kunt gaan zenden.

CvdM houd toezicht op de inhoud, en gelukkig mag je zelf weten wat je er op zet.

Vogel geluiden of vogeltjes dans, het mag allemaal.

 

Theo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei ruudam:

Je wilt niet weten wat voor mafketels ik allemaal aan de lijn heb gehad

Ik begrijp wat je bedoelt en heb het zelf ook diverse malen meegemaakt, maar zijn wij hier niet allemaal "mafketels"?

14 uur geleden zei radio tpot:

Ik luister altijd naar de uitzending(en) hoe het de zender uit komt.

Het zal mij niet gebeuren dat er een programma loopt, en de zender doet het niet

Dus 1 luisteraar is er al, ik zelf :D

Hoe vaak ik niet met veel plezier naar mijn eigen nonstop heb geluisterd...

En goed dat ik het vond!

Ik kom tot de conclusie dat ik ook een mafketel ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach, rationeel gezien zit er bij iedereen met een LPAM licentie een 'steekje' los, inclusief ondergetekende...

Ik schreef het al eerder, we zijn allemaal ego's en doen allemaal precies hetzelfde waar we vrijwillig bakken met geld aan uitgeven.

Natuurlijk, een hobby kost geld en we beleven er veel plezier van.

 

Ik heb alleen moeite met de door SENA gehanteerde tarieven voor streaming én AM uitzendingen.

Die kosten zijn, in tegenstelling tot de BUMA, volstrekt ondoorzichtig en nog eens 400% hoger!

Ik heb daar een aantal kritische vragen over gesteld maar ze zijn niet erg snel met het beantwoorden van 'vervelende' vragen.

Per saldo zou ik per jaar een kleine EUR 1000,00 kwijt zijn aan muziekrechten.

Dat gaan we dus niet doen en bestaat er een goeie kans dat binnen een paar maanden de stekker eruit gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Piet van der Vooren:

"Ik kom tot de conclusie dat ik ook een mafketel ben", schrijft Tino als reactie op de uitlatingen van ruudam. Tja, dan ben ik het ook, ondanks de serieuze pogingen om een serieuze deal met Ruud te maken over de door hem gebruikte frequenties. Helaas stond hij nergens voor open, met als gevolg dat hij zijn frequenties per 1 september kwijtraakt. Dat lijkt me ook mafketelerig...

 

 

Nou Piet, nu heb je zelf frequenties, AM en DAB en er nog NIETS. 0, NIKS  in de lucht.

 

Gode zij dank hebben wij dus niet samengewerkt, mijn frequenties AM en DAB  zijn gewoon WEL in de lucht volgens de regels.

Dus dat bashen van mij in verleden en heden door jou kan nu in een ander daglicht.

Dat ik nergens voor open stond is een leugen, we hebben uitgebreid gesproken, maar bij AT maak je mij zwart en zit je als een aasgier achter mijn frequenties aan.

 

Dat kwijtraken heeft daar dus geen bal mee te maken, maar met de idioterie bij EZ. Andere vergunninghouders piepen tegen mij dat ze DAB niet meer kunnen opbrengen maar zeggen niets tegen AT en lopen straks vast. Ik doe mijn bek open en wordt natuurlijk gestraft, zo gaat dat.

 

 

 

bewerkt door ruudam
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6406
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Jozef
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.