Spring naar bijdragen

© copyright onzin


Alex

Aanbevolen berichten

Deze week ben ik door Youtube gebombardeerd met blokkade na blokkade van mijn youtube video's door één enkel nummer, Crunchy Granola Suite .

Jarenlang was het een nummer wat ik kon gebruiken omdat er blijkbaar geen bezwaar was tegen het gebruik ervan. Vandaar ook dat deze vaak in de montages voorkwam en omdat deze natuurlijk ook gebruikt wordt in veel Radio Veronica materiaal.

Sinds deze week worden alle video's waarin het te horen is geblokkeerd in alle landen behalve Nederland, met de kans op blokkade van het gehele hoekkoeh-kanaal (omdat de track heel vaak voorkomt)

Ik heb besloten de track in de video's van en door YTte laten verwijderen. Het klinkt nergens naar omdat het meestal onder een presentatie van een programma zit, maar ik ben het gevecht tegen deze onzin beu. Nog een paar maanden en dan kan ik alles eraf halen, als YT het dan al niet zelf gedaan heeft,

Of je krijgt allemaal filmpjes met pom pi dom pi dom, tweedle tweedle kindermuziekjes.

Onbegrijpelijk om te zien dat men zo tekeer gaat tegen het gebruik van stukjes muziek waar men alleen maar van kan denken; hee das leuk wat is dat, die wil ik ook aanschaffen, maar vervolgens blijkbaar niet optreden tegen concerten van groepen en artiesten die integraal op YouTube te vinden zijn. Of wat te denken van de honderdduizenden nummers die met clip en al te vinden zijn op deze zelfde vergaarbak, en vervolgens ook meerdere miljoenen keren bekeken zijn?

Dezelfde song, Crunchy Granola Suite, meer dan 10.000 maal bekeken.

Door Neil Diamond zelf maar niet door Diamond zelf gepost meer dan 37.000 keer.

Eenzelfde 154.486 maal bekeken.

En zo kan ik echt nog een A4,tje doorgaan.

Nee, dat stukje onder de presentatie van Ad Bouman (of welke dj dan ook) zorgt vast voor een onoverkomelijk tekort bij CBS, dus moet het kanaal platgelegd worden, en wel nu!

Meten met twee maten.

 

Hi hoekkeoh,

Due to a copyright claim, your YouTube video has been blocked in some countries. This means that your video is still up on YouTube, but people in some countries may not be able to watch it. In "some countries"? Alles behalve Nederland

Video title: .......
Copyrighted content: Crunchy Granola Suite 
Claimed by: SME

View claim details

Why this can happen

Your video might contain copyrighted content.

Copyright owners can choose to block YouTube videos that contain their content.

- The YouTube Team

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanuit het buitenland veel meer hits dan je zou denken. UK, America, Duitsland, Spanje, Frankrijk, België, Japan, Denemarken, Noorwegen, Ierland, Zweden, Italië, Oostenrijk, Australië etc.  Er staan ook behoorlijk wat UK clips op Please login or register to see this link.   Zoals ik aangeef laat ik nu Youtube/ platenmaatschappijen alle content wat hun niet bevalt "eruit slopen".

Het zit hem ook vooral in: Copyright owners can choose to block YouTube videos that contain their content. Uit ervaring kan ik vertellen dat ze dat ook doen, wel of geen rechthebbende. YT kijkt namelijk niet of het terecht is. Dat mag jezelf proberen uit te vechten met de maatschappijen. Onbegonnen werk kan ik je vertellen.

Ook zijn video's die geblokkeerd zijn in het buitenland niet in de lijst te zien in dat land Omnivoor, dus ja, wat je zegt kan kloppen. Alles wat jij ziet werkt.

bewerkt door Alex
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vaak zie je hier wel de thumbnail, maar als je dan op het clipje klikt een grijs  spikkelig scherm met de mededeling ''copyright'' etc. Zou je ajb een linkje van een gewraakte video kunnen plaatsen, Alex, dan wil ik wel eens zien wat er hier aan gene zijde van de Noordzee gebeurt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Omnivoor. ik val in herhaling: Zoals ik aangeef laat ik nu Youtube/ platenmaatschappijen alle content wat hun niet bevalt "eruit slopen". Nee, ik kan je dus geen link meer sturen waar een claim op zit over niet beschikbaar in het buitenland, Je krijgt nu dus de filmpjes te zien waar Crunchy Granola Suite is weggefade of totaal verwijderd, maar wel weer beschikbaar. Daarom laat ik het door YT verminken. Dan krijg je dus een voorbeeld als dit, maar wel weer beschikbaar omdat deze track verwijderd is: Op 3'41"

of dit

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 uur geleden zei Alex:

Meten met twee maten.

 

 

Er zit een verschil tussen het delen van materiaal in volledigheid met als enig doel het promoten van dat materiaal zelf en het bewerken van materiaal met als doel het promoten van een ander werk door het eerder genoemde materiaal hiervoor als ondersteuning te gebruiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is fijn dit es te lezen en te weten met hoeveel maten YouTube meet. Wat er vaker allemaal geblokkeerd wordt en wat werkelijk nodig is en zin heeft. In het verleden zijn er al diverse verhalen geweest en ik heb met YouTube al meer meegemaakt, dan dat ik hier neertyp en zal neertypen. Ik ben de gehele historie van YouTube gaan bestuderen en vooral de rechtszaak over de plaat Survivor - eye of a tiger. Als je dat leest ..... en vaker heb ik de indruk van het veelal in Nederland te doen is, maar in Duitsland kunnen ze er allemaal ook wat van, inclusief WB.  Een merkwaardig beleid met vele keuzes die totaal niet kloppen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.