Spring naar bijdragen

Uitzoekbanden zeezenders


Vincent

Aanbevolen berichten

over de reeks 269 :

dit is de correcte volgorde :

 

band 3 is Peter Van Dam en vanaf 20 minuten : Norbert's showtrein (9u-9u30)

band 2 is Peter Van Dam closedown Mi Amigo om 19 uur en start Caroline (Johnny Jason)

band 1 is Johnny Jason (vervolg van band 2)

band 4 is Johnny Jason vanaf 21 uur

 

alle opnames zijn van zaterdag 7 september 74.

 

leuk ... deze banden !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ben nu aan 't luisteren naar band 3.

Even een vraagje : na Dalida (gigi l'amoroso) zijn er enkele reclames te horen en direct daarna The Equals (baby come back). Deze plaat wordt aangekondigd door ??? (ik denk Joop Verhoof) ... Of zou dat toch Peter Van Dam zijn ? Ook bij de afkondiging en de aankondiging van Nico Haak heb ik serieuze twijfels of dat Peter is ...

Joop zijn presentatiestijl was rustig. Peter was nogal "hevig" :) (zeker niet slecht bedoeld hé) 

 

Luister eens aub.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Band 239-1 : continue zappen tussen Veronica en RNI (fm).

Op 6.30 minuten hoor je het RNI nieuws waar melding wordt gemaakt dat Radio Condor zijn anker gebroken heeft en op drift is.

Daarna hoor je Scheveningen-radio en daarna afwisselend RNI en Veronica. Telkens veel nieuwsuitzendingen maar steeds zonder vermelding van radio Condor.

 

Op naar de volgende !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

band 239-3 :

aan het begin een zeer klein stukje van radio Atlantis.
Daarna veel stukken waar enkel ruis te horen is.
Ook nog stukjes Veronica en RNI

Het laatste kwartier een nieuwsuitzending van Hilversum over radio Condor en daarna nog eens van RNI.

Ik denk dat degene die dit opgenomen heeft een voorkeur had voor Daffy Don Allen :)

Eerlijk gezegd : ik hoor hem ook zeer graag bezig.

 

Op naar band 4

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Band 239-4

groot stuk (half uur) Daffy Don Allen (7 of 8 nov 1973)

op 32 minuten zendersluiting van Veronica (2 uur 's nachts) (8 nov 1973)

daarna RNI met Ferry Maat (met tijdsein van 15 uur)

stukje Hans Mondt

en terug zappen tussen RNI en veronica

op 45 minuten : Hilversum over lancering raket Skyline (niet zeker van de naam)

daarna hetzelfde van (ik denk) de BBC.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei Danny Van Vlaanderen:

Op 6.30 minuten hoor je het RNI nieuws waar melding wordt gemaakt dat Radio Condor zijn anker gebroken heeft en op drift is.

239.1 Als je dit leest zou je denken dat het juli 73 is, maar door de melding dat Atlantis het schip heeft gekocht moet het november 73 zijn. Ik dacht dat het MS Jeanine in problemen kwam op 6 november 73 en dat toen werd besloten naar Duitsland te varen om het schip verder uit te rusten. Piet was waarschijnlijk nieuws aan het zoeken over Atlantis. De vermelding Seagull-Atlantis oktober-november 73 lijkt nogal verwarrend. Seagull en Atlantis staakten de uitzendingen op 18 oktober 73 vanaf de MV Mi Amigo toen de tijdelijke constructie naar beneden kwam. Ik heb ooit geruchten gehoord dat Atlantis op 456m testuitzendingen vanaf het MS Jeanine zou gedaan hebben in november 73, maar ik heb daar nooit bevestiging van gevonden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

239.3 lijkt me het oudste spoor van de band te zijn. Eerst 20 min Atlantis en dan fragmenten RNI en Veronica waarschijnlijk van voor 19 oktober 73, gevolgd door opnames van 6 of 7 november 73 met nieuwsfragmenten van RNI en AMP over het losslaan van de Condor van Adriaan van Landschoot (MS Jeanine)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6401
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Peterbaars
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.