Spring naar bijdragen

Caroline boek


Juul

Aanbevolen berichten

Dag Leendert, dat zou kunnen. Ik zag op de zeezenderdag in Harlingen wel meer boeken die ik niet heb. Dat dwangmatige gevoel dat "het compleet moet zijn" heb ik niet meer. Daarnaast heb ik het een beetje gehad met "een nieuwe druk met weer een paar blz, aanvulling". Ik wil nog wel die drie boeken van EAP over Caroline North, South en London aanschaffen. Begreep in Harlingen van Ray Anderson dat die ook al aangevuld zijn/worden (in ieder geval één) dus dat pak ik dan gelijk even mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Juul:

Da's nog niks vergeleken het aantal scans dat ik in de loop van de afgelopen 15 jaar voor het Veronica archief gemaakt heb..................

 

Juul, je bent de enige die daadwerkelijk de Veronica geschiedenis hebt gereconstrueerd aan de hand van foto's ,documenten en herinneringen. Niemand uit jouw 'klas' heeft het gedaan. Geweldig.  Ik heb daar heel veel bewondering voor.  Het kost veel tijd en geduld en het kan ten koste gaan van het sociale leven.

 

En voor wie doe je het eigenlijk ? Voor een verdwaalde autistische student die in 2060 een scriptie gaat schrijven over 100 jaar Veronica?

 

Ik woon meer dan 1500 km van je vandaan, maar de waardering neemt niet af met de kilometers hoor!

 

Ben van hetzelfde  soort als velen onder ons, die nu alles willen delen in de hoop dat er iets voor 'later' bewaard blijft.

 

Salut

Leendert

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

26 minuten geleden zei Albatrosstudio:

Dag Leendert, dat zou kunnen. Ik zag op de zeezenderdag in Harlingen wel meer boeken die ik niet heb. Dat dwangmatige gevoel dat "het compleet moet zijn" heb ik niet meer. Daarnaast heb ik het een beetje gehad met "een nieuwe druk met weer een paar blz, aanvulling". Ik wil nog wel die drie boeken van EAP over Caroline North, South en London aanschaffen. Begreep in Harlingen van Ray Anderson dat die ook al aangevuld zijn/worden (in ieder geval één) dus dat pak ik dan gelijk even mee.

Het boek van Stuart Vincent (dj/technicus  Voice of Peace, Caroline, Laser,) is een een verzameling van persoonlijke herinneringen. Nieuw. Dus geen aanvulling van iets bestaands met een paar nieuwe zinnen.

 

Douwe, ik begrijp dat je het wel mooi vindt na al die jaren. Vergeet  niet, dat we  inmiddels zijn gedecimeerd tot een clubje' fossiele' zeezenders liefhebbers.

 

Ik had tranen in mijn ogen , toen ik Rob Olthof bezocht tijdens zijn laatste dagen voor zijn dood in het hospice in Wilnes. De kamer stond vol met herinneringen aan de zeezenders. Foto's  van de schepen en  nagemaakte schaalmodellen.  Ik had nooit gedacht dat de zeezenders zo'n indruk op iemand zouden kunnen achterlaten. Rob stierf in zijn bed omringd  met zeezender herinneringen. Hoe  veel 'mooier' wil je het  nog hebben?

 

Rob's hele leven was zeezenders. Uniek. Ik ken er nog één . Die woont in Groningen( zie foto)....

 

Salut

Leendert

 

 

DSCF5437.JPG

bewerkt door Leendert Vingerling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik "vind het wel mooi" in de goede zin van het woord. Ik heb genoeg (iets anders dan er genoeg van) en als ik echt iets zoek weet ik de weg wel om het aan de verzameling toe te voegen. Ik heb honderden uren opgenomen en nog nooit afgedraaid. Stapels geluidsdragers zonder briefje wat er op staat.... Vorige week bladerde ik met Ben onder een drankje in de tuin door een beschrijving van mijn video's en gaf hem een aantal videobanden mee met het boekje. Vervolgens meldde Ben dat er nog een lijst tapes achter in het boekje zat. Gummiberen enzo van de kids maar ook veel VOO. Schiet me te binnen dat er inderdaad nog een doos vol op zolder staat door ruimtegebrek in de studio. Over drie en half jaar ga ik met pensioen en het archief weer eens op orde brengen. Intussen gaat Tino door mijn banden met beschrijving heen en Ben door de video's.............

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Leendert Vingerling:

En voor wie doe je het eigenlijk ? Voor een verdwaalde autistische student die in 2060 een scriptie gaat schrijven over 100 jaar Veronica?

 

Lijkt mij in principe (toch?) voor alle luisteraars die vroeger afstemde op de 192+538 en misschien ook wel een beetje voor die verdwaalde autistische student in 2060. :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Albatrosstudio:

Ik heb honderden uren opgenomen en nog nooit afgedraaid. Stapels geluidsdragers zonder briefje wat er op staat....

 

Dat is waarschijnlijk het probleem van heel veel verzamelaars. Gelukkig heb je geen verzamelstoornis. Degenen die dat wel hebben kunnen geen afstand van hun bezittingen doen.

Please login or register to see this link.

 

8 uur geleden zei Albatrosstudio:

 Over drie en half jaar ga ik met pensioen en het archief weer eens op orde brengen. 

 

Dan heb je het blijkbaar financieel goed voor elkaar, want dat gaat mij niet lukken. Het legitieme excuus zijn de zeezenders. Heb in die tijd niets kunnen opbouwen. 

 

Salut

Leendert

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat laatste is mij wel gelukt. Toen ik begon bij de PO kon je niet eerder dan op je 27e in het pensioenfonds. Dus 1975 was prima.  Daarnaast kreeg ik de laatste jaren nog een z.g. "markttoeslag" vanwege mijn, zoals de directie schreef "drang om alles maar te bewaren en te beschrijven van de TROS geschiedenis."

En wat is er mee gebeurd?……………….Je raad het al, niks dus.

Ook heb ik mij vele jaren ingespannen als OR lid, had ik bij Veronica al toen ik in de afvloeiings commissie zat, en toen de TROS directie zei op m'n 57e ;"we horen wel als je wilt stoppen hé?", was het mij duidelijk, ik had geen plezier meer in m'n job en ben gestopt. Met behoud van……..tot m'n 60e en toen met pre-pensioen.

En ik mocht m'n iMAC meenemen. En die werkt nog steeds. En in augustus gaan we weer met de oude knarren varen op de Eem, reunié dus.

 

Nu ben ik op een leeftijd gekomen dat ik denk, "wat moet ik er mee?". Ik heb toch diabetes en dan heb je toch een ander vooruitzicht dan een gezond iemand. Daarom scan ik  nog wat boeken en al m'n andere spullen gaan net als Douwe dat doet ergens anders heen. De erge bewaardrift is er wel af.

Maar ik werd pas verblijd met de SRE jingles en dan kan ik lekker terug gaan naar m'n jeugd. Dat is geweldig.

 

En voordat je het weet;"Terug kijken doet de dingen mooier lijken" ( Frank Boeijen )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Leendert Vingerling:

 

Dat is waarschijnlijk het probleem van heel veel verzamelaars. Gelukkig heb je geen verzamelstoornis. Degenen die dat wel hebben kunnen geen afstand van hun bezittingen doen.

Please login or register to see this link.

 

 

Dan heb je het blijkbaar financieel goed voor elkaar, want dat gaat mij niet lukken. Het legitieme excuus zijn de zeezenders. Heb in die tijd niets kunnen opbouwen. 

 

Salut

Leendert

 

Ik klaag niet (maar zonder echtscheiding had ik nu al de hele dag boven in de studio kunnen zitten archiveren...............)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Juul:

en toen de TROS directie zei op m'n 57e ;"we horen wel als je wilt stoppen hé?", was het mij duidelijk, ik had geen plezier meer in m'n job en ben gestopt. Met behoud van……..tot m'n 60e en toen met pre-pensioen.

 

Juul,

Ik neem aan dat je je realiseert dat je enorm geluk hebt gehad met deze regeling, want tegenwoordig kan dat niet meer. Het was wel erg riant om op 57 jaar al te kunnen  stoppen. De huidige generatie moet tot 67 jaar werken en er blijft steeds minder over.

 

Je bent echt een 'zondagskind', behalve je diabetes dan. Dat is heel lastig en vereist een aangepaste manier van leven.

 

Gelukkig heb je de tijd na je  57e  jaar goed besteed en wat nagelaten voor die 'verdwaalde autistische student 'die in 2060 een scriptie schrijft over 100 jaar Veronica. Hij zal je eeuwig dankbaar zijn, alleen heb je er dan zelf weinig aan, want ik veronderstel dat je geen 113 jaar wordt...

 

Salut

Leendert

 

 

bewerkt door Leendert Vingerling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Leendert Vingerling:

De huidige generatie moet tot 67 jaar werken en er blijft steeds minder over.

 

 

Inmiddels staat de teller op 67 jaar en 3 maanden. En als je Please login or register to see this link. je geboortedatum invult kan je zien wat de verwachting is. Ik ben uit 1964 en de verwachting is 68 jaar en 6 maanden.... maar we dwalen af van het Caroline Boek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Vincent:

 

Inmiddels staat de teller op 67 jaar en 3 maanden. En als je Please login or register to see this link. je geboortedatum invult kan je zien wat de verwachting is. Ik ben uit 1964 en de verwachting is 68 jaar en 6 maanden.... maar we dwalen af van het Caroline Boek.

 

We dwalen inderdaad af, maar het is wel zo interessant. Behalve de gezamenlijke zeezender hobby, is dit ook een gezamenlijk probleem.

 

Juul heeft ontzettend 'mazzel' gehad om op 57 jaar te kunnen stoppen. En 'wij' buffelen maar door. Ik heb er soms ook geen zin meer in, maar stoppen kan niet, want  er zijn geen riante regelingen meer. Ook niet in Frankrijk. 

 

En als ik dan lees dat jij tot bijna je 69 ste moet blijven werken, dan hoop ik vooral dat je tegen die tijd nog leeft. In herinnering gingen velen al voor het bereiken van deze leeftijd dood:

 

Gerard van Dam, Danny Vuylsteke, Jan Kat, Peter Clark, Blake Williams, Fergie, Bilbo, Tony Allan, Joost Verhoeven, Hans Mondt ,Samantha Dubois, Herman de Graaf, Peter Zonneveld, Jeroen Soer ,Arie van Loon, Rob Olthof, Hans Verbaan, Rob van der Meer, Rob Out, etc etc

 

 

Salut

Leendert

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 months later...
Op ‎22‎-‎6‎-‎2017 om 14:25 zei Omnivoor:

Toen ik mijn repliek plaatste had jij inmiddels gereplikeerd en lijkt het alsof ik een dement moment doormaak ;)

Ik vind je woordkeuze "een dement moment doormaken" weerzinwekkend. Mischien dat 1 der moderatoren hier even een streepje door wil halen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei erco59:

Staat nu ook op : www.americanradiohistory.com

                               UK Miscellaneous

Gr

Eric C.

 

Dank je wel voor de link!

 

3 uur geleden zei Harm ten Brink:

Dan willen we wel graag een foto van je waarop je op je knieën zit! :D

 

Andere keer misschien, is nu niet meer nodig ;)

6 minuten geleden zei Paul de Haan:

Ik vind je woordkeuze "een dement moment doormaken" weerzinwekkend. Mischien dat 1 der moderatoren hier even een streepje door wil halen.

 

Het was toen heet las ik...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Willem 1959:

Voor de liefhebbers is hier nog een ander Caroline boek te downloaden. Ik kwam dit bij toeval tegen. SOS 10 days in the life of a lady door Simon Barrett.

 

Please login or register to see this link.

 

Groet,

Willem

 

 

 

Dank Willem.

 

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.