Spring naar bijdragen

Caroline/Laser dj en technicus Blake Williams overleden


Leendert Vingerling

Aanbevolen berichten

Blake Williams is gisteravond is in Albuquerque( New Mexico) overleden aan de gevolgen van een zware astma aanval. Vorige  week werd hij opgenomen in het ziekenhuis en raakte daarna in coma. Hij is er niet meer uitgekomen. Blake wordt gecremeerd en de as zal op de ranch  van zijn vader in Arizona worden uitgestrooid.

 

Blake Williams was een uitstekende discjockey en zender technicus . Hij werkte voor radio Caroline en Laser 558. Heb Blake diverse malen ontmoet op beide schepen en vond hem een zeer prettige persoonlijkheid. In Amerika op bezoek bij Jeff Davis in Arizona was hij helaas niet in de gelegenheid om bij te praten.

 

Vorige week zocht ik Tom Anderson op en zond hem daarna enkele foto's toe van zijn tijd aan boord van Caroline.  Blake stond daar daar ook op. Toeval?

 

Paul Rusling heeft een necrologie over hem geschreven.

 Please login or register to see this link.

 

Salut

Leendert

Blake Williams, Marjo Marcus,Tom Anderson, Caroline 1983.jpg

Tom Anderson, Marjo, Blake Williams 1983.jpg

Tom Anderson, Leendert, Blake Williams, Jelle Boonstra 1983.jpg

Tom Anderson, Blake Williams, 1983.jpg

bewerkt door Leendert Vingerling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Juul:

Vlnr………...  ???????

 

makkelijk zat, Zonnebril= Tom Anderson

                      T-shirt met streep= Blake Williams

                      Reddings boei = Leenderd zelf

                      vrouwelijk persoon = Marjo Marcus

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

57 minuten geleden zei andre ph5c:

 

 

makkelijk zat, Zonnebril= Tom Anderson

                      T-shirt met streep= Blake Williams

                      Reddings boei = Leenderd zelf

                      vrouwelijk persoon = Marjo Marcus

 

Helemaal goed André op de spelling van mijn naam na. Het is Leendert met een 't' aan het eind. Onthoud het voor een volgende keer.

 

Het is jammer om iedere keer dit soort berichten te plaatsen. Het hoort nu eenmaal bij het leven. We zijn niet onsterfelijk, dus er komt een moment dat we zelf ook dood gaan. Bull Verweij met 100 jaar moest ook helaas zijn meerdere erkennen in 'de man met de zeis' (symbool voor de dood)

 

Het blijft toch jammer dat Juul de meest spannende jaren van de zeezenders niet actief  heeft meegemaakt. Bijna alles was verboden, maar dat gaf juist  een extra dimensie. Juul's  Veronica was 'gewoon' een baan.

 

Toch denk ik dat Juul een geweldige echte 'piraat' zou zijn geweest. Een soort Peter Chicago. Met niets aan boord , toch iets maken dat werkt.

 

Ik heb veel waardering voor de pioniers uit de Veronica  tijd, maar ze  hadden het geluk dat ze'ongehinderd' hun gang konden gaan. Dat was niet aan de generatie na 1974 besteed. Dus ook aan Blake Williams niet.

 

Blake bleek 'achteraf' homoseksueel te zijn, maar kwam daar als Amerikaan in 1983 (nog) niet voor uit. Het heeft hem wel veel parten gespeeld. Hij durfde het niet openlijk te zeggen.  

 

In Nederland waren  we toen al erg ver in de acceptatie van homoseksuelen. Een getraind oor hoort het direct,want ze hebben een andere intonatie, maar de argeloze luisteraar bemerkt dat niet.(Tony Allan, Hans Mondt, Marc Jacobs, Ad Roberts, Bart van Leeuwen, Frits Koning, Susan Charles, David Lee Stone,etc)

 

 

Salut

Leendert

 

 

 

 

 

 

 

 

 

bewerkt door Leendert Vingerling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 uur geleden zei Leendert Vingerling:

Het is Leendert met een 't' aan het eind.

Ook bekend als Jan Olienood, oorspronkelijk met een D (nood aan olie), maar het werd een "t" toen iedereen het toch maar een "t" schreef.

 

20 uur geleden zei Juul:

Makkelijk ? Ik wist het niet.

ter informatie: als je met je muis op de foto's van Leendert staat, zie je onderaan de namen verschijnen van wie op de foto's staat. Altijd interessant om met de regelmaat van de klok foto's hier te zien verschijnen uit zijn collectie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 uur geleden zei Juul:

En dat was veel werk, erg veel. Lange dagen dwars door het land.

En na dat project vroeg de TROS directie of ik niet in vaste dienst wilde komen  werken. "Je komt van zee, en da's goed volk" zei de legendarische Joop Landré.

 

Ik neem aan dat Joop Landré de mentaliteit van de zeezender Veronica bedoelde en niet zozeer dat je zelf op zee hebt gezeten.

 

De zee avonturen hebben voor mij geen enkele deur geopend. Heb nog een blauwe maandag iets voor de NCRV Sport mogen doen, maar chef Govert van Brakel had  bij het sollicitatie gesprek weinig met Delmare of Monique. Het zei hem niets.

 

Toen ik radio Caroline liet vallen, kwam er wel iets van herkenning naar boven. Verder was het allemaal een 'ver van zijn bed show'.

 

Pas nu, merk ik dat mensen het interessant vinden en dankzij het internet kunnen  ze zich inlezen en een beeld vormen over de zeezenders. Iets wat destijds niet mogelijk was. Of je moest geabonneerd zijn op de Freewave of het Free Radio Magazine.

 

Salut

Leendert

 

 

 

 

bewerkt door Leendert Vingerling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei bert ree:

Ook bekend als Jan Olienood, oorspronkelijk met een D (nood aan olie), maar het werd een "t" toen iedereen het toch maar een "t" schreef.

 

ter informatie: als je met je muis op de foto's van Leendert staat, zie je onderaan de namen verschijnen van wie op de foto's staat. Altijd interessant om met de regelmaat van de klok foto's hier te zien verschijnen uit zijn collectie.

 

 

Ik zie niks in mijn browser. (Safari)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heren, heren met verbazing volg ik deze stream met bepaalde kennisuitwisseling. Ik reageer weinig tot nooit op postings in de groep hoewel ik zelf wel het een en ander aan informatie plaats, ondermeer de vondsten op het gebied van tunes en meer. Ik zie dit als relevante kennisoverdracht. Het heeft namelijk van doen met het maken van een radioprogramma, namelijk hoe er kleur aan een programma wordt (werd) gegeven.

 

Echter zie ik het nut er niet van in om openlijk informatie te verstrekken over 'eventuele' homoseksualiteit van personen die radio hebben gemaakt of nog maken. Allereerst komt het in alle lagen van de bevolking voor, is het aan de personen zelf om het al dan niet te melden en is er sprake van een verregaande en ongevraagde vorm van mensen in een bepaald hokje te zetten zonder dat er een daadwerkelijke toets aan vooraf is gegaan.

 

Ik vraag me dan ook af wanneer andere categoriën aan bod komen. Wat te denken van mensen die aids hebben opgelopen, drugs verslaafde radiomakers, gokverslaafde voormalige medewerkers, oud deejays die psychische problemen hebben opgelopen middels hun zeeloopbaan, sex verslaafde mannen en vrouwen. Ettelijke andere voorbeelden van 'hokjesgeest' zijn te noemen. Het lijkt mij echter verstandig ons verre van deze vorm van beleven van onze (gemeenschappelijke) radiohobby te houden. 'We' treden anders wel heel erg in de privésfeer van deze mensen.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei hans knot:

is het aan de personen zelf om het al dan niet te melden

 

Misschien dat Steve England dan nog wat jingles kan inspreken voor de betreffende groep, die ze dan eventueel kunnen gebruiken in toekomstige programma's.

 

Maar het is eigenlijk niet nodig, want net zoals bij Tony Allan weten we toch dat ze homo zijn!?

 

Ik denk dat jij een probleem ziet wat er niet is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei hans knot:

Ettelijke andere voorbeelden van 'hokjesgeest' zijn te noemen. Het lijkt mij echter verstandig ons verre van deze vorm van beleven van onze (gemeenschappelijke) radiohobby te houden. 'We' treden anders wel heel erg in de privésfeer van deze mensen.

Hans,

 

Ik ben het niet met je eens.

 

Van alle genoemde personen is hun geaardheid bekend of hebben ze er zelf mee gekoketteerd. 

 

We plaatsen ze helemaal niet in een speciaal hokje, maar proberen de persoon beter te begrijpen. Grappen van Gordon en Joling  of Paul de Leeuw kun je ook beter plaatsen als je weet uit welke context ze komen. 

 

Een bepaalde gebeurtenis, verslaving of geaardheid kan voor iemand een invloed op de rest van zijn leven hebben. Door dat niet te melden, maak je een journalistieke fout. Het hoe, wat waarom, wanneer etc zijn essentieel.

 

Ik vind privé-sfeer een rekbaar begrip, want dat zou betekenen dat je helemaal niets over iemand meer zou kunnen vertellen, behalve gortdroge kost als leeftijd. Door iemand te beter begrijpen heb je meer nodig en dat kan de privé sfeer raken.

 

Alles heeft een privé oorsprong. Hitler, Mart Smeets, Merkel, Wilders, Churchill, O'Rahilly, Tack, Van Dam, Lex Harding  en ja ook Hans Knot enz. hebben allemaal een persoonlijke drijfveer gehad. En jij wil dat  we dat omwille van de privacy niet meer melden?

 

 

Wordt een saaie boel...

 

 

Salut

Leendert

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik vind dat seksuele geaardheid niets te maken heeft met radio. In vele artistieke beroepen komt het voor en persoonlijk vind ik dat we dit niet hoeven te behandelen Leendert. Het is dus een advies en geen verbod. En de ene journalist of historicus gaat er gemakkelijker mee om en de ander weer voorzichtiger. Laat mij maar lekker in die laatste categorie blijven. Dat heeft niets met het maken van een fout van doen.

 

Met opzet heb ik in geen enkel rapport melding gemaakt van de problemen die bepaalde deejays hebben met pedofolie en meer. Is hun zaak en die van een rechter niet van mij om over te publiceren, daar is de gossip pers volgens mij voor.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei hans knot:

Met opzet heb ik in geen enkel rapport melding gemaakt van de problemen die bepaalde deejays hebben met pedofolie en meer. Is hun zaak en die van een rechter niet van mij om over te publiceren, daar is de gossip pers volgens mij voor.

 

Toch weet ik het om wie het gaat en niet uit de gossip pers.

 

Heeft trouwens helemaal niets te maken, met het homo onderwerp, waar we het hier op het forum over hebben

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei hans knot:

Met opzet heb ik in geen enkel rapport melding gemaakt van de problemen die bepaalde deejays hebben met pedofolie en meer. Is hun zaak en die van een rechter niet van mij om over te publiceren, daar is de gossip pers volgens mij voor.

 

 

Nee Hans, pedofilie is niet 'hun' zaak, maar een ernstige zaak  die vele slachtoffers maakt en die dient gemeld te worden. Deejay of niet.  De feiten spreken voor zich en als 'zelfs' de BBC het meldt, maar jij niet dan ben je een 'wegkijk journalist'  Een policor schrijver, en dat wil je toch ook niet zijn?

 

Please login or register to see this link.  

33 minuten geleden zei hans knot:

ik vind dat seksuele geaardheid niets te maken heeft met radio. In vele artistieke beroepen komt het voor en persoonlijk vind ik dat we dit niet hoeven te behandelen Leendert. Het is dus een advies en geen verbod. En de ene journalist of historicus gaat er gemakkelijker mee om en de ander weer voorzichtiger. Laat mij maar lekker in die laatste categorie blijven. Dat heeft niets met het maken van een fout van doen.

 

Mee eens, maar het wordt hier toch niet behandeld als een ziekte? Het komt terloops ter sprake en doet niets af aan de kwaliteit van de personen. Verschil is dat jij het liever niet meldt en een ander daar geen problemen mee heeft.

 

Verschil moet er zijn. Ook verschil van mening. Moet kunnen.

 

 

Salut

Leendert

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kijk niet weg Leendert, neem de informatie tot me en waar nodig publiceer ik als het in mijn ogen en oren van historisch nut is in mijn doelgebied. Gek ik heb nooit iemand gehad die het vreemd vond dat ik er niet over publiceerde. Recentelijk las ik nog een boek waarin de Caroline deejay vermeldde dat hij eerst de poes van een ons welbekende dame aan boord van de Ross had bemosterd en daarna verder is gegaan met zijn daad. Heeft dat dan ook waarde om te melden in zo'n boek? Iedere journalist zal een afweging maken en al snel zoveel mogelijk en breed mogelijk willen publiceren, ik heb bij mijn opleiding tot historisch documentalist geleerd duidelijke lijnen voor mezelf uit te zetten waarover te willen publiceren. En dat zal ik dan ook altijd blijven doen. Prettige avond verder

Hans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei hans knot:

Recentelijk las ik nog een boek waarin de Caroline deejay vermeldde dat hij eerst de poes van een ons welbekende dame aan boord van de Ross had bemosterd en daarna verder is gegaan met zijn daad. Heeft dat dan ook waarde om te melden in zo'n boek?

 

Dat heeft alleen waarde als het onderwerp over bijvoorbeeld seksuele uitspattingen of relaties aan boord gaat. Hangt dus af van het onderwerp.

 

Jij houdt het over het algemeen liever wat zakelijker en dat is je goed recht. Iedere journalist kiest zijn of haar invalshoek.

 

Salut

Leendert

 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

4 minuten geleden zei Albatrosstudio:

Ik heb trouwens nog nergens het gortdroge feit hoe oud Blake Williams is geworden terug kunnen vinden.

 

Blijkbaar niet bekend: Blake Williams From Arizona, Blake was one of the original DJ crew aboard the Laser ship, the mv Communicator. As an accomplished engineer, he was on board for the test broadcasts in February 1984 and a taped show also went out on 4th March. That was all the broadcasting he did for Laser but in May he turned up on the rival station, Radio Caroline, working as DJ, engineer and Programme Controller. Following his last show on 17th July, he returned home to the States. 

 

Please login or register to see this link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.