Spring naar bijdragen

Tom Blom overleden


pvanklei

Aanbevolen berichten

Please login or register to see this link.

 

Voormalig NOS Langs de Lijn-presentator Tom Blom is overleden, heeft de NOS bekendgemaakt. Hij presenteerde het programma in de jaren 70 en 80, meestal samen met Willem Ruis. Blom is vorige week getroffen door een hersenbloeding en vandaag aan de gevolgen daarvan overleden.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch ook geraakt door dit droevige bericht. Een stem die ook in mijn jeugd veelvuldig langskwam in verschillende gedaanten....van 'de troetelschijf' tot aan 'Te land, ter zee en in de lucht'

 

Hij heeft zelfs een aantal malen de Nationale Hitparade gepresenteerd. Heeft iemand daar toevallig nog opnames van?

Ter nagedachtenis....

Alvast dank!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ken het programma niet maar wel leuk om te vertellen dat "Beukers" de bijnaam binnen de omroep van Piet Wielinga was. Piet speelde nl in een bandje met omroepmensen en die noemden hem zo. En Piet zal de plaatjes wel uitgezocht hebben vermoed ik.

Piet woonde in Bunschoten tegenover mij. Er woonden in "het dorp" (zoals wij Bunschoten nog steeds noemen ) veel omroepmensen en ook erg veel Philips mensen. 

Piet is jaren geleden overleden.

df72395de02920b96f644f6109bb52621bb998e8bfbdc4773f9cc125fd2e72e0.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tom Blom bedankt voor alles wat je gedaan hebt. Jouw markante stem is helaas niet meer onder ons, maar wat heb je ons laten genieten: Te Land, ter zee en in de Lucht, Tros op Donderdag, Langs de Lijn en nog heel veel meer.

En niet te vergeten de jingles en documentaires die je ingesproken hebt.

En nog heel veel meer op de radio. Je deed het geweldig allemaal. TV en internet speelde nog geen hoofdrol, dus miljoenen mensen hingen aan jullie lippen. (samen met Willem Ruis, Ferry de Groot en vele anderen)

Maar je maakte mede de Tros en NOS groot.

 

Rust zacht Tom. Maar wat zullen we jouw stem nog heel vaak gaan horen!

Ben je nog steeds een beetje bij ons. Dat verdwijnt gelukkig niet.

Je bent gewoon onvergetelijk. Dus afscheid nemen is heel moeilijk voor mij.

Want jouw markante stem zal nooit gaan doven.

 

Heel veel  sterkte aan de familie toegewenst in deze zware dagen.

Maar Tom zal nooit uit ons leven gaan verdwijnen.

 

Nogmaals Tom: Bedankt voor alles wat je op de radio en Tv gedaan hebt.

Het is onvergetelijk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Op 3-7-2017 om 20:41 zei Sylvester:

Treurig... Had zo'n mooie stem. Iemand uit de tijd toen ik als prille tiener net naar Hilversum 3 luisterde Vorig jaar nog te gast bij KX Radio:

 

Please login or register to see this link.

In deze uitzending hebben we ook het hierboven door Juul genoemde Mercurius-fragment laten horen. In deze uitzending van de NOS op 3 op woensdagavond belt ook TROS-collega Klaas Vaak in, die een jaar eerder van Veronica naar H3 is overgestapt. 
Leuk om Tom (en mede-gast Anne van Egmond te horen reageren op deze en andere fragmenten.

Edwin

Op 5-7-2017 om 21:29 zei radiopioneer104:

Tom Blom bedankt voor alles wat je gedaan hebt. Jouw markante stem is helaas niet meer onder ons, maar wat heb je ons laten genieten: Te Land, ter zee en in de Lucht, Tros op Donderdag, Langs de Lijn en nog heel veel meer.

En niet te vergeten de jingles en documentaires die je ingesproken hebt.

En nog heel veel meer op de radio. Je deed het geweldig allemaal. TV en internet speelde nog geen hoofdrol, dus miljoenen mensen hingen aan jullie lippen. (samen met Willem Ruis, Ferry de Groot en vele anderen)

Maar je maakte mede de Tros en NOS groot.

 

Rust zacht Tom. Maar wat zullen we jouw stem nog heel vaak gaan horen!

Ben je nog steeds een beetje bij ons. Dat verdwijnt gelukkig niet.

Je bent gewoon onvergetelijk. Dus afscheid nemen is heel moeilijk voor mij.

Want jouw markante stem zal nooit gaan doven.

 

Heel veel  sterkte aan de familie toegewenst in deze zware dagen.

Maar Tom zal nooit uit ons leven gaan verdwijnen.

 

Nogmaals Tom: Bedankt voor alles wat je op de radio en Tv gedaan hebt.

Het is onvergetelijk!

Aan de TROS-donderdag heeft Tom nooit meegedaan. Hij begon op de VARA-dinsdag in 1972, later kwam de NOS erbij (woensdagavond na Joost), daarna Langs de Lijn (op zondag) en uiteindelijk de AVRO-maandag en AVRO-vrijdagnacht/zaterdagmorgen.
Ik miste hem al op de radio, sterkte aan degenen die hem in het echte leven moeten missen.

Edwin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.