Spring naar bijdragen

Extra AM op noodstroom generator


Aanbevolen berichten

Door een defecte kabelmof in de straatverlichting moest Liander afgelopen woensdag de spanning van ons huizenblok afschakelen.

Dat is niet handig als je een radiozender en stream hebt lopen...

Ik heb voor de gelegenheid een benzine aggregaat gekocht van nog geen EUR 200,00 die 1000 Watt / 4 Ampère kan leveren.

Het betreft een 'invertor' generator die de opgewekte wisselspanning eerst omzet in gelijkspanning en vervolgens weer in een wisselspanning met een zuivere sinus van 50 Hertz.

Uiteraard heb ik eerst een calculatie moeten maken van het opgenomen vermogen van de verschillende apparaten.

Er moesten 2 computers plus beeldschermen, modem, versterker en zender worden aangesloten.

Dat ging prima, zei het dat beide computers tegelijkertijd aangezet moesten worden omdat de spanningsdip dan te groot wordt.

Ik heb er een kort filmpje met mijn mobiel van gemaakt en de hele toko trok ongeveer 1,6 Ampère.

 

Please login or register to see this link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ha kijk zo ben je dus ook rampen proof Harm.

Hier een ding staan van de Lidl, ooit es een keer in de aanbieding gekocht.

Kan ruim 3 kilowatt maken, en is bedoelt om bij stroom storing de CV ketel aan de gang te houden.

Staat in de schuur met aspen benzine afgevuld.

En nog nooit gebruikt.

 

Theo

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha, dat doet me weer denken aan iemand die ooit eens op een flinke roeiboot een mast van 10 meter had geplaatst. Het doel moge duidelijk zijn, een soort mini Veronica maar dan anders. Helaas werd dat een fiasco. Voor zo iets moet er dan toch wel een kiel onder zitten anders .............. dus zo kapseisde het arme bootje. Einde project. Maar het kan ook anders, een LPAM'r in de States kwam op het idee om in zijn vijver een vrij grote modelbouw boot te verankeren met daarin een accu, zo'n 100 mW ding en een mp3 speler. Uiteraard ook een mastje van 3 meter van glasfiber. Jammer dat het een zoetwater vijver was. Maar dat ding bleef tenminste overeind. Maar ja Harm jij hebt nu éénmaal geen vijver alhoewel ik op FB de indruk krijg van wel.

 

Rob V.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Een generator hebben is nooit weg. Naast een 3kva 230v en 3 fases wil ik nog een 20kva exemplaar voor aan de auto, aangedreven door een PTO aftak as, of via een eigen diesel motor vanwege goedkopere rode diesel. Kan een automatische start worden ontworpen zodat bij stroom uitval automatisch de generator aanslaat en weer uit bij aanschakeling van het lichtnet? Of dit is iets... Please login or register to see this link.  in het Engels maar leerzaam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 9-10-2017 om 15:31 zei radio tpot:

Rode diesel?

Dat is nog te koop?

Dacht dat de accijnzen op rode gelijk getrokken waren met normale diesel.

Dat weet ik niet. In de UK mogen de pleziervaartuigen nog met rode diesel varen en dat geeft problemen als ze naar het continent varen. Zo werd een aantal maanden terug in Belgische jachthavens controle gedaan en er werden boetes uitgedeeld als er restanten rode diesel terug te vinden waren. Ondertussen wordt voor Engelsen in Belgische havens restanten nu gedoogd.

Een aantal jaren terug op de weg tussen Zwolle en Ommen kon je de rode diesel gewoon tanken naast de gewone diesel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.