Spring naar bijdragen

Veronica dag


Juul

Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei bert ree:

de tour de France komt daar ook.

 

De tour eindigt aanstaande zondag 23 juli in Parijs. De interland is op 31 augustus.

 

Een zeezender evenement zonder Douwe, is als Koningsdag, zonder de Koning. Het zal wel even wennen zijn.

 

Wat is de verassing Juul, of wordt er een worst voorgehouden om mensen te lokken?  De 'sterfdag' van zeezender Veronica kampt met een neergaande lijn van bezoekers.

Misschien maar eens een jaar overslaan? 

 

Over de hele linie loopt het bezoek terug. De Radiodag in Harlingen was ook geen vetpot voor de organisatie. Het is  natuurlijk verklaarbaar door de vergrijzing.

 

Het hele 'zeezendergebeuren' is over de 'houdbaarheidsdatum 'heen. De koek is op. Iedereen uit het verleden heeft zijn opwachting gemaakt en zijn zegje gedaan. En zelfs op dit Forum zijn de reacties op de onderwerpen beperkt en niet meer zoals tien jaar geleden.

 

Jammer, maar er is een tijd van komen en een tijd van gaan. En de tijd van gaan, is bijna gekomen...

 

 

Salut

Leendert

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Albatrosstudio:

Veel plezier allemaal. Ik ben dan naar Parijs voor Frankrijk - Nederland. De laatste strohalm om het WK voetbal in Rusland in 2018 te bereiken.

31 augustus 2017 kon wel eens dezelfde  dag worden met einde voor Radio Paradijs en Ned elftal voor WK.

35 minuten geleden zei Leendert Vingerling:

 

 

 

Wat is de verassing Juul, of wordt er een worst voorgehouden om mensen te lokken?  De 'sterfdag' van zeezender Veronica kampt met een neergaande lijn van bezoekers.

Misschien maar eens een jaar overslaan? 

 

Over de hele linie loopt het bezoek terug. De Radiodag in Harlingen was ook geen vetpot voor de organisatie. Het is  natuurlijk verklaarbaar door de vergrijzing.

 

Het hele 'zeezendergebeuren' is over de 'houdbaarheidsdatum 'heen. De koek is op. Iedereen uit het verleden heeft zijn opwachting gemaakt en zijn zegje gedaan. En zelfs op dit Forum zijn de reacties op de onderwerpen beperkt en niet meer zoals tien jaar geleden.

 

Jammer, maar er is een tijd van komen en een tijd van gaan. En de tijd van gaan, is bijna gekomen...

 

 

Salut

Leendert

 

 

 

 

 

 

 

 

Het zijn wel buitenplaatsen, Harlingen, HvH. Doe eens iets in de Randstad met gratis parkeergelegenheid, de groep 50 - 75 is voldoende mobiel, en groot!!

 

Het zeezender verhaal is inderdaad wel zo'n beetje ten einde, maar de muziek uit die tijd niet, vergeleken met het huidig aanbod zelfs fris en fruitig.

 

(Ik luisterde weer eens naar R1, Td France, en weer zo'n vreselijk saaie "eigentijdse" plaat, hop weg naar een fatsoenlijke echte muziekzender)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 minuten geleden zei ruudam:

Het zijn wel buitenplaatsen, Harlingen, HvH. Doe eens iets in de Randstad met gratis parkeergelegenheid, de groep 50 - 75 is voldoende mobiel, en groot!!

 

Ruud,

 

Ik betwijfel of de groep nog wel zo groot is. Mobiel zijn ze niet allemaal, want anders zouden ze wel naar Harlingen of Hoek van Holland zijn gekomen. Ik denk  dat de verminderde belangstelling komt, omdat er niets nieuws meer onder de zon is. Er is  daardoor geen aansporing om ergens naar toe te gaan. Bovendien zie je altijd dezelfde gezichten. En 'weer' Tineke de Nooij zien is geen openbaring meer.  Wel als bijvoorbeeld Tom Collins daar zou komen.

 

Salut

Leendert

 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei ruudam:

31 augustus 2017 kon wel eens dezelfde  dag worden met einde voor Radio Paradijs en Ned elftal voor WK.

Het zijn wel buitenplaatsen, Harlingen, HvH. Doe eens iets in de Randstad met gratis parkeergelegenheid, de groep 50 - 75 is voldoende mobiel, en groot!!

 

Het zeezender verhaal is inderdaad wel zo'n beetje ten einde, maar de muziek uit die tijd niet, vergeleken met het huidig aanbod zelfs fris en fruitig.

 

(Ik luisterde weer eens naar R1, Td France, en weer zo'n vreselijk saaie "eigentijdse" plaat, hop weg naar een fatsoenlijke echte muziekzender)

 

 

 

Dag Ruud,

 

Ik snap je werkelijk niet. Ad en ik en Niels hebben jaar in jaar uit de Veronica dag gedaan in Lapershoek. 

Is dat in het midden van het land of niet ? En……gratis parkeren.

 

De reunie dagen worden in feite niet meer door "ons" georganiseerd maar in de toekomst  afwisselend door het 192 museum dan wel RockArt. Zijn wij ook eens gast en hebben tijd om bij te praten.

Niet meer door ons. Dus da's ook een beetje antwoord aan Leendert. Zijn schrijven daar zit natuurlijk waarheid in. Zelfs bij mij op m'n 70ste heb ik erg vaak de gedachte: "Ik ben er klaar mee, ik heb het mooi en zo goed mogelijk beschreven en dat was het".

 

Ik weet niet of ik de 31ste in RockArt ben want ik wil niet dat hele eind meer rijden, is me te ver. De ogen worden minder etc. (Graves).

Helaas is "buurman" Douwe in Parijs anders had ik met hem mee gereden……………..

 

 

 

1 uur geleden zei Leendert Vingerling:

 

Ruud,

 

Ik betwijfel of de groep nog wel zo groot is. Mobiel zijn ze niet allemaal, want anders zouden ze wel naar Harlingen of Hoek van Holland zijn gekomen. Ik denk  dat de verminderde belangstelling komt, omdat er niets nieuws meer onder de zon is. Er is  daardoor geen aansporing om ergens naar toe te gaan. Bovendien zie je altijd dezelfde gezichten. En 'weer' Tineke de Nooij zien is geen openbaring meer.  Wel als bijvoorbeeld Tom Collins daar zou komen.

 

Salut

Leendert

 

 

 

 

 

Tom Collins kun je vergeten. Laten we maar zeggen dat er de laatste jaren enige "verwijdering is ontstaan".

En Tineke ik las het, ja, ik had ook liever Lex gezien, maar die zit niet op Radio 5. En m'n moeder zei altijd, "Beter iets dan niets"

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ondanks de uitnodiging zal ik er ook niet zijn, te ver weg en er is niets nieuws onder de zon.

Dat van die worst voorhouden moest ik smakelijk om lachen.

We hebben inderdaad al een paar keer gezien dat er een gast wordt beloofd die vervolgens niet kwam opdagen.

En waarom moet dat op die manier, we zijn toch geen kleuters?

 

Nee, ik maak er zelf wel een 'remembrance' dagje van door de 'Nationale zaterdagmiddag gebeurtenis' van 31-8-1974 integraal uit te zenden inclusief het originele nieuws.

 

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Juul:

Tom Collins kun je vergeten. Laten we maar zeggen dat er de laatste jaren enige "verwijdering is ontstaan".

En Tineke ik las het, ja, ik had ook liever Lex gezien, maar die zit niet op Radio 5. En m'n moeder zei altijd, "Beter iets dan niets"

 

Dat is dan jammer. Ik noemde Tom Collins als voorbeeld. Er zijn ook weinig smaken meer over, maar iedere keer Tineke vind ik toch een verkeerde keuze. Ze heeft alles al dertig keer verteld, dus waarom zou het publiek  dan dan voor de zoveelste keer willen  gaan kijken? 

 

Nee Juul, je moeder had beter kunnen zeggen: 'verandering van spijs doet eten'

 

 

 

Salut

Leendert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei Harm ten Brink:

Ondanks de uitnodiging zal ik er ook niet zijn, te ver weg en er is niets nieuws onder de zon.

Dat van die worst voorhouden moest ik smakelijk om lachen.

We hebben inderdaad al een paar keer gezien dat er een gast wordt beloofd die vervolgens niet kwam opdagen.

En waarom moet dat op die manier, we zijn toch geen kleuters?

 

Nee, ik maak er zelf wel een 'remembrance' dagje van door de 'Nationale zaterdagmiddag gebeurtenis' van 31-8-1974 integraal uit te zenden inclusief het originele nieuws.

 

Heb ik het over een gast dan ?

Hebben "wij" toestemming gegeven voor uitzending van de de originele tapes?

bewerkt door Juul
  • Vind ik leuk 1
  • Treurig 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

59 minuten geleden zei Alex:

Rockart doet z'n best om iets te organiseren, jammer dat daar zo negatief op gereageerd wordt.

Komt ook met de leeftijd zullen we maar zeggen.

 

Alex,

 

Het is niet per definitie negatieve kritiek en het komt niet door de leeftijd.

 

Wat ik slechts probeer duidelijk te maken is dat er ook eens aan zelfreflectie moet worden gedaan. Nadenken of je met iets organiseren wel de doelgroep voldoende aanspreekt.  Dat doet iedereen. Een museum verandert ook af en toe zijn collectie, André Rieu speelt ook niet altijd dezelfde muziek in Maastricht, en een restaurant past de kaart of het interieur aan.

 

Niets is voor de eeuwigheid.

 

Daarom vraag ik me af of je moet blijven doorgaan met het herdenken van de 'sterfdag' van zeezender Veronica op deze manier. Ik vind dat niet negatief, maar juist een uitdaging voor de organisatie om er eens goed over na te denken.

 

Salut

Leendert

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Komt dat mooi uit Leendert.

Het interieur is aangepast. Andere expositie, anders ingedeeld.

Menu is aangepast, want de Veronicadag had nog nooit Tineke Live, wat je er ook van mag vinden, die heeft toch echt een grote doelgroep. 

En het is vooral een soort reünie van en voor o.a. Veronicamedewerkers en medewerkers van andere vroegere zeenzenders waar vroegere en luisteraars van vandaag de dag bij mogen zijn.

Dus niet echt een herdenkingsdag of sterfdag zoals jij het noemt.

Ik denk dat je lijstje aardig afgevinkt is zo :)

Dus proost op een leuke dag in Hoek van Holland.

En ja, ook ik ben niet blij met iedere keer het eind rijden, maar waar je het ook organiseert, iemand zal altijd ver moeten rijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo is het maar net Alex.

 

Ik zeg altijd tegen Jaap;"Weer dat tering eind rijden" . Dat is onze "running gag" . En ook nu weer, Douwe valt af als chauffeur dan ga ik wel tot Hilversum en evt. met Ad mee. En anders weet ik het effe niet……….."Zijn het je ogen" zong Koos Alberts al eens.

En inderdaad hulde aan de mensen van RockArt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 uur geleden zei Leendert Vingerling:

 

Ruud,

 

Ik betwijfel of de groep nog wel zo groot is. Mobiel zijn ze niet allemaal, want anders zouden ze wel naar Harlingen of Hoek van Holland zijn gekomen. Ik denk  dat de verminderde belangstelling komt, omdat er niets nieuws meer onder de zon is. Er is  daardoor geen aansporing om ergens naar toe te gaan. Bovendien zie je altijd dezelfde gezichten. En 'weer' Tineke de Nooij zien is geen openbaring meer.  Wel als bijvoorbeeld Tom Collins daar zou komen.

 

Salut

Leendert

 

 

 

 

 

Ik ben ook mobiel, maar vind, net als Juul, HvH en Harlingen gewoon te ver, HvH misschien minder ver maar dat laatste stuk over die dijk met die stoplichten en camera's. Belachelijk dat je zo naar de UK moet. Bovendien is mijn auto erg dorstig, en lees ik dat de olieprijs daalt maar de benzine prijs niet..

Jaap wil niet voor niets dolgraag naar D Haag verhuizen.

21 uur geleden zei Juul:

 

 

Dag Ruud,

 

Ik snap je werkelijk niet. Ad en ik en Niels hebben jaar in jaar uit de Veronica dag gedaan in Lapershoek. 

Is dat in het midden van het land of niet ? En……gratis parkeren.

 

De reunie dagen worden in feite niet meer door "ons" georganiseerd maar in de toekomst  afwisselend door het 192 museum dan wel RockArt. Zijn wij ook eens gast en hebben tijd om bij te praten.

 

In Laapershoek was ik er vrijwel altijd, is maar 15 minuten rijden. Bovendien, als het een radio event was nam ik het altijd over op de zender.

Nijkerk is wat dat betreft beter, en vlak bij jou volgens mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6405
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    arie3000
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.