Spring naar bijdragen

Radio Caroline Story


Juul

Aanbevolen berichten

Dag Juul,

 

Ik ken deze LP niet. Aan het postbus adres te zien een productie van Lion Keezer uit Leiden. op de foto zie ik onder andere Chris Cary die Gerard van Dam uit de organisatie heeft gewerkt.

 

Van Dam heeft tot vlak voor zijn dood, het vaak over hem gehad. In negatieve zin. Hij zou op een achterbakse manier het onderspit hebben moeten delven." De Engelsen zijn niet te vertrouwen,"zei hij altijd. 

 

En in zekere zin klopte dat ook. Ronan O'Rahilly blonk ook niet uit in integriteit.

 

ik ben dus benieuwd wat  er te beluisteren valt. Mocht je de LP kunnen aanbieden  via een downloadservice zonder spam, heel graag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat gaat lukken Leendert. (voor jou altijd.   hi )    Ik heb 'em digi gemaakt.  A en B aan elkaar gescheiden door ref. toon van 1 kHz.

Ik heb 'em nog niet goed beluisterd. Tijd hé/ en ook wel interesse om eerlijk te zijn. Kreeg de LP uit een nalatenschap.

Zal 'em morgen even uploaden.

 

En ja, ik heb nooit met "die Engelsen" gewerkt, behalve Robbie Dale dan. In '68 toen ie bij ons kwam had ik het niet zo op hem. Maar later is dat  goed gekomen. ( zie foto uit 2007 ). Ze hebben altijd zoiets van "we are the best"………...

 

PS.  Nog last van de bosbranden?

 

 

Juul, Robbie Dale 2x.jpg

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Leendert Vingerling:

Van Dam heeft tot vlak voor zijn dood, het vaak over hem gehad. In negatieve zin. Hij zou op een achterbakse manier het onderspit hebben moeten delven." De Engelsen zijn niet te vertrouwen,"zei hij altijd. 

 

En in zekere zin klopte dat ook. Ronan O'Rahilly blonk ook niet uit in integriteit.

 

En in de zomer van 1974 was Ronan ook (door o.a. Chris Cary) bijna buitenspel gezet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 uur geleden zei Juul:

Leendert,

 

Hier is ie…….toch maar even snel gedaan.

 

Please login or register to see this link.

 

Links boven staat een button "downloaden".

 

 

Juul

 

 

Bedankt Juul. 

 

Ik zit een paar dagen in de bergen in een Bed and Breakfast op toevallig 1562 meter hoogte. Getal zegt je waarschijnlijk wel iets...

 

De b&b ligt op nog geen 70 km van de kust. Lekker rustig, lagere temperaturen en geen bosbranden. Bij mij thuis in Vallauris gelukkig nog geen last gehad. Wel in Cannes, 10 km verderop en boven Nice, 35 km verder. Vrees het ergste, want de regen blijft uit. Ik heb al drie maanden geen druppel gezien.

 

Morgen weer thuis. Ik reageer dan even op de opmerking over de Engelsen. Zit hier met zwak internet en op een IPad. Niet ideaal.

 

Salut

Leendert

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is ook als CD uitgebracht later. Maar toch bedankt Juul, hoef ik niet in mijn kasten naar die CD te zoeken maar ga hem lekker draaien morgen in de auto.

Op ‎28‎-‎7‎-‎2017 om 21:39 zei Juul:

Is deze LP al eens "aangeboden" hier ?

 

De zoveelste Caroline story……….

 

 

 

 

 

RadioCarolineStoryxx.jpg

Is de achterkant van de hoes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 28/07/2017 om 22:08 zei Juul:

En ja, ik heb nooit met "die Engelsen" gewerkt, behalve Robbie Dale dan. In '68 toen ie bij ons kwam had ik het niet zo op hem. Maar later is dat  goed gekomen. ( zie foto uit 2007 ). Ze hebben altijd zoiets van "we are the best"………...

 

Tot op zekere hoogte hebben de Engelsen, 'ons' het radiomaken geleerd. Ik denk dat het een gevoel is of ze zichzelf de beste vinden. Ik heb heb het tenminste nooit zo ervaren. Het waren ook maar jongens van vlees en bloed.

 

Discjockey's hebben vaak grote ego's, zijn 'extrovert' en kunnen het goed verwoorden. Technici zijn bescheiden en over het algemeen introverte types. Die schrikken al snel van 'een grote mond'. Je moet daar gewoon door heen prikken. Een grote mond is vaak ook maar een houding.

 

Betrouwbaar waren ze helaas niet allemaal. Ronan  O' Rahilly  spande in 1979  de kroon en speelde op vele tafels poker. Hij heeft Delmare een loer gedraaid, toen de Epivan (Scheveningen 54) de generator had afgeleverd en Delmare  volgens afspraak overdag de  uitzendingen zou  gaan verzorgen. Achter de rug om van Van Dam, ging hij met Bolland en Ben Bode in zee en die startten het Nederlandstalige Caroline.

 

In 1972 had van Dam de Mi Amigo weer op zee gekregen. Hij bezat de eigendomspapieren, maar werd  toch door de Engelsen er uit gewerkt. Chris Cary was de grote aanjager hier achter.

 

Toen de Ross Revenge in 1983  op zee lag en het slecht ging  met Caroline, was de afspraak dat radio Monique  zendtijd zou huren en daarvoor  75.000 gulden  per maand zou betalen. Ronan stak dat geld in zijn zak , maar bevoorraadde niet. Geheel tegen de afspraak in. 

 

Tussen Sylvain Tack en O'Rahilly boterde het ook al niet.  Was het puur toeval dat we te maken hadden met  deze  Britse slechteriken? 

 

Salut

Leendert

 

 

bewerkt door Leendert Vingerling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

leuk de opmerking 'de zoveelste Caroline LP'.  Historisch gezien dient er te staan dat het de allereerste LP was over Radio Caroline omdat deze uitkwam in 1972. In 1974 kwam Radio Caroline, the true story' uit op LP. Voor een mooi overzicht verwijs ik de lezer naar www.soundscapes.info klik daarna op zeezenderdiscografie en vervolgens op '3' om een overzicht te krijgen van diverse uitgebrachte documentaires en ander werk op offshore radio gebied.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.