Spring naar bijdragen

Geboren in de 60s dan hoor je thuis in de verloren generatie.


Juul

Aanbevolen berichten

De vlag dekt de lading bovendien niet. Het stuk gaat over de generatie geboren tussen 1955 en 1970.

 

De grenzen van zo'n generatiegroep zijn vrij willekeurig getrokken door de bedenker van deze indeling, professor Henk Becker. Neem je andere jaartallen, bijvoorbeeld 1950 - 1965, dan krijg je een heel ander beeld, terwijl er toch grotendeels dezelfde mensen in zitten. Dat is niet mijn kritiek, maar die van echte sociologen, zie: Please login or register to see this link.   (geen familie van Eddie, om on-topic te blijven).

 

Afijn, het AD heeft er weer een luchtige pagina mee gevuld voor de ontspannen krantenlezer, met een leuk enquêtetje erbij. Iedereen blij. Zeg ik dan maar.

 

PS: ben zelf uit 1956, en voel me helemaal niet maatschappelijk/economisch verloren of nix.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
Op 31/07/2017 om 19:17 zei RobKi:

PS: ben zelf uit 1956, en voel me helemaal niet maatschappelijk/economisch verloren of nix.

 

Goed geschreven Rob. Ik deel je mening.  

 

Achteraf toch opmerkelijk dat we op dezelfde middelbare school  in Rijswijk zaten, maar elkaar nooit hebben gezien of gesproken. 

Je weet nooit hoe het zou zijn gegaan als we elkaar gekend hadden. Via het 'old boys network' had ik je ongetwijfeld gevraagd voor Delmare, Monique of Caroline en had jij me misschien wel 'binnengereden' bij de Wereldomroep.

 

Ons kent ons. Zo werkt het nu eenmaal en dat hoeft niet per sé slecht te zijn . Ik heb hier in Frankrijk zelfs opdrachten gekregen, omdat ze mijn vader en moeder kenden. 

 

 

Salut

Leendert

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6401
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Peterbaars
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.