Spring naar bijdragen

Cees Sorgdrager (1936-2017)


Sylvester

Aanbevolen berichten

Vandaag is Cees Sorgdrager op 80-jarige leeftijd overleden. Medio jaren tachtig was hij presentator van Den Haag Vandaag op tv (o.m. tijdens de RSV enquête) en van 1987 tot 1996 politiek redacteur bij Met het oog op morgen. Ik vond hem altijd erg goed, met veel kennis van zaken relativerend, en herinner mij vooral zijn vrijdagse gesprekken met de minister-president: Lubbers. Zelf deed hij daar later wat badinerend over, maar zeker de eerste jaren stonden beiden op scherp tijdens die gesprekken. Heeft iemand daar iets van bewaard?

 

Zelf heb ik helaas maar twee korte fragmenten van Sorgdrager:

 

Na de gemeenteraadsverkiezingen van 1990 in Het Oog:

Please login or register to see this link.

 

Over Pim Fortuyn op 17 februari 2002:

Please login or register to see this link.

 

bewerkt door Sylvester
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vond 'em één van de beste Haagse journalisten. Zeer scherp en geen politicus kon "ontsnappen" bij hem.

 

10 uur geleden zei Adriano:

Ik kende Cees Sorgdrager ook als (mede-)presentator van het populair wetenschappelijke programma Horizon, in de jaren 70. Dit deed hij voor dat hij naar Den Haag Vandaag ging.

 

 

Wie zond Horizon uit ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Juul:

 Zeer scherp en geen politicus kon "ontsnappen" bij hem.

 

Zoals het hoort en niet b.v. politicus 1 poeslief aanpakken en politicus 2 het vuur aan de schenen leggen.

 

En: " ‘Ik heb ook nooit in een receptiecircuit verkeerd en kwam niet op verjaardagsfeestjes van politici. De journalist hoort op de stoep, daar hoort hij vrede mee te hebben.’ "

 

Please login or register to see this link.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Please login or register to see this link.

 

Please login or register to see this link.


En de NOS had toen een speciaal programma bijna iedere avond over het Watergate schandaal.
En dit was de tune.

PS. "laten ze de tune maar bij de hand houden......…"

 

 

 

 

 

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Robin Westhof:

 

Vond dat toen een hele spannende tune en paste goed bij de verslaggeving over dat Watergate schandaal en de smerige streken van toenmalig president Nixon.

 

 

Ik zat ademloos voor de TV. En in de USA later bijna alle Watergate pockets gekocht.

Helaas is er op Tube niks van de NOS uitz. te vinden.

 

Ik zal dit morgen even posten.

 

 

AFN.jpg

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Juul:

Helaas is er op Tube niks van de NOS uitz. te vinden.

 

Vreemd, was echt een top programma om (toen) op de hoogte te blijven van de laatste verwikkelingen uit de USA.

Misschien komt er (nu) nog wat boven water.

Op AFN waren toen de laatste ontwikkelingen ook elke dag goed te volgen.

Spannende tijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.