Spring naar bijdragen

Kapers voor de kust boek


Juul

Aanbevolen berichten

34 minuten geleden zei hans knot:

Trouwens dat lijstje dat je memoreert uit 1994 was de aanzet tot de zeezenderdiscografie, die nog 250 maal per jaar via een aanvulling groter wordt. Wel ja bijna 25 jaar geleden mee begonnen.

 

Knap Hans, dat je het allemaal bijhoudt. Ik heb het 'lijstjes gen'  niet, maar ben des te blijer dat anderen dat wel hebben.

 

En eigenlijk is het allemaal voor het nageslacht of  voor die ene verdwaalde journalist die er over 50 jaar nog een artikel schrijft dat in de ' komkommertijd 'wordt gepubliceerd. 

 

Was een paar dagen in Saluzzo onder Turijn in Italie,(slechts een paar uur rijden voor mij) en kwam daar onder andere in een bibliotheek van een adellijk huis terecht. Daar stonden boeken uit 1500-1600. Onaangeroerd.  

 

Zullen de' Stemmen van de Noordzee' hetzelfde lot ondergaan?

 

 

 

Salut

Leendert

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is al een goed gevoel voor een auteur dat een kwart eeuw later plotseling een werkje tevoorschijn komt. Het delen van kennis zit in mijn genen en hopelijk kan ik nog genoeg delen in de komende jaren.

 

Ook in Groningen staan in de universiteitsbibliotheek heel oud werk waar je beslist niet aan mag komen. Ik zag mooie foto's langskomen. Ik miste de foto met gebedsboek lopende pater-overste Leendert Vingerling daarbij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In de winkel van Sinkel
Is alles te koop
Hoeden en petten
En damescorsetten
Drop om te snoepen
En pillen om te poepen

 

Ik moest even aan dit bekende versje over de winkel van Anton Sinkel denken.  In de winkel van Douwe is hiervan niets te koop, maar wel alles over de zeezenders.

 

Ongelooflijk  wat er allemaal in de Barneveldse schatkamer aanwezig is. Wie wat bewaart, die heeft wat.

 

Salut

Leendert

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Vincent:

 

Scannen ja, slopen niet.

 

Please login or register to see this link.

 

 

Het is en blijft een monnikenwerk, dat scannen. Heel tijdrovend en niet iedereen heeft hetzelfde geduld zoals Juul of Vincent. Het verdient zeker een pluim, maar ieder mens is anders. De 'scanner' mag de 'niet scanner' het natuurlijk niet kwalijk nemen dat deze niet doet, wat de scanner wel doet. Ik reageer geregeld in de groep, maar niet iedereen doet dat. Moet ik hen dat verwijten?

 

Hans Knot is gek op lijstjes. Over van alles van de zeezenders heeft hij wel een lijstje gemaakt, van bijnamen tot alle tunes van de programma's. Ik hoor van hem nooit de opmerking dat hij de enige is en dat niemand anders dat doet. Het is een eigen keuze, waar anderen weer plezier van hebben.

 

Ik keek gisteravond naar een tv programma over het inzetten van robotdieren met camera. Die leggen van dichtbij het gedrag van dieren vast. De conclusie is dat er altijd gedacht werd dat er in een groep  dominante dieren zijn, maar dat blijkt niet te kloppen. Bij bijna alle diersoorten helpen de groepsleden elkaar. En laten wij nu ook afstammen van een diersoort...

 

Salut

Leendert

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Leendert, als ik de indruk heb gewekt dat ik de "niet-scanner" iets kwalijk neem dan is dat niet de bedoeling.

 

Ik ben nl nu op een leeftijd gekomen dat ik denk, "wat moet ik met al die boeken in de kast?".

En weggeven is ook niks want dan is er geen scan en kunnen nog niet veel mensen profiteren. En om het redelijk te scannen sloop ik de boeken meestal. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Juul:

Hoi Leendert, als ik de indruk heb gewekt dat ik de "niet-scanner" iets kwalijk neem dan is dat niet de bedoeling.

 

Ik ben nl nu op een leeftijd gekomen dat ik denk, "wat moet ik met al die boeken in de kast?".

En weggeven is ook niks want dan is er geen scan en kunnen nog niet veel mensen profiteren. En om het redelijk te scannen sloop ik de boeken meestal. 

 

Juul, ik weet nog wel een leuk boekje voor je om te scannen, je hoeft hem niet eens te slopen...slechts 259 pagina's. (Ikzelf heb de spiraal verwijderd en het boekje image.thumb.jpeg.55140e4c1ceb25090338c8fce0be837d.jpeggelijmd). Gr.thijs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei hans knot:

de vraag blijft echter van welke diersoort de radiofan afstamt Leendert

 

 

Leuke vraag.

 

Ik denk in ieder geval van dieren die goed kunnen horen zoals de wasmot, roofvogels ,dolfijnen, uil, katten en honden. Zeker deze laatste groep komt dicht bij de radiofan. De hond Nipper is waarschijnlijk wel de meest bekende hond uit de muziekwereld.  Hij staat afgebeeld in het logo van platenlabel  'His Master's Voice', luisterend naar de stem van zijn overleden baasje op een plaat van een oude grammofoon.

 

Ik houd het dus op honden.

 

Salut

Leendert

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei thijs5326:

 

Juul, ik weet nog wel een leuk boekje voor je om te scannen, je hoeft hem niet eens te slopen...slechts 259 pagina's. (Ikzelf heb de spiraal verwijderd en het boekje gelijmd). Gr.thijs

 

Volgens mijn heb ik die al gescand. Zal volgende week eens kijken of dat inderdaad zo is en dan aan de auteur vragen of hij gedeeld mag worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nipper.jpg

Van mij mag je het verspreiden mits je mij een exemplaar toestuurt per we transfer Vincent. Ik heb even op mijn externe gekeken maar daar heb ik geen gescand exemplaar van de 259 pagina's. Hoe kregen we het voor elkaar met het aantal pagina's destijds 33 jaar geleden. De omslagen waren er respectievelijk in geel, rood, blauw en groen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Juul:

Hoi Leendert, als ik de indruk heb gewekt dat ik de "niet-scanner" iets kwalijk neem dan is dat niet de bedoeling.

 

Ik ben nl nu op een leeftijd gekomen dat ik denk, "wat moet ik met al die boeken in de kast?".

En weggeven is ook niks want dan is er geen scan en kunnen nog niet veel mensen profiteren. En om het redelijk te scannen sloop ik de boeken meestal. 

 

Nee hoor Juul. Je hebt helemaal geen verkeerde indruk gewekt. Ik snap heel goed wat je bedoelt. Ik heb alleen geprobeerd het iets minder zwart-wit te verwoorden.

 

En... ik denk dat je niet de enige bent, die afscheid neemt van zijn verleden. Ik begin mezelf er ook op te betrappen. Mijn hele leven heb ik bepaalde boeken, platen en bandjes meegesleept.( Ben ongeveer tien keer verhuisd). Ik heb er altijd veel waarde aan gehecht, maar met het klimmen der jaren ga je daar toch anders over denken.

 

Vooral het verlies van dierbare collega's doet me realiseren dat het niet zozeer om de spullen gaat, maar om de niet tastbare zaken. Dus gezondheid, geluk, gezelligheid etc.

 

Onlangs vernam ik dat Walter Galle in het ziekenhuis ligt. Walter werd in mei  nog beloond met een award in Harlingen op de radiodag.  De ziekenhuisopname bleek zeer ernstig, maar het gaat langzaam de goede kant op. Net zoals een zendbuis die begint te gloeien. Die heeft ook tijd nodig..

 

Salut

Leendert

 

 

12 minuten geleden zei hans knot:

Van mij mag je het verspreiden mits je mij een exemplaar toestuurt per we transfer Vincent. Ik heb even op mijn externe gekeken maar daar heb ik geen gescand exemplaar van de 259 pagina's. Hoe kregen we het voor elkaar met het aantal pagina's destijds 33 jaar geleden. De omslagen waren er respectievelijk in geel, rood, blauw en groen.

Op de laatste blanco pagina  lees ik:

 

20 jaar Radio Caroline, 1964-1984, afgesloten op 28 maart 1984 om 21.56 uur. De legendarische datum van de 'verjaardag van Radio Caroline'

De voorgaande pagina draagt, zonder dat het gepland was, het nummer 259.

 

Zoals Hans zich afvraagt hoe het is gelukt om die 259 pagina's te schrijven, zo vroeg ik me af hoe het mogelijk is geweest, dat ik me door al die' kleine verzekering lettertjes' heb kunnen lezen.

 

Ik vind het een zeer gedegen boekwerk, dat beter tot zijn recht zou zijn gekomen met een grotere letterdruk.

 

Salut

Leendert

bewerkt door Leendert Vingerling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

32 minuten geleden zei Vincent:

 

Volgens mijn heb ik die al gescand. Zal volgende week eens kijken of dat inderdaad zo is en dan aan de auteur vragen of hij gedeeld mag worden.

 

 

Nou "de auteur" was in het verleden zelf ook niet zo heel erg zorgvuldig…….hi

 

Maar goed, ik begrijp wat je bedoeld Vincent.

  • Vind ik leuk 1
  • Verward 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben nu druk aan het scannen en zie ineens dat " "Stemmen  van de Noordzee" een uitgave is van Veronica blad bv. En daar zit dus copyright op.

Dus moet ik ze voor ik het verspreid hier hen om toestemming vragen……

En de "jongens en meisjes" daar zal dat wel niet lukken.

(ik heb voor minder bij de rechter gestaan en in dit geval hebben ze een punt).

 

Probleempje dus vrienden.

 

 

En anders:

 

Please login or register to see this link.


of

 

 

Please login or register to see this link.

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.