Spring naar bijdragen

Curry & van Inkel (artikel in Volkskrant)


sydney11

Aanbevolen berichten

4 uur geleden zei sydney11:

Gisteren stond er blijkbaar een geweldig artikel in de Volkskrant over het fenomeen van de jaren 80 Curry & van Inkel. Ben wel erg benieuwd geworden. Heeft iemand dit artikel?

Hier het artikel. Heb er ook even een pdfje van gebakken met foto's

 

Wat was het geheim van een van de succesvolste radioduo's van Nederland?

Van Inkel & Curry: lang leve de lol

ARTIKELToen het radioduo Mattie & Wietze van Qmusic dit voorjaar uit elkaar viel, gingen de gedachten terug naar het einde van dat andere legendarische stel: Curry & Van Inkel. Ze lieten op vrijdagavond het plezier uit de radio spatten. Al weer dertig jaar geleden voor het laatst.

Door: Menno van Dongen 5 augustus 2017, 02:00

 

 

Vijf jaar waren de radio-dj's Mattie Valk en Wietze de Jager onafscheidelijk, ze zaten zelfs een week met handboeien aan elkaar vast. In mei dit jaar spatte het presentatieduo van Qmusic uit elkaar, omdat ze het niet eens werden over een overstap naar Talpa. Valk besloot op de valreep te blijven, voor veel geld, De Jager voelde zich verraden. Of het ooit zal lukken weer iemand te vinden die het beste in ze losmaakt, is twijfelachtig. Twee topdj's bij elkaar zetten is niet genoeg, er moet 'chemie' zijn.

Toen ik 8 was, ben ik naar Nederland verhuisd, vanuit Amerika. Ik moest enorm wennen, jullie radio en tv waren fucked up

Adam Curry

Wat is dat precies, hoe ontstaat het en hoe houd je het in stand? Oftewel: wat is het geheim van een succesvol radioduo?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Vincent:

Het is een actueel artikel die te lezen is op volkskrant.nl en alleen beschikbaar voor abonnees. Ik zie dat je posting van het gehele artikel al door iemand is aangepast, ik heb de link verwijderd. Je bedoelt het goed, maar de rechthebbende lezen hier mee. 

 

De schrijver zelf heeft het gedeeld met de volledige buitenwereld via Twitter. 

 

Inderdaad een mooi artikel en leuke commentaren van bijvoorbeeld Gerard Ekdom en Michiel Veenstra. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei sydney11:

 

De schrijver zelf heeft het gedeeld met de volledige buitenwereld via Twitter. 

 

Hij heeft de link naar het artikel gedeeld via Twitter. Dat is iets anders dan het artikel via Twitter delen. Gisteren was het artikel overigens alleen voor abonnees zichtbaar, inmiddels niet meer. Het is dus opgelost.

 

Please login or register to see this link.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Vincent:

Gisteren was het artikel overigens alleen voor abonnees zichtbaar, inmiddels niet meer.

 

Dat is de link die de schrijver heeft gedeeld inderdaad. Als je het artikel gewoon via volkskrant.nl opzoekt dan is het artikel nog steeds "alleen voor abonnees". Blijkbaar mogen ze eigen artikelen gewoon delen met iedereen. 

 

Overigens om de discussie wat te verruimen richting het programma format... Ik mis tegenwoordig de keetradio op de vrijdagavond. Ik las dat Jeroen van Inkel vanaf 1 september beschikbaar is en dat Rob Stenders misschien vanaf 1 september bij BNNVARA gaat werken. Deze omroep heeft 3 uur ter beschikbaar op de vrijdagavond op NPO Radio 2. 1+1= Radio 2!

 

Tijd voor de terugkeer van Stenders & van Inkel!!!

bewerkt door sydney11
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 6-8-2017 om 20:43 zei sydney11:

 

Dat is de link die de schrijver heeft gedeeld inderdaad. Als je het artikel gewoon via volkskrant.nl opzoekt dan is het artikel nog steeds "alleen voor abonnees". Blijkbaar mogen ze eigen artikelen gewoon delen met iedereen. 

 

Overigens om de discussie wat te verruimen richting het programma format... Ik mis tegenwoordig de keetradio op de vrijdagavond. Ik las dat Jeroen van Inkel vanaf 1 september beschikbaar is en dat Rob Stenders misschien vanaf 1 september bij BNNVARA gaat werken. Deze omroep heeft 3 uur ter beschikbaar op de vrijdagavond op NPO Radio 2. 1+1= Radio 2!

 

Tijd voor de terugkeer van Stenders & van Inkel!!!


Ik sluit niet uit dat het gebeurt, maar hou m'n hart vast.
Keten op vrijdagavond door twee vijftigers, waarvan er één (helaas) een aangetaste stem heeft door een korte periode met 'middelen' in de jaren 2000, dat wordt pathetisch, ben ik bang. Ik ben ook bijna vijftig, doe nog graag eens gek, maar niet elk weekend. Dat geldt voor Rob en Jeroen ook, denk (en hoop) ik.
Edwin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Op 8-8-2017 om 13:58 zei rauhfaser:


Ik sluit niet uit dat het gebeurt, maar hou m'n hart vast.
Keten op vrijdagavond door twee vijftigers, waarvan er één (helaas) een aangetaste stem heeft door een korte periode met 'middelen' in de jaren 2000, dat wordt pathetisch, ben ik bang. Ik ben ook bijna vijftig, doe nog graag eens gek, maar niet elk weekend. Dat geldt voor Rob en Jeroen ook, denk (en hoop) ik.
Edwin

 

Vijftig is het nieuwe veertig. Tenminste, dat hoop ik, want over 5 jaar moet ik er ook aan geloven ;)

 

Wel mooi dat veertigers en vijftigers graag keet radio willen horen. Ik realiseer me dat dit type radio gericht is op jongeren en twintigers. Mooie erfenis van Curry & van Inkel zou ik zeggen. Of is het gewoon nostalgie? Wie zal het zeggen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.