Spring naar bijdragen

m4a overzetten naar mp3


john hermans

Aanbevolen berichten

  • 1 year later...
Op 10-8-2017 om 16:14 zei john hermans:

Hallo allemaal  vraag weet iemand  hoe je m4a kunt overzetten naar mp3 ? of kan dit helemaal  niet.

M.v.g John

Dag John, 

Weliswaar 1 jaar na dato ... 

Adobe Audition is tot nu nog steeds een meer dan vaak gebruikte studio software. 

Met deze software kan je in het "Edit" window / venster alle bestandstypes binnentrekken die je wenst (ook flac, ogg, aif etc). 

Ook eenvoudig audio rippen van video, om deze bv te bewerken en als verbeterde versie terug toe te voegen aan een video (via video software) 

m4a is overwegend het bestandstype die men download bij iTunes ... doch via de iTunes player kan men ook een (aangekocht) file converteren naar mp3 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei EventRMA:

Ook eenvoudig audio rippen van video, om deze bv te bewerken en als verbeterde versie terug toe te voegen aan een video (via video software)

Deze mag je me even uitleggen, want dat zou ik met vele video-files willen doen. Audio bewerken kan ik wel, maar hoe vervang je die in de video (zonder kwaliteitsverlies van het beeld)?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Tino:

Deze mag je me even uitleggen, want dat zou ik met vele video-files willen doen. Audio bewerken kan ik wel, maar hoe vervang je die in de video (zonder kwaliteitsverlies van het beeld)?

Dag Tino, 

 

Ik heb een aantal screenshots als voorbeeld gemaakt, zo word het eenvoudig en duidelijk. 

- open AA 

- via "file" > "open" (dus "niet" open audio from video !)

- selecteer uw videobestand waar je de audio van wenst te bewerken (opschonen, frequenties bijsturen, masteren etc) 

- audio spoor van de video laad zich in uw AA "edit venster" 

- bewerk wat gewenst is tot het resultaat dat je wenst 

- Let wel ! = De lengte van het file dient behouden te worden ... anders gezegd, gelijk aan de originele lengte van het video bestand 

(dus niet knippen voor-, achteraan, noch tussenin) 

- Is het bestand naar wens sla dit op naar het gewenste format bv 320kbps - 48kHz of als WAV of AIFF (afhankelijk van uw video software) 

- Open nu jouw video software, laad het video bestand + het nieuwe audio bestand. Vergelijk de wave van het originele met het nieuwe audiospoor. 

Normaal zal dit in vorm niet afwijken en kan u dit eenvoudig toevoegen in een nieuw audio track / channel 

- Verwijder nu het het kanaal waar zich het originele audio channel bevind 

- Speel beiden en controleer in uw preview window, pas het volume van de audio aan. In mijn software (Vegas) indien de audio gemasterd werd komt het audio signaal netjes op -3db (output audio) indien het audio kanaal met -2,5db is verminderd. 

 

Een heel simpele manier dus om audio van video te scheiden, te herstellen en daarna opnieuw op te slaan als nieuwe video

 

AA 01 Open Audiofrom Video.png

AA 02 Open Audiofrom Video.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.