Spring naar bijdragen

Radio Caroline op 648 kHz


Revenge85

Aanbevolen berichten

Orfordness-1.jpg

Op 19-12-2017 om 21:55 zei Robin Westhof:

 

Startdatum klopt niet in dat artikel.

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

De zendmast waar Radio Caroline (trouwens) gebruik van maakt in Orfordness.

( Hoogte van de mast 60 meter, hoogte van de zendersite 5 meter)

 

Please login or register to see this link.

 

"Omidirectional Antenna - Orfordness Transmitter Site"

Please login or register to see this link.

 

 

 

IK twijfel of het wel de goede (zend)mast is vergeleken met

deze foto?

 

Ik heb trouwens deze zelfde foto aan Peter Moore gemaild , met de vraag of ze die niet op de website konden plaatsten ? Peter zei dat de eigenaar van de plek dat moet toestemmen maar enkele dagen later stond de foto op de site zag ik zelf ook. En aangezien ik juist de die grote foto stuurde met dat gebouw en die mast er net achter met de vraag is dit de juiste mast ? waarop met JA geantwoord werd door Peter zelf dus das toch wel voldoende bewijs dacht ik zo , dat het klopt.

 

Citaat

 

mast.jpg

 

"Our aerial mast at the transmitter site"

Please login or register to see this link.

 

Gegevens (van de Ofcom site) omtrent (de) antenne(hoogte), zendvermogen ect...

"11/11/2017,Radio Caroline,Suffolk,Orfordness-A,CR101725,648,TM448509,5,60,1..."

Please login or register to see this link.

 

 

Caroline 648 gebruikt de stand by mast ofwel de reserve , dat is de kleinste van alle masten die er staan. Dat weet ik 100 % zeker want ik heb Peter Moore zelf opgebeld en het aan hem gevraagd en dat geeft hij aan mij aan de telefoon bevestigd. En ik wou hem persoonlijke feliciteren. Ik vind Peter een hele aardige kerel om mee te praten en ik heb erna nog enkele malen gebeld bv om te melden toen 2 x op één week tijd de stream naar de zender weg viel.

 

De pc die gebruikt werd voor de testuitzendingen die stond in de land studio in Maidstone. En ja de audio van de stream klonk wat schel , bij de opening was dat ook het geval merkte ik op.

 

PS De zender die ze gebruiken hebben ze gekocht in Nederland , ik zit te denken aan Ruud Poeze , is er iemand die daar iets meer van weet toevalig ?

 

KBC Radio Baas Eric Van Wilgen die kan Caroline zelf heel goed ontvangen in Ede in de auto , slecht kan je dat zeker niet noemen , maar de 10 KW uit Slovenië daar heeft hij veel meer last van dan wij alhoewel we er ook last van hebben en we zitten dichter bij de UK.

 

Op deze afbeelding is de mast van Caroline goed te zien , net boven het gebouw staat die.

 

Orfordness-1.jpg

 

Die 5 kleine masten die je ziet staan Rechts , dat zijn beam masten die het signaal richting Europa in duwde om zo het zendvermogen te bundelen , want wie achter die beams woonde veel dieper lands inwaarts had een zwakke ontvangst terwijl er bij ons haast de S meter er uit dreigde te vliegen S9 + 4Odb soms hoorde ik zelfs vervorming dat ik de RF gain moest verminderen of er gewoon een stukje snoer in steken als ant en dan was dat nog S9 + xx

 

Deze foto heb ik naar Peter Moore gezonden via mail en hij antwoorden ja dat is de mast die wij gebruiken.  

 

5a3faec12bca5_caroline648khzantennaatOffordnessUK.png.8c102b1ab5a6067e6361419940c2edbc.png

 

Heb eens voor de grap een hele oude radio schaal van het web gaan plukken en daar is zelfs Hil 1 op de Lange Golf nog op te zien dus uit de jaren 30 ongeveer.  En bij ' Sottens '  zou dat nu Caroline moeten zijn , maar is er iemand die meer weet over ' Stottens ' ik bedoel of het ooit een zender locatie geweest is in de UK ?

 

Toch wel leuk zo een hele oude schaal, toen was alles nog in Meters. Bovenkant is LG , en in het midden de MG en helemaal onderaan de KG

5a3fb8fde9933_Radio_schaalglas-750APietBlaas(2).jpg.1bbd48920fe8fd7c91a170e41ee78b75.jpg

 

 

Op 22-12-2017 om 09:32 zei Vincent:

En het restant aan testuurtjes: Please login or register to see this link.

 

Link is een week geldig.

 

Ik heb 2 md's liggen met elk 2 u op van Caroline een met een test en de andere waar de opening op staat. Ik ga ze deze avond in een mp3 maken en dan hier online gooien. Dus tot straks en dan heb ik wat te doen op deze voor mij toch wat saaie en eenzame avond. Want Kerst is niks voor mij meer , als kind ja dat was leuk maar eens de familie weg valt is de lol er ook af voor mij.

 

Tot later op de avond en nacht  ? :D

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Radio-freak:

Please login or register to see this link.

 

Ik heb trouwens deze zelfde foto aan Peter Moore gemaild , met de vraag of ze die niet op de website konden plaatsten ? Peter zei dat de eigenaar van de plek dat moet toestemmen maar enkele dagen later stond de foto op de site zag ik zelf ook. En aangezien ik juist de die grote foto stuurde met dat gebouw en die mast er net achter met de vraag is dit de juiste mast ? waarop met JA geantwoord werd door Peter zelf dus das toch wel voldoende bewijs dacht ik zo , dat het klopt.

 

 

Caroline 648 gebruikt de stand by mast ofwel de reserve , dat is de kleinste van alle masten die er staan. Dat weet ik 100 % zeker want ik heb Peter Moore zelf opgebeld en het aan hem gevraagd en dat geeft hij aan mij aan de telefoon bevestigd. En ik wou hem persoonlijke feliciteren. Ik vind Peter een hele aardige kerel om mee te praten en ik heb erna nog enkele malen gebeld bv om te melden toen 2 x op één week tijd de stream naar de zender weg viel.

 

De pc die gebruikt werd voor de testuitzendingen die stond in de land studio in Maidstone. En ja de audio van de stream klonk wat schel , bij de opening was dat ook het geval merkte ik op.

 

PS De zender die ze gebruiken hebben ze gekocht in Nederland , ik zit te denken aan Ruud Poeze , is er iemand die daar iets meer van weet toevalig ?

 

KBC Radio Baas Eric Van Wilgen die kan Caroline zelf heel goed ontvangen in Ede in de auto , slecht kan je dat zeker niet noemen , maar de 10 KW uit Slovenië daar heeft hij veel meer last van dan wij alhoewel we er ook last van hebben en we zitten dichter bij de UK.

 

Op deze afbeelding is de mast van Caroline goed te zien , net boven het gebouw staat die.

 

Please login or register to see this link.

 

Die 5 kleine masten die je ziet staan Rechts , dat zijn beam masten die het signaal richting Europa in duwde om zo het zendvermogen te bundelen , want wie achter die beams woonde veel dieper lands inwaarts had een zwakke ontvangst terwijl er bij ons haast de S meter er uit dreigde te vliegen S9 + 4Odb soms hoorde ik zelfs vervorming dat ik de RF gain moest verminderen of er gewoon een stukje snoer in steken als ant en dan was dat nog S9 + xx

 

Deze foto heb ik naar Peter Moore gezonden via mail en hij antwoorden ja dat is de mast die wij gebruiken.  

 

Please login or register to see this link.

 

Heb eens voor de grap een hele oude radio schaal van het web gaan plukken en daar is zelfs Hil 1 op de Lange Golf nog op te zien dus uit de jaren 30 ongeveer.  En bij ' Sottens '  zou dat nu Caroline moeten zijn , maar is er iemand die meer weet over ' Stottens ' ik bedoel of het ooit een zender locatie geweest is in de UK ?

 

Toch wel leuk zo een hele oude schaal, toen was alles nog in Meters. Bovenkant is LG , en in het midden de MG en helemaal onderaan de KG

Please login or register to see this link.

 

 

 

Heb volgende info teruggevonden op Wikipedia. De Sottens-zender RTS was een landelijke zender voor het Franstalige Zwitserland. Op 765 kHz met 600 Kw. De zender Sottens zou uitgezonden hebben tot 5 december 2010.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Radio-freak:

Please login or register to see this link.

 

Ik heb trouwens deze zelfde foto aan Peter Moore gemaild , met de vraag of ze die niet op de website konden plaatsten ? Peter zei dat de eigenaar van de plek dat moet toestemmen maar enkele dagen later stond de foto op de site zag ik zelf ook. En aangezien ik juist de die grote foto stuurde met dat gebouw en die mast er net achter met de vraag is dit de juiste mast ? waarop met JA geantwoord werd door Peter zelf dus das toch wel voldoende bewijs dacht ik zo , dat het klopt.

 

 

Caroline 648 gebruikt de stand by mast ofwel de reserve , dat is de kleinste van alle masten die er staan. Dat weet ik 100 % zeker want ik heb Peter Moore zelf opgebeld en het aan hem gevraagd en dat geeft hij aan mij aan de telefoon bevestigd. En ik wou hem persoonlijke feliciteren. Ik vind Peter een hele aardige kerel om mee te praten en ik heb erna nog enkele malen gebeld bv om te melden toen 2 x op één week tijd de stream naar de zender weg viel.

 

De pc die gebruikt werd voor de testuitzendingen die stond in de land studio in Maidstone. En ja de audio van de stream klonk wat schel , bij de opening was dat ook het geval merkte ik op.

 

PS De zender die ze gebruiken hebben ze gekocht in Nederland , ik zit te denken aan Ruud Poeze , is er iemand die daar iets meer van weet toevalig ?

 

KBC Radio Baas Eric Van Wilgen die kan Caroline zelf heel goed ontvangen in Ede in de auto , slecht kan je dat zeker niet noemen , maar de 10 KW uit Slovenië daar heeft hij veel meer last van dan wij alhoewel we er ook last van hebben en we zitten dichter bij de UK.

 

Op deze afbeelding is de mast van Caroline goed te zien , net boven het gebouw staat die.

 

Please login or register to see this link.

 

Die 5 kleine masten die je ziet staan Rechts , dat zijn beam masten die het signaal richting Europa in duwde om zo het zendvermogen te bundelen , want wie achter die beams woonde veel dieper lands inwaarts had een zwakke ontvangst terwijl er bij ons haast de S meter er uit dreigde te vliegen S9 + 4Odb soms hoorde ik zelfs vervorming dat ik de RF gain moest verminderen of er gewoon een stukje snoer in steken als ant en dan was dat nog S9 + xx

 

Deze foto heb ik naar Peter Moore gezonden via mail en hij antwoorden ja dat is de mast die wij gebruiken.  

 

Please login or register to see this link.

 

Heb eens voor de grap een hele oude radio schaal van het web gaan plukken en daar is zelfs Hil 1 op de Lange Golf nog op te zien dus uit de jaren 30 ongeveer.  En bij ' Sottens '  zou dat nu Caroline moeten zijn , maar is er iemand die meer weet over ' Stottens ' ik bedoel of het ooit een zender locatie geweest is in de UK ?

 

Toch wel leuk zo een hele oude schaal, toen was alles nog in Meters. Bovenkant is LG , en in het midden de MG en helemaal onderaan de KG

Please login or register to see this link.

 

 

 

 

Op een ander forum las ik dat het een Nautel uit de ND serie is, google maar eens op Nautel ND transmitter. Dan is er een .pdf file met 3 versies, 1 kw, 2,5 en 5 KW. Vermoedelijk heeft Caroline de 2,5 KW versie.

 

Geluid klinkt inderdaad erg schel terwijl de testen erg goed klonken de laatste dagen voor de official launch vrijdag. Het vervormt ook weer wat meer en het klinkt allemaal weer wat vlakker, en als ik de Spectrums bekijk op diverse online SDR's zijn deze ook weer afgenomen in dBm. Met de testen nog op -46/-47 dBm, en nu zo rond de -50 dBm. En dat is gemeten op de SDR die in Middelburg staat.

 

Ben benieuwd naar foto's van de huidige zenderopstelling binnen in het zendergebouw, en verdere specificaties van de zender. Hopelijk komen deze nog online.

bewerkt door radiofreak31
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie geen verschil, ontvangst is zelfde als tijdens het testen. Enige verschil tussen mij en de sdr in Middelburg is dat ik met een richtingsgevoelige antenne werk. Deze staat gericht op Orfordness. Daardoor heb ik bijvoorbeeld minder last van onze vriend uit Slovenië.  

 

Om aan te geven dat dit best van invloed kan zijn: vorig jaar had ik op de rondstraler (mini-whip) een Spaans navtex station. Op het zelfde moment had ik op de richtingsgevoelige antenne (Wellbrook ALA1530) een navtexstation uit Canada. Zelfde frequentie, zelfde ontvanger, zelfde computer, zelfde software, zelfde tijdstip, andere antenne. Dat is het mooie van DX tussen de 0 en 2,5 MHz.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 24-12-2017 om 23:45 zei radiofreak31:

 

Op een ander forum las ik dat het een Nautel uit de ND serie is, google maar eens op Nautel ND transmitter. Dan is er een .pdf file met 3 versies, 1 kw, 2,5 en 5 KW. Vermoedelijk heeft Caroline de 2,5 KW versie.

 

Geluid klinkt inderdaad erg schel terwijl de testen erg goed klonken de laatste dagen voor de official launch vrijdag. Het vervormt ook weer wat meer en het klinkt allemaal weer wat vlakker, en als ik de Spectrums bekijk op diverse online SDR's zijn deze ook weer afgenomen in dBm. Met de testen nog op -46/-47 dBm, en nu zo rond de -50 dBm. En dat is gemeten op de SDR die in Middelburg staat.

 

Ben benieuwd naar foto's van de huidige zenderopstelling binnen in het zendergebouw, en verdere specificaties van de zender. Hopelijk komen deze nog online.

 

Caroline gebruikt max 1 kw opgelegd door Ofcom en nu ze legaal mogen uitzenden , zullen ze zorgen dat ze niks verkeerd doen. Het zit zelfs zo dat ' live on air ' mensen die buiten het ontvangst gebied wonen niet gaan begroeten. En daarmee bedoel Belgie , Nederland , Duitsland enz ivm 648 khz want die is bestemd voor Essex en Sufffolk. Omdat ze heel erg bang zijn dat ofcom dan gaat ingrijpen en dat kan van alles zijn zoals het vermogen verminderen ofwel een beam ant mast neezetten om zo het signaal naar onze kant op de dempen. 

 

Wat Radio London RSL bv we deed in 1997 was uitzenden met 0,120 watt ipv 1 watt zoals de regels van de RSL zeggen. En aan mij werd er verteld door Paul Mc Claren een kennis en vriend van mij , hij was de zendertechnicus aan boord toen. Oh ja en ook van Mellow 1557 en die zender en antenne ben ik eens gaan bekijken samen met een goeie vriend en we zijn dan ook nog in zijn radio en tv winkel geweest in het centrum van Clacton - On - Sea , Essex. Ik ben helaas het contact een beetje verloren met Paul.

 

Ik heb gesproken met Peter Moore en hij wist me te vertellen over de schrik die ze hebben va Ofcom , en dat gaat ver heel erg ver zelfs zo dat het letter type van bv stickers of zo van belang zijn. Vergeet niet dat Caroline niet meer op Zee ligt en dus kan doen wat ze willen , nee Caroline is aan land en nu moeten ze heel erg braaf zijn en luisteren naar de wet en dan doen ze ook. Want ze willen alles behouden en niks verliezen. Ze zouden gek moeten zijn om nu met vuur te spelen.

 

 

 

Op 24-12-2017 om 23:58 zei Vincent:

Ik zie geen verschil, ontvangst is zelfde als tijdens het testen. Enige verschil tussen mij en de sdr in Middelburg is dat ik met een richtingsgevoelige antenne werk. Deze staat gericht op Orfordness. Daardoor heb ik bijvoorbeeld minder last van onze vriend uit Slovenië.  

 

Om aan te geven dat dit best van invloed kan zijn: vorig jaar had ik op de rondstraler (mini-whip) een Spaans navtex station. Op het zelfde moment had ik op de richtingsgevoelige antenne (Wellbrook ALA1530) een navtexstation uit Canada. Zelfde frequentie, zelfde ontvanger, zelfde computer, zelfde software, zelfde tijdstip, andere antenne. Dat is het mooie van DX tussen de 0 en 2,5 MHz.

 

Maar waar ik dan wel een beetje verschil in hoor is in de audio van Caroline op 648 khz bij het testen was het een beetje schel en dat is nu niet meer het geval omdat het signaal op de zender nu vanuit de studio komt en niet uit de pc. De computer waarmee de test non stop muziek uitzendingen mee gedaan zijn stond in de Maidstone studio waar nu het studio signaal vandaan komt en dat gaat via een live stream via het internet naar de zender zo vertelde Peter aan mij zelf aan de telefoon.

 

Over die Welbrook gesproken , ik gebruik ook een am loop maar dan een kleintje het is de TECSUN AN-200 Tunable Passive Loop en die doet het ook erg goed. Op die AM / FM tuners heb je zo een standerd am loop er bij wat wel iets van ontvangst heeft maar nu ook weer niet om naar huis mee te schrijven , en ik heb die TECSUN AN-200  dus daar eens op aangesloten en het geeft een dag en nacht verschil een bom van een signaal mag je wel zeggen maw veel sterker signaal dan met dat standerd loopje.

 

Via een C kan je de loop afstemmen en dus eerst Caroline richten waar de ontvangst zwak is dan de C instellen om max ontvangst en dan terug richting van de zender en dan is dat keihard te noemen. En zoals ik op een van je opnames hoorde heb je net zoveel last van Slovenië als wat ik heb van QRM hier.

 

Trouwens ik heb het radiostation uit Slovenië eens een mail gestuurd met de vraag of ze er niks zouden voor voelen om het zendvermogen na zonsondergang te verminderen naar low power bv 5 kw of zo iets in die zin ? Omdat :

 

1) Er al veel meer energie bespaart word en dus ook een pak geld.

 

2)  In de avond en nacht luistert er toch al heel wat minder mensen dan overdag , doordat het donker is de zender ook al een stuk verder te horen dan overdag maar dan met het volle vermogen van 10 Kw.

 

3) Als ze dat vermogen met 50 % doen dalen als het nacht en donker is zal dat geen schade zijn voor de luisteraars want dat zijn er toch al minder , en ze stoken minder en daar sparen ze geld mee uit en de eindbuis van de zender zal denk ik ook wel iets langer mee gaan maw alleen maar voordelen.

 

4) En wij die daar tussen zitten wij winnen ook want dan word Caroline veel minder gestoord als het donker is. Het lijkt erop alsof ze het vermogen al verminderd hebben ? want ik heb al minder last van Slovenië dan daarvoor. Ik heb nog géén antwoord ontvangen op mijn mail wel een beetje jammer vind ik. Slaap ga ik er zeker niet voor laten haha

 

Nog een vraagje over die Wellbrook ik zou die ook wel willen kopen maar die kosten nogal duur ik zag prijzen van zo rond de € 300 en in England is het nog wat meer want zij vragen veel geld als ze een pakje versturen naar de Benelux landen als of dat het einde van de wereld is niet te vatten. Dus de vraag waar kan je die kopen in bv Nederland en hoeveel is de prijs ? als dat dan ook zo rond die € 300 is dan weet ik dat het wel de gevraagde prijs is want die dingen kosten wel aardig wat geld. Maar ze doen het ook wel goed las ik er en der.

 

 

Op 24-12-2017 om 23:45 zei radiofreak31:

 

Op een ander forum las ik dat het een Nautel uit de ND serie is, google maar eens op Nautel ND transmitter. Dan is er een .pdf file met 3 versies, 1 kw, 2,5 en 5 KW. Vermoedelijk heeft Caroline de 2,5 KW versie.

 

Geluid klinkt inderdaad erg schel terwijl de testen erg goed klonken de laatste dagen voor de official launch vrijdag. Het vervormt ook weer wat meer en het klinkt allemaal weer wat vlakker, en als ik de Spectrums bekijk op diverse online SDR's zijn deze ook weer afgenomen in dBm. Met de testen nog op -46/-47 dBm, en nu zo rond de -50 dBm. En dat is gemeten op de SDR die in Middelburg staat.

 

Ben benieuwd naar foto's van de huidige zenderopstelling binnen in het zendergebouw, en verdere specificaties van de zender. Hopelijk komen deze nog online.

 

PS vergeet niet dat de ontvangst op de MG de ene dag de andere niet is , nu het winter is dan is de band soms opeen en dan weer niet want dit effect doet zich niet voor in de zomer. Ik vind dat het juist anders om is de testen waren iets scheller dan van wat er nu uit de studio komt. De test kwam uit een pc , en dat is geen studio waar er wel bv een Compressor Limiter of die zit vlak aan de zender kan ook en misschien ook wel een Optimod want Caroline heeft die vast nog wel in het bezit van toen ze op zee lagen en ze zouden dom moeten zijn om die niet opnieuw te gaan gebruiken. Er kan bij de testen ook wel een Compressor Limiter gebruikt zijn maar als die aan de  zender al staat dan hang je die pc gewoon aan dat hele netwerk en dan maakt dat verder niks uit , want je kan een zender wel opblazen als je geen Compressor Limiter gebruikt.

 

Radio Nederland Wereld Omroep heeft ooit zo eens probleem gehad met een opgeblazen eindbuis en die dingen kosten heel veel geld. De dader was Jonathan Marks van Media Network want hij vertelde zelf dit verhaal die die te hard aan het gillen was in de microfoon het alle gevolg van dien zouden ze dat van zijn loon afgehouden hebben toen ? :D

 

Een leuke man want ik heb hem ooit eens gesproken aan de telefoon toen die nog bij RNW werkte , jammer want ik mis Media Network nog steeds heb zeker een 15 j geluisterd van de ruim 20 j dat het bestaan heeft.

 

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De studio's van Caroline zijn helemaal niet meer in Maidstone, dus ik weet niet hoe je aan deze wijsheden komt, en de rest van je betoog neem ik ook met een korreltje zout als je het niet erg vind. Je schrijft veel, maar zegt eigenlijk niets en is gebaseerd meer op aannames. Ook het geluid klinkt weer erg schel en vervormd, dat was in de laatste serie tests tot aan de lancering afgelopen vrijdag verdwenen maar is er nu weer. AM hoort dik en vet te klinken, dat is het nu alles behalve...

bewerkt door radiofreak31
Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei radiofreak31:

De studio's van Caroline zijn helemaal niet meer in Maidstone, dus ik weet niet hoe je aan deze wijsheden komt, en de rest van je betoog neem ik ook met een korreltje zout als je het niet erg vind. Je schrijft veel, maar zegt eigenlijk niets en is gebaseerd meer op aannames. Ook het geluid klinkt weer erg schel en vervormd, dat was in de laatste serie tests tot aan de lancering afgelopen vrijdag verdwenen maar is er nu weer. AM hoort dik en vet te klinken, dat is het nu alles behalve...

 

 

Beste RadioFreak, op wie reageer je nu eigenlijk ?

Is het niet "handig" om dat er effe bij te zetten?

Zo kan ik het niet volgen als lezer.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 25-12-2017 om 22:06 zei Juul:

 

 

Beste RadioFreak, op wie reageer je nu eigenlijk ?

Is het niet "handig" om dat er effe bij te zetten?

Zo kan ik het niet volgen als lezer.

 

 

De info die ik heb en die komt van Peter Moore himself en hij zei tegen mij aan de telefoon nog wel dat de studio van Caroline wel degelijk in Maidsone is want die werd vooheen gebruikt door ECR = European Classic Rock. Een ex Dj die daar werkte voor CER en nu bij Caroline zit verteld krak het zelfde dus wie is er nu eigenlijk verkeerd denk je ?

 

Tijdens de test uitzendingen met non stop muziek stond de stream computer ook in de studio van Caroline dus nogmaals Maidstone , want dat vertelde Peter Moore mij ook persoonlijk aan de Telefoon want ik heb enkele gebeld om eens te praten met hem en enkele ideetjes voor te stellen enz. En ja de stream klonk schel maar ik heb nimmer het woord vervormd in de mond genomen dit komt echt niet van mij dat moet van iemand anders komen ? Maar op het laatst toen ze nog steeds aan het testen waren was de modulatie al wat minder schel en je weet zo goed als dat ik dat ook weet en dat is dat niet elke mp3 het zelfde klink en dat heeft ook te maken met de originele opname en waar komt die vandaan dat speelt dus ook mee. Sommige mp3 tjes klinken schel ook als je bv 2x de zelfde song hebt maar van een andere cd zelfs dat kan al een verschil maken in de mp3 dan.

 

En ik heb een zeer sterk vermoeden dat het studio signaal want naar de zender gaat wel voorzien is van een Compressor Limiter  en wie weet staat er wel een Optimod op ? voor een test uitzending is dat niet echt van belang is men mening. En sindsdien is de audio best wel een stuk beter geworden sinds ze vanuit de studio uitzenden aan land want de opening van Caroline vrijdag 22 dec kwam live van op de Ross Revenge en later na 17 u  UK vanuit de land studio in Maidstone  , ik zou je willen aanraden dit dan toch maar eens na te vragen wie er gelijk heeft ? En ik zie echt niet in waarom Peter Moore iets gaat vertellen als het niet waar zou zijn de tijd dat ze dat niet mochten zeggen is al lang voorbij. Toen was het liegen om niks in gevaar te brengen.

 

73 en een hele goeie morgen gewenst.

 

Op 25-12-2017 om 23:20 zei radiofreak31:

Ik had het tegen Radio-freak.

 

Er

Op 25-12-2017 om 10:41 zei Vincent:

Please login or register to see this link.  
Please login or register to see this link.  
Please login or register to see this link.  
Please login or register to see this link.  
Please login or register to see this link.  
Please login or register to see this link.  
Please login or register to see this link.  
Please login or register to see this link.  
Please login or register to see this link.  
Please login or register to see this link.  
Please login or register to see this link.  
Please login or register to see this link.  
Please login or register to see this link.  
Please login or register to see this link.  
Please login or register to see this link.  
Please login or register to see this link.  
Please login or register to see this link.  
Please login or register to see this link.  
Please login or register to see this link.  
Please login or register to see this link.  
Please login or register to see this link.  
Please login or register to see this link.  

Please login or register to see this link.

 

En ik zet er hier dan maar een opname er bij van het opening uur van vrijdag 22 december jl , dat pas op 29 min begint na de start van de opname. De opname word op 10 Jan 2018 as verwijderd. Om wille van de Kerstdagen een nog latere datum is helaas niet mogelijk. Anders had ik dit wel gedaan

 

Radio Caroline AM 648 khz opening Ray Clark (opname start omstreeks : 12h29 u en einde opname omstreeks 15h05 u) totale duur : 2:29 min (een md 74 min in mono is 149 min en nog wat) Please login or register to see this link.

 

Op 25-12-2017 om 21:55 zei radiofreak31:

De studio's van Caroline zijn helemaal niet meer in Maidstone, dus ik weet niet hoe je aan deze wijsheden komt, en de rest van je betoog neem ik ook met een korreltje zout als je het niet erg vind. Je schrijft veel, maar zegt eigenlijk niets en is gebaseerd meer op aannames. Ook het geluid klinkt weer erg schel en vervormd, dat was in de laatste serie tests tot aan de lancering afgelopen vrijdag verdwenen maar is er nu weer. AM hoort dik en vet te klinken, dat is het nu alles behalve...

 

Neem zo veel korreltjes zout zoals je zelf wilt , ik lig daar helemaal niet echt wakker van en nog meer niet als dat op en zekere toon geschreven wordt van iemand die zich naar mijn vermoeden wil op opstellen die de mijne niet is helaas. In de USSR daar mochten mensen niet denken anderen deden dat in hun plaats , wel hier lijkt het wel of dat een beetje van het zelfde is. En ik verlaag me niet tot mensen die niet echt mijn type zijn.

 

Op 25-12-2017 om 22:32 zei Juul:

 

 

Oh, sorry………..Radio-freak

 

Maar wat is het antwoord?  Of begrijp ik het nu helemaal niet meer ?

 

Erg he als je nogal op de korrel genomen wordt omdat je de zaken de laatste 15 jaar niet echt meer gevolgd hebt rondom Radio Caroline en dus nog steeds van mening bent dat de studio's in Maidstone zitten. Wel ik heb Peter Moore een e-mail gestuurd omtrent deze vraag zitten ze er al of niet meer ?

 

En dit is zijn antwoord :

 

 Hi ,

 

European Klassic Rock were at The Maidstone Studios and when they closed down, we took the studios over. After some years that became too costly so we moved to a private house but that did not work out very good.

 

So we rented our own studios in Strood Kent where we have been for some years now. Don't really see that it matters were we are. Various people worked for EKR. A couple of the them moved to Caroline such as Mark Stafford and Nigel Harris.

 

Peter Moore.

 

En als je dan zoals ik even niet helemaal meer mee bent dan zijn er type mensen die daar heibel van gaan maken , en ik denk dat ik al weet wat ik straks ga doen ? ? ?

 

Op 24-12-2017 om 17:10 zei bart vanderzee:

Heb volgende info teruggevonden op Wikipedia. De Sottens-zender RTS was een landelijke zender voor het Franstalige Zwitserland. Op 765 kHz met 600 Kw. De zender Sottens zou uitgezonden hebben tot 5 december 2010.

 

 

Oh ja natuurlijk nu je het zegt ik heb het laatste uur gehoord voor dat ze de zender echt gingen uitzetten. Dan zou Caroline 648 op die radio schaal waar BBC Radio 3 nog heeft uitgezonden en wat later de World service is geworden. Maar net onder Stottens staat ' Northen Reg ' staat vermoedelijk dus nadien BBC R3 geworden zijn ?

 

In elk geval bedankt voor je opzoek werk , wat ik eigenlijk had moeten zelf doen als ik het zeker wilde weten haha.

 

Op 24-12-2017 om 21:04 zei hans558:

Please login or register to see this link.

 

O.a. Herbert Visser over Caroline op 648... vanaf ongeveer 17 minuten

 

Ik heb daar even een mp3 van gemaakt en op Media Fire gezet (geen verval datum) Please login or register to see this link.

 

Maar wat me wel erg opvalt is , als die man in de studio beweert 51 j oud te zijn dan kan hij Radio London nooit gekend hebben , ik was 9 j oud in 1967 toen Radio London stopte. En ja Wolman Jack heb ik op de MG ook gehoord op AFN en zelfs op de FM. Wie toen de Engelse taal wou leren die moest dat niet leren bij Wolfman want zijn Engelse of Amerikaanse uitspraken ware grappig maar niks om een taal mee te leren.

 

Trouwens Wolfman die zou niet op de Ross gezeten hebben maar wel zijn spoel tapes , dus is Herbert een tikje onjuist. Er zou zelfs een opname bestaan van Wolfman Jack op Radio Caroline maar die is blijkbaar niet boven water gekomen wie weet daar meer van ?

 

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei Radio-freak:

 

Caroline gebruikt max 1 kw opgelegd door Ofcom en nu ze legaal mogen uitzenden , zullen ze zorgen dat ze niks verkeerd doen. Het zit zelfs zo dat ' live on air ' mensen die buiten het ontvangst gebied wonen niet gaan begroeten. En daarmee bedoel Belgie , Nederland , Duitsland enz ivm 648 khz want die is bestemd voor Essex en Sufffolk. Omdat ze heel erg bang zijn dat ofcom dan gaat ingrijpen en dat kan van alles zijn zoals het vermogen verminderen ofwel een beam ant mast neezetten om zo het signaal naar onze kant op de dempen. 

 

Ik heb gesproken met Peter Moore en hij wist me te vertellen over de schrik die ze hebben va Ofcom , en dat gaat ver heel erg ver zelfs zo dat het letter type van bv stickers of zo van belang zijn. Vergeet niet dat Caroline niet meer op Zee ligt en dus kan doen wat ze willen , nee Caroline is aan land en nu moeten ze heel erg braaf zijn en luisteren naar de wet en dan doen ze ook. Want ze willen alles behouden en niks verliezen. Ze zouden gek moeten zijn om nu met vuur te spelen.

 

 

Het is in elk geval een goed verhaal voor de buitenwereld, maar als ik zie wat er op o.a. 1215 geoorloofd is, dan zal Ofcom wel mee vallen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Radio-freak:

 

Erg he als je nogal op de korrel genomen wordt omdat je de zaken de laatste 15 jaar niet echt meer gevolgd hebt rondom Radio Caroline en dus nog steeds van mening bent dat de studio's in Maidstone zitten. Wel ik heb Peter Moore een e-mail gestuurd omtrent deze vraag zitten ze er al of niet meer ?

 

En dit is zijn antwoord :

 

 Hi ,

 

European Klassic Rock were at The Maidstone Studios and when they closed down, we took the studios over. After some years that became too costly so we moved to a private house but that did not work out very good.

 

So we rented our own studios in Strood Kent where we have been for some years now. Don't really see that it matters were we are. Various people worked for EKR. A couple of the them moved to Caroline such as Mark Stafford and Nigel Harris.

 

Peter Moore.

 

En als je dan zoals ik even niet helemaal meer mee bent dan zijn er type mensen die daar heibel van gaan maken , en ik denk dat ik al weet wat ik straks ga doen ? ? ?

 

 

Oh ja natuurlijk nu je het zegt ik heb het laatste uur gehoord voor dat ze de zender echt gingen uitzetten. Dan zou Caroline 648 op die radio schaal waar BBC Radio 3 nog heeft uitgezonden en wat later de World service is geworden. Maar net onder Stottens staat ' Northen Reg ' staat vermoedelijk dus nadien BBC R3 geworden zijn ?

 

In elk geval bedankt voor je opzoek werk , wat ik eigenlijk had moeten zelf doen als ik het zeker wilde weten haha.

 

Circa 20 postings geleden schreef ik al Strood.  Gaat het verder wel goed?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Paul de Haan:

Circa 20 postings geleden schreef ik al Strood.  Gaat het verder wel goed?

 

Het is denk ik erg warm ( voor de tijd van het jaar) in Gent.

 

 

14 uur geleden zei radiofreak31:

Ik had het tegen Radio-freak.

 

Waarom gebruiken jullie niet gewoon je oude namen, waaronder jullie bekend waren, op de div forums/groepen?

Deze (bijna identieke) namen geven alleen maar verwarring.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 uur geleden zei Radio-freak:

 

 

 

 

Ik heb gesproken met Peter Moore en hij wist me te vertellen over de schrik die ze hebben va Ofcom , en dat gaat ver heel erg ver zelfs zo dat het letter type van bv stickers of zo van belang zijn. Vergeet niet dat Caroline niet meer op Zee ligt en dus kan doen wat ze willen , nee Caroline is aan land en nu moeten ze heel erg braaf zijn en luisteren naar de wet en dan doen ze ook. Want ze willen alles behouden en niks verliezen. Ze zouden gek moeten zijn om nu met vuur te spelen.

 

Wat Radio London RSL bv we deed in 1997 was uitzenden met 0,120 watt ipv 1 watt zoals de regels van de RSL zeggen. En aan mij werd er verteld door Paul Mc Claren een kennis en vriend van mij , hij was de zendertechnicus aan boord toen. Oh ja en ook van Mellow 1557 en die zender en antenne ben ik eens gaan bekijken samen met een goeie vriend en we zijn dan ook nog in zijn radio en tv winkel geweest in het centrum van Clacton - On - Sea , Essex. Ik ben helaas het contact een beetje verloren met Paul.

Peter Moore (aka Malcolm Smith) is een beetje bangig type, maar het laat zien welke angst cultuur er heerst voor de Ofcom's en AT's, breek me de bek niet open. Deze clubs heben veel te veel macht waar niemand iets tegen kan doen wegens gebrek aan deskundigheid. Alleen met veel "geweld" zoals bij de Zero Base, waarbij Broadcast Partners een veel beter plan had, gesteund door NB Nozema en de 2e kamer, willen ze wel eens bakzeil halen. Le Histoire se repete, want nu speelt weer exact hetzelfde bij DAB.

 

RSL en vermogen, op het fort Red Sand stond 300 W te draaien, 1 W mocht. (zeer goede bron) 

Mellow mocht 200 W, maar draaide 1 kW, bron Ray Anderson die mij de zender, helaas incompleet, nog aanbood (ik had 1557 hier).

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei ruudam:

Peter Moore (aka Malcolm Smith) is een beetje bangig type, maar het laat zien welke angst cultuur er heerst voor de Ofcom's en AT's, breek me de bek niet open. Deze clubs heben veel te veel macht waar niemand iets tegen kan doen wegens gebrek aan deskundigheid. Alleen met veel "geweld" zoals bij de Zero Base, waarbij Broadcast Partners een veel beter plan had, gesteund door NB Nozema en de 2e kamer, willen ze wel eens bakzeil halen. Le Histoire se repete, want nu speelt weer exact hetzelfde bij DAB.

 

RSL en vermogen, op het fort Red Sand stond 300 W te draaien, 1 W mocht. (zeer goede bron) 

Mellow mocht 200 W, maar draaide 1 kW, bron Ray Anderson die mij de zender, helaas incompleet, nog aanbood (ik had 1557 hier).

 

 

L'histoire se répète. Diverse RSL's mochten 1 watt maar als je verder dan enkele km te horen wil zijn, moet je al een hele goed antenne hebben. Voor een tijdelijke vergunning van een week op een vrije frequentie moet dat toch geen probleem zijn. Klachten komen er natuurlijk als ze erg veel stations op dezelfde frequentie gaan toelaten en er dan één een heel goede antenne heeft en dan verder doorkomt.

bewerkt door bert ree
tikfouten
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2017 12 28      Radio Caroline is redelijk goed te ontvangen in Kuurne ( West Vlaanderen) op AM .

                           Een beetje zoals vroeger.

                           Als je nu vraagt aan mijn kinderen (tussen de 29 jaar en 25 jaar) hoe ze dat ervaren ,draaien ze direct de knop naar            

                           FM.

                           Voor mij is het neutraal ,ik ben blij dat ik die tijd gekend heb,(zeer blij ,prachtige tijd )maar ik moet eerlijk bekennen                                                         

                            het is dat niet meer.Dat gevoel heb ik.

                            Grtjes Marnik.

 

                           

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei marnik:

2017 12 28      Radio Caroline is redelijk goed te ontvangen in Kuurne ( West Vlaanderen) op AM .

                           Een beetje zoals vroeger.

                           Als je nu vraagt aan mijn kinderen (tussen de 29 jaar en 25 jaar) hoe ze dat ervaren ,draaien ze direct de knop naar            

                           FM.

                           Voor mij is het neutraal ,ik ben blij dat ik die tijd gekend heb,(zeer blij ,prachtige tijd )maar ik moet eerlijk bekennen                                                         

                            het is dat niet meer.Dat gevoel heb ik.

                            Grtjes Marnik.

 

                           

Toevallig heb ik gisteravond 2 uur opnames van Caroline beluisterd. 1 uur Roger Matthews uit 1976 en 1 uur Tom Anderson uit 1985 of 1986. Je hebt gelijk. Wat wij hebben gekend, komt nooit meer terug.

 

Willem

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.