Spring naar bijdragen

Geschiedenis en toekomst van de jingle


Paul

Aanbevolen berichten

De VPRO besteedt deze week veel aandacht aan de reclame- en radiojingle. Er staat een stuk in de vpro-gids. Er is een alleraardigste webpagina met onder andere het treurige levensverhaal van Marian de Garraga: Please login or register to see this link.

En aanstaande zondag wordt er op radio 1 een programma aan gewijd, 's avonds van 9 tot 10.

 

Paul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Paul:

Uitvinders? Maar het verschijnsel stamt toch al uit de jaren zestig? En in de VS waren ze nog eerder.

 

Dat is zo, maar de vrije radiostations ( vele honderden) jaren 80 in Nederland en ook in andere Europese landen (b.v. Italië en België) waren de eerste met een uitgebreide toepassing van de gezongen jingles en reclames.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Juul:

Sommige mensen vinden een reclame spot met muziek een jingle…………..

 

 

Citaat van jingleweb: 'Verwarrend maar waar: de Amerikanen noemen reclamemuziek een ‘jingle’.

 

Bron: Please login or register to see this link.

bewerkt door Paul
correctie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Jan,

 

Voor alle duidelijkheid: het is een verbodsbord. Hier een toelichting op dat plaatje: Please login or register to see this link.

 

In de V.S. is het een symbool van de strijd tegen de nazifiguren, de white supremacists en de aanhangers van de KKK die hun haatdragende ideeën ventileerden tijdens een demonstratie in Charlottesville, waarbij zelfs een dode viel, en tegen de 45ste president van de Verenigde Staten, die veel verontwaardiging wekte met de manier waarop hij daarop reageerde, ook onder veel van zijn eigen partijgenoten.

 

Ik ben nogal een Amerika-watcher, vandaar... en luister ook dagelijks naar de Amerikaanse radio. Ik kom er graag en de gebeurtenissen in dat land gaan me ter harte.

 

Paul

1 uur geleden zei JanDoet:

Dag Paul,

 

dat plaatje onder je naam heeft net iets van een hakenkruis, maar je zult wel iets anders bedoelen neem ik aan.

Verder alle lof over je bijdragen hoor,

m vr gr

JanDoet

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kreeg zojuist een bericht van de moderator: er blijkt bij diverse mensen nogal wat verwarring te zijn geweest over mijn avatar. Ik leg hierboven uit wat het symbool betekent, maar om verdere misverstanden te voorkomen, heb ik hem verwijderd.

bewerkt door Paul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 uur geleden zei Paul:

Ik kreeg zojuist een bericht van de moderator: er blijkt bij diverse mensen nogal wat verwarring te zijn geweest over mijn avatar. Ik leg hierboven uit wat het symbool betekent, maar om verdere misverstanden te voorkomen, heb ik hem verwijderd.

Verstandig Paul. Ik vond het maar een onsympathiek ding.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.