Spring naar bijdragen

Boek van Eddy Ouwens


wim1958

Aanbevolen berichten

Van de week kocht ik het boek van Eddy Ouwens. Ik heb het in een keer uitgelezen. Wat een openbaringen uit de Nederlandse platen industrie.

Veel was nog niet eerder vertelt.

Eddy is wel heel openhartig en soms denk ik, moet ik dit echt weten?

Maar interessant is het wel. Ook als hij vertelt dat in de latere jaren zeventig een grote omroep iedere week 10.000 gulden kwam op halen op maandagmorgen voor het draaien van een bepaalde plaat.

Dat soort dingen dus.

Aanrader.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er worden veel namen genoemd. Ik lees verhalen over Ruud Wijnants, directeur van CNR. Hij drukte mensen 1000 gulden in de hand na een afspraakje met de mededeling dat ze lekker naar Yab Yum mogen gaan.

 

Er wordt gesproken over Bart van Laar en de hele geheimzinnigheid rond zijn dood. 

 

Over die deals met de omroep.....

Letterlijk staat er:" Bij ons (A&R records) komt elke eerste maandag van de maand de directeur van een grote publieke omroep 10,000 gulden ophalen. Veel, maar de hits komen niet vanzelf"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, da's nou jammer. Zowel Ruud Wijnants als Bart van der Laar zijn overleden.

 

En die 10 mille ?  Je gaat toch geen 10 mille betalen om een plaat te laten draaien of zo?

Kleinere bedragen zou nog kunnen maar 10  mille…….

 

Ach "naarmate de jaren verstrijken vervagen de herinneringen", ook bij Eddy.

Hopelijk verkoopt het boek………….maar of ik het wil lezen ?

 

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Wim,

 

Ik kan zo veel verhalen  vertellen.  Mijn vrouw was werkzaam bij CNR ( Ruud Wijnants † en Bart van der Laar †).  En kent vele verhalen. Die ga ik hier allemaal niet neer zetten. Ze werd ook nog uitgebreid verhoort ivm de dood van Bart omdat ze met Bart werkte.  Echt opgelost is dat niet maar men vermoed dat Ruud Wijnants † er mee van doen heeft. Het Yab Yum verhaal daar zit wat in maar was in werkelijkheid anders………..

Ook de reisjes van een bekende dj naar Moskou, naar Melodia records. ( en de dj had niks met Melodia want dat was klassiek……………). Maar ja hij was d'r effe uit hé.

En het verhaal van een dj ( nog steeds actief )  die een motor kreeg.

 

Ach de meesten in Hilversum kennen wel verhalen. En Eddy heeft er zelf ook goed van mee geprofiteerd.

Mij is het nooit overkomen………………

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren is op Radio Rijnmond een heel mooi interview met Eddy Ouwens uitgezonden waarbij hij vertelt over zijn jeugd en de Nederpop waar hij in terecht kwam. Verwacht een smaakvol interview, geen modder gooien , maar een innemende man. Eddy Ouwens

 

Please login or register to see this link.

 

Please login or register to see this link.

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 years later...
6 uur geleden zei OR Wijnants:

Tja.... was mijn vader het nu wel of niet? Komt er nog een deel twee ?

Voor ons was het oom Bart, zo wil ik het graag herinneren.. en Juul geen idee wie je bent maar noem nooit meer de naam van mijn vader ... dank u

 

 

 

 

Dag,

Ik schreef

"Echt opgelost is dat niet maar men vermoed dat Ruud Wijnants †".  

 

Ik citeer slechts dus.  

 

Vele kranten artikelen en de podcasts over de zaak "vertellen dat ".

 

Please login or register to see this link.

 

lees: "voormalig zakenpartner"

 

De zaak kent overigens alleen verliezers.  Om het maar zwak uit te drukken..................

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6400
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    kees o
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.