Spring naar bijdragen

Felixstowe eert Caroline met memorial steen


Leendert Vingerling

Aanbevolen berichten

Gisteren is er in Wolsey Gardens in Felixstowe een herdenkingssteen geplaatst ter herinnering aan de band tussen de plaats en radio Caroline. De Fredericia(MV Caroline) lag pal voor de kust toen de eerste uitzending op Goede Vrijdag in 1964 begon. De bevoorradingen vonden plaats vanuit de haven en dat trok weer veel fans aan die een glimp van de populaire deejay's wilden opvangen. Een paar jaar later liep heel Felixstowe zelfs uit voor de opening van een Coffee Bar door Tony Blackburn.

 

Na de inwerkingtreding van de Marine Offences Act op 14 augustus 1967 was het over.  Als herinnering aan die geweldige periode is er dus een  herdenkingssteen gelegd om de band tussen Felixstowe en Caroline te vereeuwigen.

 

Misschien een idee voor Scheveningen of Hilversum ?

 

Salut

Leendert

 

 

bewerkt door Leendert Vingerling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk idee voor zo'n steen in Scheveningen , mag je nu wel mee beginnen heb je kans dat n.a.v hoe, waar, waarom en alle andere discussies de steen over 20 jaar uiteindelijk in weet ik veel ergens geplaatst wordt.Een leuker idee is om onze windmolenparken voor de Engelse ,Nederlandse en Belgische kust naar de zeezenders te vernoemen , worden ze hierdoor blijvend geeerd.Ideeetjee......

bewerkt door Revenge85
Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Revenge85:

Leuk idee voor zo'n steen in Scheveningen , mag je nu wel mee beginnen heb je kans dat n.a.v hoe, waar, waarom en alle andere discussies de steen over 20 jaar uiteindelijk in weet ik veel ergens geplaatst wordt.Een leuker idee is om onze windmolenparken voor de Engelse ,Nederlandse en Belgische kust naar de zeezenders te vernoemen , worden ze hierdoor blijvend geeerd.Ideeetjee......

 

Nog mooier is helemaal geen windmolenparken. Uit onderzoek blijkt het meer te kosten, dan dat het oplevert. Politici laten zich makkelijk overhalen door de milieulobby.

Maar afgezien van de politieke discussie, zou het inderdaad mooi zijn als een park op zee, de naam draagt van een ofwel een zendschip, ofwel het station dat er gebruik van maakte.

 

Ik vrees ook dat het in Scheveningen  moeizaam zal gaan om een gedenkteken te plaatsen. Denk echter dat de invloed van de Engelse zenders op Felixstowe vele malen groter is geweest, dan de tijd dat er tenders uit Scheveningen vertrokken.  Meestal ook nog aan het oog van de inwoners onttrokken. Er waren maar heel weinig mensen die kwamen kijken naar de discjockey's die aan boord van de tender stapten.

 

Ik kan het me niet goed meer herinneren, maar waren er in Scheveningen eigenlijk wel bars, café's of restaurants vernoemd naar Veronica, Noordzee of Caroline? Er is wel een band tussen Scheveningen en de zeezenders, maar minder dan in Felixstowe . Dus is het  wel juist om er een steen te plaatsen?

 

Salut

Leendert

 

 

19 uur geleden zei Omnivoor:

Het toeval wil dat ik er letterlijk een paar minuten lopen vandaan werk en ik zal er de komende week een fotootje van maken.

 

Leuk, daar houd ik je aan. Op de foto's uit het artikel is het maar moeilijk te zien. Succes alvast.

 

 

Salut

Leendert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.