Spring naar bijdragen

X-tra FM 1990


martinja

Aanbevolen berichten

Werd vanuit Frankrijk Cassel uitgezonden op 97.25 en op 25 zenders in Vlaanderen waaronder Edison die later de VBRO overnam. De VBRO kreeg deze week een vergunning voor heel Vlaanderen om Nederlandstalige muziek uit te zenden. De programma's werden via videocassettes uitgezonden zodat ze niet ieder uur iemand nodig hadden om een nieuwe cassette in te steken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een echte schande is het. Vroeger was er de heibel over ketenvorming met rond en na de vrije radio periode.    Welke politiek zou hier nu achter zitten? Het nederlandstalige dat men ons wil inpompen. Volgens de krant zijn er nog die nu zomaar mogen uitzenden voor het hele land.Bv Hit FM die HIT! word enz. Top Radio gaat er tot hun verbazing e'ruit. Persoonlijk heb ik geen boodschap aan de zenders die een vergunning krijgen. Ik zie geen radio met muziek uit de 60s 70s 80s....o.a.. Aan al dat nederlandstalig wat ze op mij afvuren heel de dag door is aan mij niet besteed, nog aan al die zogezegde hit muziek. Nog aan nonstop muziek.  Elk zijn mening natuurlijk.

Gelukkig is er nog het internet en de radio progamma's van onze collectie

Ik had het nooit kunnen denken

Maar ben een luisteraar van Radio Nostalgie geworden. Joe FM lijkt wel een opvangbak geworden van media figuren van de TV of Q Music djs die inmiddels zijn verouderd.

Veel meer gepraat, goed ware het niet dat het teveel van het goede word of over dingen die je als luisteraar geen boodschap geven. Gelukkig doet Radio Nostalgie daar nog niet aan mee of nogal beperkt.

bewerkt door Jean-Pierre De Zeerover
verder doen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei Peter Vrakking:

Waarom mag Radio Nostalgie wel blijven, zij zijn toch ook een keten radio?

Ik heb wel ergens gelezen dat de 102.9MHz met 50kW uit Schoten kwijtraken.  Die kon je tot ver in Nederland ontvangen

het is in Vlaanderen weer een ingewikkelde zaak. Eerst had je alleen lokale radio's. Daarna kreeg je de landelijke zenders: naast de openbare zenders QMusic en 4FM (later Joe). Nostalgie kwam er later bij als zogenaamde regionale radio. En nu komen er 4 netwerkradio's bij, waarbij ze in een dorp een vermogen krijgen van bv 19 KW en in een stad 65 watt.

De landelijke zenders en de openbare zenders alsook de zogenaamde regionale radio's blijven voorlopig op FM, maar moeten ook op DAB+ (ze mogen gewoon blijven uitzenden en op sommige plaatsen mogen ze veel sterker uitzenden).

De netwerkradio's en de lokale radio's moesten dit jaar binnen de 4 weken een dossier indienen. De lokale radio's in plaatsen waarvoor er maar 1 dossier is ingediend hebben hun erkenning al gekregen. De netwerkradio's zijn S Radio (SBS), VBRO (met Nederlandstalige muziek), HIT FM en Stadsradio, zijn de winnaars.

Club FM, Familyradio, radio Maria, Topradio, Ment vallen buiten de prijzen. Volgende maand weten we ook welke lokale radio's ook mogen doorgaan of starten. Op sommige plaatsen zijn er 5 of 6 kandidaten voor een frequentiepakket. en voor andere frequentiepakketten is er helemaal geen belangstelling.  Sommige frequenties zijn ook compleet onbruikbaar daar er enkele km verder over de grens met Wallonnië of met Frankrijk zenders aktief zijn met vele tientallen kw.

Een aantal frequenties zijn er al uitgehaald wegens protest van Wallonnië waaronder een zender uit Schoten die met 100 KW mocht gaan uitzenden..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
Op 22/9/2017 om 10:40 zei Peter Vrakking:

Waarom mag Radio Nostalgie wel blijven, zij zijn toch ook een keten radio?

Ik heb wel ergens gelezen dat de 102.9MHz met 50kW uit Schoten kwijtraken.  Die kon je tot ver in Nederland ontvangen

Nostalgie Schoten 102.9 MHz 50 KW is verhuisd naar de Bosto Toren in Schoten nu met 100KW (zendantenne hoogte is op deze nieuwe lokatie vrijwel gehalveerd)

bewerkt door manitou
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.