Spring naar bijdragen

Plaatjes waar doorheen wordt gepraat


Omnivoor

Aanbevolen berichten

Al decennia lang erger ik me en heb ik me ge-ergerd aan disc-jockeys die door platen heen babbelen. 

Waar ik me echter het meest aan erger is als een plaat een zeer goed einde heeft, zeg maar het beste van het hele lied,

en de discjockey er plots doorheen begint te wauwelen.

Hier zijn een aantal platen (in willekeurige volgorde), waarvan je het einde m/i met rust moet laten. 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laten we eerlijk zijn: dat is in Nederland begonnen met de zeezenders. Iemand als Jan van Veen maakte er een sport van om het hele intro vol te praten. Ik heb de laatste tijd naar mijn Veronica-opnames uit 1968 geluisterd (in chronologische volgorde) en met name bij de top 40 werden plaatjes vrijwel nooit in hun geheel gedraaid. Binnen die twee uur was daar eenvoudig geen tijd voor.

 

 

 

 

bewerkt door Paul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Harm ten Brink:

non-stop oldies zonder geouwehoer.

 

Daarom was denk ik Radio Atlantis Rotterdam vroeger zo populair, niet al te veel gepresenteerde programma's, maar wel heel veel non stop muziek.

10 uur geleden zei Paul:

Laten we eerlijk zijn: dat is in Nederland begonnen met de zeezenders. Iemand als Jan van Veen maakte er een sport van om het hele intro vol te praten.

 

 

Bij hem vond ik het helemaal niet erg, mede denk ik, omdat er enorm veel vaart zat in zijn programma's.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 9/28/2017 om 10:12 zei Paul:

.... Iemand als Jan van Veen maakte er een sport van om het hele intro vol te praten. Ik heb de laatste tijd naar mijn Veronica-opnames uit 1968 geluisterd...

 

 

Ja, en er werd indertijd zelfs door andere DJs op de radio over gepraat: wie van ons kan er goed plaatjes "inspreken"? Want dat was een tijdje de vakterm voor het volpraten van het intro. Overigens moet ik bekennen dat ik het ook wel eens heb gedaan, en dat het lekker is als het lukt om precies te stoppen voordat de zanger(es) begint. Maar voor de luisteraar is het niet altijd een genoegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

intro's en outro's vol praten vind ik niet erg (zeker niet) ... maar wat ik wel erg vind is dat de DJ blijft doorpraten als de artiest begint te zingen. Tineke was daar een goed voorbeeld van (toch van de programma's die ik van haar hier al heb gehoord). 

 

Dat het toen (jaren 70) ergerlijk was ... was voornamelijk toen we muziek wilden opnemen van de radio op onze cassette. Dan hadden we liefst zo veel mogelijk "plaat" en zo weinig mogelijk getetter. Maar deze tijd mag dat geen probleem meer zijn. Je vindt alles op spotify of andere muzieksites ... toen was dat wel even anders.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.