Spring naar bijdragen

Plaatje over commercials met Joost den Draaier


wim1958

Aanbevolen berichten

Onlangs vroeg platen verzamelaar en retailer Franck Leenheer aan mij of ik dit promotie plaatje kende. Het is een singletje waarop

Joost den Draaier kennelijk reclame spots aan elkaar praat. Ik moest bekennen het nog nooit te hebben gezien maar vraag me nu

af of iemand van jullie dit plaatje kent. Wat staat er op?

20938132_1445772658839076_1981839034_n.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat we wel weten is dat reclame bureau Kastelein N. V.  uit Hilversum er  in 1971 nog reclame mee maakte in het vakblad Adformatie.

Maar wat mij intrigeert is dat er een oude reclame van Fina op staat uit de jaren  60  waarbij muziek van The Beatles is gebruikt.

Dat is alleen bij de lp voor Shell eerder gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb net even een mail gestuurd aan Willem ( Joost ).

 

dit is het antwoord:

 

======

Juul, Kastelein was een reclamubureau uit Hilversum( publiciteitsbureau noemden ze zichzelf toen nog).
Ik denk dat dit uit de vroege jaren is. 1962 misschien 1963.
Ik heb de teksten gesproken zie ik. Kan ik me niets van  herinneren. Gehoord? Leuk?
Hoe kom je hier aan?
Groet ook aan je meisje
Willem

=============

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Willem heeft het op kant een over Radio Noordzee (REM eiland) en ook zegt hij bijna Hilversum 3, dus het lijkt dat dit plaatje van na 1965 is toen Hilversum 3 eind November in de lucht kwam.

N.B.

Bij nader inzien lijkt het mij dat het na 1971 is omdat het REM eiland in 1964 maar drie maanden heeft uitgezonden en dus in 1965 niet meer bestond, en Willem Radio Veronica en Hilversum 3 amper uit zijn mond krijgt en de nadruk op Radio Noordzee legt, en dat is zijn nieuwe werkgever in Maart 1971, nadat hij met onmin bij Veronica is vertrokken.

Juul kan misschien aan de hand van de audio van de reclame's meer duidelijkheid geven.

 N.B. twee

Het sigaretten merk van Van Nelle Gold Spur heeft van 1951 tot 1967 bestaan,  Please login or register to see this link.  dus lijkt het te gaan over reclame's uit midden jaren zestig.

 

Groet Nico. 

bewerkt door nchuijg
Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei nchuijg:

Willem heeft het op kant een over Radio Noordzee (REM eiland) en ook zegt hij bijna Hilversum 3, dus het lijkt dat dit plaatje van na 1965 is toen Hilversum 3 eind November in de lucht kwam.

 

Groet Nico. 

Ik zou zeggen dat het juist uit de tijd van het REM-eiland is, vanwege het noemen van ,,Radio Noordzee''.

Leuk overigens om een jonge Donald de Marcas in een reclamespot te horen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit plaatje moet uit 1971 of later zijn. 
Willem heeft op 2.10" over Veronica, Hilversum III en Radio Noordzee als mogelijke zenders waarop de transistorradio's kunnen zijn afgestemd. Die combinatie bestond pas vanaf 1971.

 

Vergeet niet dat Willem, in tegenstelling tot Veronica, bij Hilversum III in 1971 zonder 'slaande deuren' is vertrokken. Zijn bazen bij III vonden het in eerste instantie geen probleem dat hij de Hilversum III Top 30 bleef presenteren, ook al was hij op 6 maart begonnen met (de) Radio Noordzee (Top 50). Hij heeft beide lijsten nog een aantal weken daadwerkelijk tegelijk gepresenteerd: III op vrijdagmiddag, RNI op zaterdag, tot HIJZELF besloot dat de combinatie 'niet kon'. 

 

Dank aan de uploaders en bewerkers trouwens!


Edwin

PS: Na De Bom hadden zowel Jan als Joost het snel gezien bij RNI en was Willem in oktober '72 weer 'publiek'. 

12 uur geleden zei nchuijg:

"en Hilversum 3 amper uit zijn mond krijgt" 
Dat valt dus wel mee, is een beetje gespeeld. Zie mijn reactie.
 

bewerkt door rauhfaser
Link naar opmerking
Deel via andere websites

40 minuten geleden zei wim1958:

Fijn dat je Donald de Marcas weer eens noemt. Ik was een fan van hem. Leeft hij nog?

 

Zekers. Vorig jaar was hij nog op de radio, in een programma dat volgens mij een van de pareltjes is van de publieke omroep: OVT (Radio 1 op de zondagochtend).

 

Hier kun je het terugluisteren: Please login or register to see this link. Het portret van De Marcas begint rond kwart over elf, in het tweede uur dus.

 

Paul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En hier nog wat foto's zoals beloofd, van de hoes en plaat:

 

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

 

denk dat je nu wel een idee hebt hoe 1 en ander eruit ziet betreft deze plaat,

gr

JanDoet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 uur geleden zei Martin1968:

Ik zou zeggen dat het juist uit de tijd van het REM-eiland is, vanwege het noemen van ,,Radio Noordzee''.

Leuk overigens om een jonge Donald de Marcas in een reclamespot te horen.

 

 

Inderdaad Martin.

Ik heb alle reclame spots gecontroleerd en ook ik denk dat het mid-jaren 60 of daar in de buurt moet zijn geweest.

De combinatie Noordzee-H'sum3 en Veronica bestond in ieder geval in de zomer - herfst van 1964. 

Ik zie de link die Robin ziet (1971 of daarna ) helemaal niet.

Ook al omdat Willem ook de jaren 60 hanteert.

En leuk om te zien dat het buro op de Lindenheuvel zat in Hilversum. Daar hebben Ad en ik op school gezeten……………. En nog leuker, de villa waar wij electronica les kregen is afgebroken en er staan nu "gewone" huizen. Precies op die plek. Kan raar lopen.

 

Ik zet er midden jaren 60 bij. "Het is goed zo"……...

bewerkt door Juul
  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.