Spring naar bijdragen

Sony Tuner XDR-F1HD


thijs5326

Aanbevolen berichten

Kortgeleden heb ik eindelijk een gevoelige tuner gevonden. Prima toestel, een nadeel is dat de AM een Amerikaanse verdeling  heeft. Alle frequenties eindigen op een nul. Omdat hij ook ook nogal selectief is ontvang ik dus weinig middengolf-zenders. Is het mogelijk om de verdeling te veranderen naar een Europese verdeling en zo ja hoe moet dat? Het betreft dus de Sony XDR -F1HD. Gr.thijs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb er even naar gekeken.

Het gaat hier om een fraaie HD radio, maar dat werkt dus alleen in de USA.

Ik zie nergens hoe de spacing op AM veranderd kan worden van 10 naar 9 kHz.

Pakt hij op FM ook de even frequenties, 88.0 88.2 enz. In de USA worden alleen de oneven gebruikt.

Meestal is de selectiviteit vrij smal, met keramische filters, dus ernaast zetten helpt niet, maar probeer eens voor de aardigheid 1008 op 1010.

Zit er een AM loop antenne bij?

 

Hoe kom je eraan?

We zullen met zn allen moeten wennen dat tuners en radioos alleen in USA of Europa (goed) werken. DAB is er niet in USA, maar om het verwarrend te houden, wel in  Canada.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei ruudam:

Ik heb er even naar gekeken.

Het gaat hier om een fraaie HD radio, maar dat werkt dus alleen in de USA.

Ik zie nergens hoe de spacing op AM veranderd kan worden van 10 naar 9 kHz.

Pakt hij op FM ook de even frequenties, 88.0 88.2 enz. In de USA worden alleen de oneven gebruikt.

Meestal is de selectiviteit vrij smal, met keramische filters, dus ernaast zetten helpt niet, maar probeer eens voor de aardigheid 1008 op 1010.

Zit er een AM loop antenne bij?

 

Hoe kom je eraan?

We zullen met zn allen moeten wennen dat tuners en radioos alleen in USA of Europa (goed) werken. DAB is er niet in USA, maar om het verwarrend te houden, wel in  Canada.

 

Dank voor je reactie, jammer dat de spacing niet veranderd kan worden.

Op de FM pakt hij ook de oneven frequenties.

Op de AM kan ik de 1008 op 1010 goed volgen (Grootnieuws radio) met de loop antenne.

Ik heb hem overgenomen van een kennis die hem uit de USA meegenomen had. Gr.thijs

Ik bedoel natuurlijk de even frequenties.

bewerkt door thijs5326
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.