Spring naar bijdragen

jingle Ad Roland van The Classics ?


Broozen

Aanbevolen berichten

Inderdaad de Classics zijn het zeker niet.

Luister maar naar deze jingle van de Classics,je hoort een andere stem.

Please login or register to see this link.

Ik denk eerder aan Marc Winter of zoiets.

Ik heb de jingle voor het eerst gehoord in 1977.

Zou het muziekje van een of andere carnavals plaat kunnen zijn?

 

Dirk

  • Vind ik leuk 1
  • Treurig 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

32 minuten geleden zei Vincent:

Misschien Chris Roberts met Wer Tränen Lacht, Muss Keine Tränen Weinen? Dit krijg ik als resultaat via Soundhound. Staat op de een cd uit 2007 genaamd Seine Schönsten Lieder. Ik kan alleen geen audio opname vinden om het te verifieren.

 

Bravo Vincent,het is inderdaad Chris Roberts met Wer Tränen lacht,muss keine Tränen weinen.

Hier een klein stukje van het nummer.

Please login or register to see this link.

Maar nu is de vraag,wie zong de Nederlandse versie?

 

Dirk

  • Vind ik leuk 1
  • Treurig 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geweldig, Vincent en anderen die moeite hebben genomen te antwoorden. Een ware vondst. Ik heb de jingle nooit door Soundhound gehaald, omdat ik al die jaren heb gedacht dat het The Classics waren, tot gisteravond Ad Roland meldde dat dat niet zo was.... 

 

Zeer bedankt!

 

Overigens meldt Ad dat er ook een Nederlandse versie moet zijn. Iemand bekend hiermee? 


Benno 

bewerkt door Broozen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei Martin1968:

Misschien is het 'gewoon' Richard Rijk?

 

Please login or register to see this link.
 

Die stem komt me wel bekent voor is volgens mij geen Richard Rijk, zit te denken aan Mike Vincent, deze heeft samen met Barend Servet en Sjef van Oekel ook op dit melodie een leid gezongen die uit gebracht is door de VVR vrienden van vrije radio, meende dat die single hete open brief aan de seceretaris of iets dergelijks , moet hem hier hebben maar dat wordt spitten in ruin 16000 singeltjes

 

deze single,     Please login or register to see this link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benno en Dirk en anderen,

 

Het is dus kennelijk Mike Vincent?

 

Overigens kan de opmerking van Skybird (Dirk) die de jingle al in 1977 zegt gehoord te hebben, niet kloppen. In 1976 werd de Polderpopparade geintroduceerd op donderdagmiddag (14-16 uur) en was er een andere beginjingle:

 

'Luister naar de Polderpopparade [PARADE in het Engels uitgesproken]

Aan de microfoon zit Ad Roland hij brengt voor ons de Polderpop-hitparade [ENGELS]

Luister naar de hits uit ons Holland, donderdagmiddag, op Hilversum III.

 

Ik meen dat dit WEL the Classics zijn. 
Weet jij of dit klopt, Benno en kun je die versie hier eens laten horen?

 

Edwin

 

Op 5-11-2017 om 17:50 zei Broozen:

Mooi wark, heren! Ben ook wel benieuwd wat er op de B-kant staat, als ik de index lees: 

Tunes/jingles van Polderpopparade, De vogeltjesdans, Rockplanet en Veronica

 

Benno

Benno en Dirk en anderen,

 

Het is dus kennelijk Mike Vincent?

 

Overigens kan de opmerking van Skybird (Dirk) die de jingle al in 1977 zegt gehoord te hebben, niet kloppen. Deze jingle werd pas in 1979 gelanceerd, toen de Polderpopparade verhuisde naar de donderdag van 11 tot 13 uur.

 

In 1976 werd de Polderpopparade geintroduceerd op donderdagmiddag (14-16 uur) en was er een andere beginjingle:

 

'Luister naar de Polderpopparade [PARADE in het Engels uitgesproken]

Aan de microfoon zit Ad Roland hij brengt voor ons de Polderpop-hitparade [ENGELS]

Luister naar de hits uit ons Holland, donderdagmiddag, op Hilversum III.

 

Ik meen dat dit WEL the Classics zijn. 
Benno, weet jij of dit klopt en kun je die versie hier eens laten horen?

 

Edwin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

25 minuten geleden zei rauhfaser:

Benno en Dirk en anderen,

 

Het is dus kennelijk Mike Vincent?

 

Overigens kan de opmerking van Skybird (Dirk) die de jingle al in 1977 zegt gehoord te hebben, niet kloppen. In 1976 werd de Polderpopparade geintroduceerd op donderdagmiddag (14-16 uur) en was er een andere beginjingle:

 

'Luister naar de Polderpopparade [PARADE in het Engels uitgesproken]

Aan de microfoon zit Ad Roland hij brengt voor ons de Polderpop-hitparade [ENGELS]

Luister naar de hits uit ons Holland, donderdagmiddag, op Hilversum III.

 

Ik meen dat dit WEL the Classics zijn. 
Weet jij of dit klopt, Benno en kun je die versie hier eens laten horen?

 

Edwin

 

Benno en Dirk en anderen,

 

Het is dus kennelijk Mike Vincent?

 

Overigens kan de opmerking van Skybird (Dirk) die de jingle al in 1977 zegt gehoord te hebben, niet kloppen. Deze jingle werd pas in 1979 gelanceerd, toen de Polderpopparade verhuisde naar de donderdag van 11 tot 13 uur.

 

In 1976 werd de Polderpopparade geintroduceerd op donderdagmiddag (14-16 uur) en was er een andere beginjingle:

 

'Luister naar de Polderpopparade [PARADE in het Engels uitgesproken]

Aan de microfoon zit Ad Roland hij brengt voor ons de Polderpop-hitparade [ENGELS]

Luister naar de hits uit ons Holland, donderdagmiddag, op Hilversum III.

 

Ik meen dat dit WEL the Classics zijn. 
Benno, weet jij of dit klopt en kun je die versie hier eens laten horen?

 

Edwin

Ha die Edwin,

 Die Dirk (skybird) heeft toch gelijk.

Ik heb de jingle destijds opgenomen van het jingle item moet begin 1977 zijn geweest toen Ferry hem gedraaid heeft.

Jij spreekt over 1979 toen bestond het jingle item al bijna 2 jaar niet meer.

Ferry is ermee opgehouden begin 1978 met het wekelijkse jingle item in de soulshow.

Wat betreft de Classics heb je gelijk,de Classics ,Mike Vincent en een jingle Van Jack Jersey zijn tegelijk gedraaid in het jingle item.Ik ben hier wel zeker van want ik heb ze hier liggen.

 

Dirk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei skybird:

Ha die Edwin,

 Die Dirk (skybird) heeft toch gelijk.

Ik heb de jingle destijds opgenomen van het jingle item moet begin 1977 zijn geweest toen Ferry hem gedraaid heeft.

Jij spreekt over 1979 toen bestond het jingle item al bijna 2 jaar niet meer.

Ferry is ermee opgehouden begin 1978 met het wekelijkse jingle item in de soulshow.

Wat betreft de Classics heb je gelijk,de Classics ,Mike Vincent en een jingle Van Jack Jersey zijn tegelijk gedraaid in het jingle item.Ik ben hier wel zeker van want ik heb ze hier liggen.

 

Dirk

Die Classics-versie zou ik graag helemaal hebben. Er werd aan het slot altijd doorheen gepraat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...
  • 1 year later...
On 11/8/2017 at 5:26 PM, skybird said:

Ha die Edwin,

 Die Dirk (skybird) heeft toch gelijk.

Ik heb de jingle destijds opgenomen van het jingle item moet begin 1977 zijn geweest toen Ferry hem gedraaid heeft.

Jij spreekt over 1979 toen bestond het jingle item al bijna 2 jaar niet meer.

Ferry is ermee opgehouden begin 1978 met het wekelijkse jingle item in de soulshow.

Wat betreft de Classics heb je gelijk,de Polderpopparade-jingle is van Mike Vincent  (cees vermeulen windsant) en een jingle Van Jack Jersey zijn tegelijk gedraaid in het jingle item.Ik ben hier wel zeker van want ik heb ze hier liggen.

 

Dirk

On 11/4/2017 at 6:45 AM, Tino said:

Ik ken(de) enkele leden van the Classics en die zijn het zeker niet. Ik denk eerder in de richting van de Sunstreams. Zit in de stijl van de Havenzangers, maar die zijn het volgens mij ook niet.

Gemaakt door mij Cees Vermeulen Windsant (mike vincent) en ook gezongen tesamen met Oscar Verhoeve van de toenmalige groep Chinchilla

On 11/8/2017 at 5:26 PM, skybird said:

Ha die Edwin,

Die Dirk (skybird) heeft toch gelijk.

Ik heb de jingle destijds opgenomen van het jingle item moet begin 1977 zijn geweest toen Ferry hem gedraaid heeft.

Jij spreekt over 1979 toen bestond het jingle item al bijna 2 jaar niet meer. Note: Ferry gebruikte veel Fragmenten van mijn opnames -The Clapboom met Spacey Macey (vond 'm weer op YOUTUBE illegaal geupload, deze zg.illegale 12 inch)

Ferry is ermee opgehouden begin 1978 met het wekelijkse jingle item in de soulshow.

Wat betreft de Classics heb je gelijk,de Classics ,Mike Vincent en een jingle Van Jack Jersey zijn tegelijk gedraaid in het jingle item.Ik ben hier wel zeker van want ik heb ze hier liggen.

 

Dirk

Ceesy zegt: Ik heb meerdere jingles gemaakt voor de TROS en excl. voor Adje Roland. Bijna bij iedere release van een plaatje van mijn label Mamicha en Rocker en de Vliegende Hollander, maar waar ze zijn? Adje zal ze beslist hebben gehad.

bewerkt door ceesy
correctie en aanvulling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.