Jump to content
Juul

Leuk

Recommended Posts

Goed idee !

zo begon ik in 2001  met het digitaliseren, op DAT, van al onze Veronica banden.

Later heb ik die weer over geschreven in de iMAC.

Audiotoren Juul  Ketelhaven.jpg

Edited by Juul
  • Like 2

Ik moet mij hier mee ' behelpen'. De cassette recorders, md- en dat-spelers:

IMG_20171104_103752.thumb.jpg.4d0450e972cb2ffbec804470cb5cd198.jpg

En een oude A77 die ik ooit van Cas (forumlid) heb gekregen. Deze 4-sporen is gereviseerd en de opnamekop is vervangen door een 2-sporen kop. Schakelaar ertussen en met 1 recorder kan ik beide soorten opnemen. Ook is alles toegankelijk gemaakt om schoon te maken. Ziet er niet uit, maar dat is ook niet belangrijk. Afspelen doet hij uitstekend.

IMG_20171104_104216.thumb.jpg.ebcfc51f0f40a8a84815895d7cfba96a.jpg

• Like 1

Mooi Vincent. En die afdekunit was er bij mij ook altijd af. ( zie foto ).

Later heb ik alle tapes overgezet, ze waren volspoor, met een Telefunken M15  , geleend van Niels.

Ik heb nu helemaal  geen afspeel spul meer. Ja, een MD speler in m'n Sony HiFi set. Alle zo'n 800 DAT tapes staan veilig bij Niels. En we hebben alles ook nog in MP3. Bij Ad, Niels en mijzelf.

foto: de DAT tapes klaar om naar Niels te gaan…………...

DAT tapes voor Niels nov2016.jpg

En over digitaliseren gesproken, in 2014 heeft Niels nadat ie in ons archief de meersporen tape vond van de aktiejingles  van 30 mei 1974,  die Ad opnam in Soundpush, deze opnieuw gemixed.

Hier een foto van z'n mix sessie.

foto: © Niels Zack

DSC01547x.jpg

revox plat Ketelhaven.jpg

In eerste instantie ben ik begonnen om al onze tapes over te zetten ( in het jaar 2000) op een Sony  PCM 2500. Later werden dat 2 gewone consumenten recorders door gelinkt met  een digitale kabel.

Enfin, ik ben blij dat ik er van af ben. Nu zou ik het niet meer willen. Maar ja, dat was 17 jaar geleden dus een stuk jonger………...

Kratten en banden.jpg

Edited by Juul

Eerst leek dat DAT ideaal. Toen ik een deel van het Ruud Hendriks archief kreeg kocht ik speciaal een DAT recorder, de DTC-ZE700, om alles digitaal op te slaan. Vervolgens maakte ik veel vooral langere opnames op DAT. Het was toch wel handig, 4 uur achter elkaar op halve snelheid en zou nooit meer verloren gaan of kwalitatief verminderen. Tot datjes begonnen vast te lopen. Een aha Erlebnis met cassettes van vroeger. Ik draaide ze maar niet meer om ze niet te beschadigen. Gelukkig heeft Ben inmiddels alles voor mij gecopieerd naar wav bestanden die ik op mijn pc of in de auto etc. kan afdraaien.

Edited by Albatrosstudio

Ik voel nóg de opwinding toen ik mijn eerste DAT-recorder kocht. Ik had mijn drumstel (eerste hobby) verkocht om hem aan te schaffen. 1000 gulden is niet weinig voor een krantenbezorger. In alle consternatie kwam ik er pas in de winkel achter dat ik geen schoenen had aangetrokken en in mijn sloffen in de winkel stond.

Vond het ook een fantastisch systeem, tapes waren wel duur, maar in Duitsland bij de Mediamarkt (had je hier nog niet) zo'n 10 gulden goedkoper!

Ik was ook in de veronderstelling dat ik hiermee al mijn opnames voor de eeuwigheid bewaard had.

Ik heb er nog een hoop liggen hier, maar ik heb het nog niet aangedurfd om ze te gaan digitaliseren.

Ik zou maar gauw beginnen. Maar denk er om. Eerst heen en weer spoelen !!!!!!1

• Like 1

netcup.de

• Doneer

Support the Radiotrefpunt
    We appreciate all donations!

Donate Sidebar by DevFuse
  • Recently Browsing

No registered users viewing this page.

• Member Statistics

• Total Members
      4,281
    • Most Online
      2,923

Newest Member
    P@T
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use, Privacy Policy and We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.