Spring naar bijdragen

Veronica Grandmix '83 van Ben Liebrand gezocht


pvanklei

Aanbevolen berichten

In 1983 zond Veronica de eerste Grandmix van Ben Liebrand uit.

 

Volgens de site van Ben Liebrand ging de eerste uitzending van de Grandmix niet goed.

De Grandmix stond op 2 tapes en in de studio bleek dat de doos van tape 2 leeg was.

Ze hebben toen kant A van de High Fashion Mix Album van Ben Liebrand achter band 1 uitgezonden.

Een week later is alsnog de complete Grandmix van 1983 uitgezonden.

 

Wie kan mij helpen aan een radio opname van de Grandmix uit 1983 en het liefst beide uitzendingen.

Ook ben ik op zoek naar beide uitzenddatums.

 

Ook ben ik nog op zoek naar een goede opname van de Grandmix uit 1984 inclusief uitzenddatum.

 

Het gaat mij dus om de originele VOO Radio Veronica uitzendingen en niet om de Grandmixen die later op Radio 538 zijn uitgezonden.

 

Dank,

 

Peter

 

 

 

bewerkt door pvanklei
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allereerst: ik heb de uitzendingen (helaas) niet, daar kan ik je dus niet mee helpen.

M.b.t. de uitzenddatums staat in de Veronica-gidsen niets vermeld.

Het meest logische vind ik dan het volgende;

 

Grandmix 1983 : Hilversum 1 31-12-83 0200-0300 (In the mix)

De herhaling/correctie kan niet de week erna zijn uitgezonden, want toen had de VOO geen uitzending in de nacht.

Dat is dan waarschijnlijk : Hilversum 1 14-01-84 0200-0300 (In the mix)

Grandmix 1984 : Hilversum 1 29-12-84 0200-0300 (In the mix)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

39 minuten geleden zei henkjan2016:

Mixcloud:

 

Please login or register to see this link.

 

Please login or register to see this link.

 

Heb je daar wat aan?

Dank voor de links, maar zoals ik bij mijn vraag al aangaf gaat het om de originele VOO Veronica uitzendingen.

Er zitten namelijk verschillende in de versies van de VOO, Radio 538 en Radio Veronica.

 

De eerste link met Grandmix '83 is de versie die in de jaren '90 op Radio 538 is uitgezonden (wordt in de intro verteld).

De tweede link met Grandmix  '84 is de versie die op Radio Veronica in de jaren '00 is uitgezonden (wordt in de intro verteld).

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Nachtdienst:

Op 31 december 1983 is de eerste Grandmix uitgezonden. Op 14 januari 1984 opnieuw de Grandmix maar nu aangepast. Sommge nummers zijn op het einde weggelaten en ook in het begin zijn nummers nu wat meer ingekort.  Lionel Richie was in de eerste versie bijvoorbeeld veeel te lang...

Dank voor de datums. Ik ga er dan vanuit dat de Grandmix van 1983, zoals Tino aangaf, de Grandmix in de nacht tussen 03:00 en 04:00 is uitgezonden.

 

Heb je ook de opnames aangezien je details zo goed weet?

 

Weet je toevallig ook de datum van de Grandmix van 1984?

 

 

3 uur geleden zei Jaap De Vries:

We blijven zoeken op soulseek staan ook deze 2 en een zonder dat er wordt gezegt on radio 538 uit 1983

Soulseek zegt mij niets. Ik heb net even gekeken, maar kan geen Grandmix vinden.

 

Dank iedereen voor het meedenken.

 

bewerkt door pvanklei
Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei Juul:

Ik denk dat Vincent toch echt een punt heeft Peter. Als je tenminste de Geschiedenis loop volgt……………...

Weet ik Juul. Alhoewel bij de VOO altijd werd gedaan alsof het om hetzelfde ging. Kijk maar de verschillende feestjes (25 jaar, 30 jaar e.t.c.).

bewerkt door pvanklei
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei DAB.Radio:

De Grandmix 1983, zoals uitgezonden op Hilversum I op 14-1-1984 (de volledige versie):

 

Please login or register to see this link.

2 uur geleden zei DAB.Radio:

Grandmix 1984, uitgezonden op 16-2(!)-1985:

 

Please login or register to see this link.

 

Dank voor de upload van de Grandmix van '93 (2e keer uitzending) en de Grandmix van '84.

 

30 minuten geleden zei Nachtdienst:

Wat een gezeur! Voor mij was de VOO het echte Veronica ipv het veronica na 1995. Lex, Bart, Will en al die anderen waren op zee te horen en ook op Hilversum 3. De oudere generatie die de sixties heeft meegemaakt denkt daar misschien anders over maar ik dus niet.

Ergo,... DAB Radio was mij voor met uploaden. Ik zal dan nog wel de eerste grandmix 1983 posten. De link hierboven verwijst naar de aangepaste versie die 2 weken later was uitgezonden. 

Deze versie Please login or register to see this link.  is dus van 31 december 1983 bij de enige echte!

Dank voor de upload van de Grandmix van '83 (1e keer uitzending).

 

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.